Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies takaamassa exälleen ison lainan, onko mulla mitään sananvaltaa?

Vierailija
16.09.2019 |

Heidän erosta jo aikansa. Silloin ollut riitaisa ero jne. Huoltajuuskiistat ja elatusmaksut puhuttaneet pitkään. Ex pitänyt mykkäkoulua yms. Lapset kertoneet, miten rumasti puhuu meistä. Ainoa hyvä puoli, että on ns. normaali työssäkäyvä ihminen.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä aikoo käyttää vakuutena? Teidän yhdessä omistamaa asuntoa? Isossa lainassa henkilötakaukset harvoin riittävät.

Jos aikovat käyttää teidän yhteistä omaisuutta, niin voinet estää sen. Tai voisit tietysti ilmoittaa exälle, että ok, mutta tulet oman etusi vuoksi seuraamaan lainan maksun kulkua aktiivisesti, nyt kun sinulla on oma lehmä ojassa se on ihan ymmärrettävää. Voi ehkä saada exän miettimään uudestaan haluaako sua elämäänsä yhtään enempää.

Ai ap:n osin omistamaa omaisuutta voi käyttää edes osittain lainantakaukseksi ilman ap:n lupaa.

Mies voisi laittaa oman osuutensa takaukseksi, mutta toivottavasti niin ei voi tehdä, koska eihän mies voisi myydäkään omaa puoltaan... huh mikä tilanne, ap.

Kukaan ei voi laittaa yhteisessä omistuksessa olevasta omaisuudesta omaa osuuttaa vakuudeksi eli käyttää sitä lainan takaukseen ilman, että ne muut omistajat antaa siihen palkille kirjallisen suostumuksen. 

Vierailija
22/31 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla . Ainakin se että mies on sulle ex.

En nimittäin katselis moista sotkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni tuo miehesi takaama laina voidaan huomioida rasitteena hakiessanne omaa lainaa!

Vierailija
24/31 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistan tuossa aika räikeän hyväksikäytön eksän puolelta. Jos on ollut riitaa jo elareista niin entä sit tuhansien lainasta? Mitä se on vailla oikeen? Joo lapset saa kodin mutta vuokrallakin voi asua. Kuulostaa muutenkin siltä että ex ei tule mitään maksamaan, miehes ja sinä saatte kärsiä. Entäs jos mieheskään ei pysty maksamaan, exä rikastuu ja teiltä lähtee koti alta.

Eikai teillä ole miehen kanssa yhteiset rahat?

Itse en lainaisi varsinkaan exältä, en lainaisi exälle enkä kyllä nykyisellekään isoja summia. Enkä usko, että katselisin jos mies alkaisi yhtään kenenkään takaajaksi, jos on pienikin mahdollisuus että jättää hoitamatta ja tuo kuulostaa kyllä todella vaaralluselta. Maksamattomat lainat oikeasti pilaa ihmissuhteita ja sotkee perheiden elämiä, vähemmästäkin on ihmisiä kuollut.

Ei, ei ja ei.

Komppaan tätä. Voihan sitä pyytää, muttei kukaan järkevä takaa tai maksa. Mun ex-mies pyysi multa vastaavaa riitaisan eron jälkeen. Olisi halunnut ostaa mummonsa mökin perikunnalta. Ei tarvinnut sekuntiakaan miettiä. Vastaus oli ei. Tiesin että ex oli huono hoitamaan raha-asioitaan. Tiesin niistä tosi paljon, sillä olin käynyt juttelemassa eron aikaan ulosottomiehen kanssa. Myös elarien maksaminen oli takunnut. Ihmeesti nämä huijarit kehtaavat nöyrtyä kerjäämään rahaa. Jonkun täytyy kuitenkin ottaa vastuu, ja sanoa ei. Ei se mun eksäkään olisi maksuistaan selvinnyt. Ja mun puolesta olisi voinut pyytää rahaa uudelta tyttikseltään, jonka oli hankkinut meidän liiton aikana. Härskiä hyväksikäyttöä tuo vain on, lapsia käytetään vain syöttinä.

Vierailija
25/31 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankit ei hyväksy pelkkää henkilötakausta isoon lainaan vaan vaatii takaajalta vakuuden, jonka asettaa pantiksi lainan takaukseen. Käytännössä siis jos takaa toisen ihmisen lainan, niin se takaus edellyttää, että takaaja samalla panttaa siihen osan asuntoaan, kesämökkiään tai sijoitusasuntoaan. 

Jos ap ja mies omistaa yhdessä asuntonta (tai kesämökkinsä tai sijoitusasunnon), niin ap voi ihan helposti estää että mies takaa exän lainan. Pankki nimittäin ei ota vakuudeksi mitään, jolla on myös toinen omistaja ilman sen toisen omistajan kirjallista lupaa. Ap vain ei anna sitä lupaa pankille. 

Juuri tämä. Otin autolainaa sen jälkeen kun oltiin muutettu erilleen. Vaikka oltiin vielä naimisissa, niin kyllä se EX piti roudata sinne pankkiin kirjoittamaan nimen alle.

Vierailija
26/31 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko juttuasi ap, henkilötakaukset tuossa määrin on historiaa.

Eiköhän tässä ole kyse täytetakauksesta, jotka ovat aivan täysin tätä päivää.

Vierailija
27/31 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täysjärkinen takaa jonkun lainoja.

Vierailija
28/31 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankit ei hyväksy pelkkää henkilötakausta isoon lainaan vaan vaatii takaajalta vakuuden, jonka asettaa pantiksi lainan takaukseen. Käytännössä siis jos takaa toisen ihmisen lainan, niin se takaus edellyttää, että takaaja samalla panttaa siihen osan asuntoaan, kesämökkiään tai sijoitusasuntoaan. 

Jos ap ja mies omistaa yhdessä asuntonta (tai kesämökkinsä tai sijoitusasunnon), niin ap voi ihan helposti estää että mies takaa exän lainan. Pankki nimittäin ei ota vakuudeksi mitään, jolla on myös toinen omistaja ilman sen toisen omistajan kirjallista lupaa. Ap vain ei anna sitä lupaa pankille. 

Juuri tämä. Otin autolainaa sen jälkeen kun oltiin muutettu erilleen. Vaikka oltiin vielä naimisissa, niin kyllä se EX piti roudata sinne pankkiin kirjoittamaan nimen alle.

Mun ex kanssa soitteli, että tules vetää nimi alle että saa autolainaa. Sanoin, että ostelet auton sitten, kun meidän ero on selvä. Ainoa yhteinen asia mihin nimen laitan on avioero ja sekin on allekirjoitettu. EI paljoa sen auto kiinnostanut.

Vierailija
29/31 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkki pinppiisi on ainut aseesi. Senkin tehon se vaimo voi nollata ;-)

Vierailija
30/31 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks edes hrkitsee takaavansa exän lainaa

Vierailija
31/31 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa lapsilleen kodin, niin eikö olisi viisaampaa, että mies ostaa sen asunnon tai talon ja vuokraa sen exälleen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän