Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille taholle voi antaa palautetta lääkärin huonosta kohtelusta?

Vierailija
16.09.2019 |

Mietin tässä tosiaankin, minne vois ns. ”reklamoida” lääkärin huonosta kohtelusta potilasta kohtaan. Olin herkän ja äärimmäisen henkilökohtaisen asian vuoksi poliklinikkakäynnillä ja siellä kohtaamani lääkärin käytös oli tylyä. Tilanteessa olisin kaivannut empaattista kohtelua, sen sijaan sain suoranaista v*ttuilua päin näköä.

Aiemmat lääkärikohtaamiseni ennen poliklinikkakäyntiä ovat olleet hyviä.

Minne voin asiasta kertoa, en tästä halua ainakaan vaieta? Tuskin olen ainoa, joka tuon lääkärin kohteluun on tyytymätön.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee potilasvalitus.

Vierailija
2/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan AVI:lle. Skippaa potilasasiamiehet, ne eivät sinun asiaasi aja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin huonoa kohtelua tapahtuu päivittäin. Siitä ei voi lääkäri valittaa AVIiin eikä mihinkään muuallekaan, on vaan kärsittävä.

Vierailija
4/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin huonoa kohtelua tapahtuu päivittäin. Siitä ei voi lääkäri valittaa AVIiin eikä mihinkään muuallekaan, on vaan kärsittävä.

Ja p*skat. Huonosta kohtelusta täytyy välittää aina tieto eteenpäin. Lääkärin täytyy kyetä työssään empaattiseen kohteluun, mielipiteistään ynnä muusta riippumatta. Lääkäri on se ihminen, johon potilas turvautuu terveysongelmien yms takia.

Vierailija
5/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ensin pitäisi ottaa yhteys potilasasiamieheen.

Jos palautetta tai keskustelua se kautta ei synny, niin että kuluttaja-asiamies, avi lienee viimeinen vaihtoehto, en tiedä tarkkaan, mutta potilasasiamiehen pitää kyllä tutkia valitukset.

Potilaan tulee saada vastaanotolla asiallista kohtelua, pilkkaaminen, ivaaminen tai muu sellainen ei kuulu lääkärin käytökseen.

Kannaattaa ehdottomasti valittaa, eivät lääkärit niin suuria herroja ole, etteikö heiltä voisi vaatia asiasllista kohtelua, ystävällisyytäkin.

Vierailija
6/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilasasiamies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytynee ilmoittaa ainakin potilasasiamiehelle asiasta. Katsotaan johtaako toimenpiteisiin, toivottavasti!

Kiitos avusta jo vastanneille.

Vierailija
8/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha valittaa mihinkään.Se on sana sanaa vastaan-kumpaa Avi tai lääkärin esimies uskoo -potilasta vai yliopistokoulutuksen saanutta ammattilaista.Saat vain semmoisen voi voi, kun ikävää vastauksen, et muuta.Vaihda lääkäriä, ja toivo, että saat paremman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen terveydenhoito on niin surkeaa, ettei mitään rajaa.

Vierailija
10/24 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan AVI:lle. Skippaa potilasasiamiehet, ne eivät sinun asiaasi aja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan AVI:lle. Skippaa potilasasiamiehet, ne eivät sinun asiaasi aja.

Vierailija
12/24 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ainakin tehdä valituksen sairaanhoitopiirin palautesivulle. Siellä käsittelevät asian ja halutetessasi ottavat yhteyttä. Pelkkä sähköpostiosoite riittää sinulta, myös puh.nro voi antaa tai nimettömänä. Olen toiminut näin ja tämä toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani kohdalla terveyskeskuksen lääkäri teki pienen virheen, jolla olisi ollut kohtalokkaat seuraukset. Onneksi tuttavani huomasi itse kyseisen virheen ja hän laittoi lääkärin esimiehelle viestiä tapahtuneesta. Virheen tehnyt lääkäri otti opikseen saamastaan palautteesta.

Vierailija
14/24 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisen tyypin esimiehelle. Jos kyseessä esim. oli silmäpoliklinikka, valituksen voi tehdä silmäklinikan ylilääkärille.

Toisaalta mitä hyötyä siitä valituksesta on?

Voit myös ilmoittaa klinikalle, jos nimittäin kyseessä on jokin sellainen vaiva jonka vuoksi joudut yhtenään ravaamaan, ettet halua tämän lääkärin potilaaksi. Vaihdon pitäisi olla mahdollinen, ellei sitten ole niin spesialisti, ettei muita alan osaajia ole talossa.

Oliko tilanteessa läsnä esim. avustava sairaanhoitaja? Paha sinun on mitään valittaa, jos ei ole todistajia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies on tehokkain. Aina käydään asia läpi ja vastataan potilaalle.

T entinen ylilääkäri

Vierailija
16/24 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin huonoa kohtelua tapahtuu päivittäin. Siitä ei voi lääkäri valittaa AVIiin eikä mihinkään muuallekaan, on vaan kärsittävä.

Ja p*skat. Huonosta kohtelusta täytyy välittää aina tieto eteenpäin. Lääkärin täytyy kyetä työssään empaattiseen kohteluun, mielipiteistään ynnä muusta riippumatta. Lääkäri on se ihminen, johon potilas turvautuu terveysongelmien yms takia.

Lääkärin ei tarvitse olla empaattinen.

Hänen tulee olla tiukan asiallinen kohdellessaan potilasta.

Ei lääkäri voi asettua joka ikisen potilaan asemaan.  Hänen käsiensä lukee vuosittain tuhansia potilaita.

Mitä siitä tulis jos lääkärin pitäisi ruveta lääketieteellisen osaamisen lisäki alkaa potilaille psykologiksi, turvakaunaloksia ja olkapääksi.

Sellaiseen ei kukaan lääkäri kykene, ei jaksa, eikä ole aikaa.

Lääkäri antama palvelu eli hoito on  hyvää silloin, kun lääkäri asioi potilaan kanssa asiallisesti, ystävällisesti, potilasta kunnioittaen.  Leperellä ei tarvitse.

Jos vie liikaa lääkärin aikaa kyselemällä loputtomasti omasta sairaudestaan ja jankkaamalla asioita, niin saattaa lääkäri todellakin hiukan todeta ja näyttää potilaalle, että nyt sun vastaanotto aikasi on lopussa.

Loputtomasti ei kukaan lääkäri pysty aikaa käyttämään yhteen potilaaseen, ei terveyskeskuksessa eikä poliklinoilla. 

Vierailija
17/24 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuten tiedät huono kohtelu on aina subjektiivista.

Se on hyvin henkilökohtainen asia ja merkitsee eri ihmisille erilaisia asioita.

Jotkut eivät huonona kohteluna vähän epäystävällistä ja kiireistä lääkärin käytöstä.

Toisille se taas on maailmanloppu ja heidän mielestään lääkärin tulee viedä tämän asian takia oikeuteen.

Ja että lääkärin tulee saada jostain hiukan epäystävällisemmästä sanasta ankara rangaistus.

Lääkäritkin ovat vain tavallisia työntekijöitä, heidän työnsä vain on ihmisten sairaudet.

Vierailija
18/24 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosh kirjoitti:

Esimies on tehokkain. Aina käydään asia läpi ja vastataan potilaalle.

T entinen ylilääkäri

Milloin potilaille on vastattu jos tehnyt valituksen lääkärin huonosta käytöksestä?

Ja kuka niihin palautteisiin ja valituksiin muka vastaisi?

Vierailija
19/24 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani kohdalla terveyskeskuksen lääkäri teki pienen virheen, jolla olisi ollut kohtalokkaat seuraukset. Onneksi tuttavani huomasi itse kyseisen virheen ja hän laittoi lääkärin esimiehelle viestiä tapahtuneesta. Virheen tehnyt lääkäri otti opikseen saamastaan palautteesta.

Virheen tekeminen ei ole huonoa käytöstä eikä epäystävällisyyttä.

Se on ammatillinen puute lääkärin osaamisessa.

Virhettä ei koskaan tehdä tahallaan.  

Mutta huono käytös on aina tahallista ja tarkoitettu nimenomaan potilaan loukkaamiseksi tai vähättelyksi.

Vierailija
20/24 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan AVI:lle. Skippaa potilasasiamiehet, ne eivät sinun asiaasi aja.

Avi ei ole lääkäreiden esimies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan