Minkä takia sinä olet saanut lääkärin määräämää laihdutus"lääkettä"?
Itse kysynyt kahdelta lääkäriltä, voisko kirjoittaa, niin vastaus on ei. Eli, mitkenkä määräytyy se, koska ja missä tapauksissa niitä kirjoitetaan?
Kommentit (12)
Terapiaa te tarvitte ettekä mitään lääkkeitä.
Katsokaa unelmien sielunmessu-elokuva.
Minä menin pyytämään lähetettä tuohon HUS:n painonhallintatalon ohjelmaan (joka oli ainut löytämäni yli muutaman kuukauden mittainen tuki painonhallintaan). Tuputtivat lääkettä ja leikkausta, mutta sain lähetteeni kun kieltäydyin niistä perustellen, eivät ne ongelman ydintä ratkaise.
Vierailija kirjoitti:
Minä menin pyytämään lähetettä tuohon HUS:n painonhallintatalon ohjelmaan (joka oli ainut löytämäni yli muutaman kuukauden mittainen tuki painonhallintaan). Tuputtivat lääkettä ja leikkausta, mutta sain lähetteeni kun kieltäydyin niistä perustellen, eivät ne ongelman ydintä ratkaise.
Elikä, lääkäreillä ei ole yhtenäistä linjaa hoitaa lihavuutta. Pitäis siis löytää sellainen lääkäri, jonka mielipiteet ovat eri, kuin näillä kahdella.
Ap
Olen vain pyytänyt reseptiä.
Kahta eriä on kirjoitettu.
Xenicalia kirjoitettiin muttei siitä ollut oikein apua kun ei vaikuttanut liikasyömiseen.
Mysimbaa sain sitten ja olenkin laihtunut melkein 20 kiloa. Mysimba ei itsessään laihduta mutta vaikuttaa aivojen mielihyväkeskukseen niin ettei syöminen herätä enää mitään tunteita eikä pyöri mielessä 24/7. Ahmimishäiriööni todella hyvä lääke ollut.
En ollut mikään järkyttävän ylipainoinen edes. Reilu 90 kiloa ja 164cm pitkä. Riittävän ylipainoinen silti että sain lääkkeet heti.
Vierailija kirjoitti:
No eipä nykyään mitään amfetamiinilääkkeitä Suomessa määrätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä nykyään mitään amfetamiinilääkkeitä Suomessa määrätä.
Määrätään muttei lihavuuteen.
Se ruoka menee suuhun vain kun sen sinne laittaa. Jos ylensyöminen johtuu traumoista tai toiminnanohjauksen vaikeudesta tai mielisaudesta niin siihen auttaa terapia. Ei muutkaan häiriöt parane ilman henkistä työstämistä joko yksin tai avun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Xenicalia kirjoitettiin muttei siitä ollut oikein apua kun ei vaikuttanut liikasyömiseen.
Mysimbaa sain sitten ja olenkin laihtunut melkein 20 kiloa. Mysimba ei itsessään laihduta mutta vaikuttaa aivojen mielihyväkeskukseen niin ettei syöminen herätä enää mitään tunteita eikä pyöri mielessä 24/7. Ahmimishäiriööni todella hyvä lääke ollut.
En ollut mikään järkyttävän ylipainoinen edes. Reilu 90 kiloa ja 164cm pitkä. Riittävän ylipainoinen silti että sain lääkkeet heti.
Minäkin siis ihan pyysin, mutta en saanut. Olen 168/86. Mistäköhän löytäisin saman mielisen lääkärin kuin sinä. Olitko yksityisellä?
Minulle taas Mysimbaa tuputettiin puoliväksiin työpaikan määräaikaistarkastuksessa. Sanoin, että en suostu minkään sortin mielialalääkkeitä syömään. Enkä myöskään erityisemmin edes halua laihtua, vaikka BMI:ni on 41.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollut mikään järkyttävän ylipainoinen edes. Reilu 90 kiloa ja 164cm pitkä. Riittävän ylipainoinen silti että sain lääkkeet heti.Minäkin siis ihan pyysin, mutta en saanut. Olen 168/86. ..?
Se ettet saanut lääkettä ja että ei ole välttämättä helppo jatkossakaan saada on, että BMI:si on lopulta aika alhainen, vain juuri ja juuri lihavuuden rajan BMI 30 yli. Näissä tapauksissa useimmat lääkärit haluavat, että yrittää ensin lääkkeettömät vaihtoehdot kuten vaikka sen Painonhallintatalon ohjelman. Lääkkeillä kun on aina sivuvaikutuksensa ja riskinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollut mikään järkyttävän ylipainoinen edes. Reilu 90 kiloa ja 164cm pitkä. Riittävän ylipainoinen silti että sain lääkkeet heti.Minäkin siis ihan pyysin, mutta en saanut. Olen 168/86. ..?
Se ettet saanut lääkettä ja että ei ole välttämättä helppo jatkossakaan saada on, että BMI:si on lopulta aika alhainen, vain juuri ja juuri lihavuuden rajan BMI 30 yli. Näissä tapauksissa useimmat lääkärit haluavat, että yrittää ensin lääkkeettömät vaihtoehdot kuten vaikka sen Painonhallintatalon ohjelman. Lääkkeillä kun on aina sivuvaikutuksensa ja riskinsä.
Ok. Tuo vois siis olla selitys. Silmämääräisesti lääkärit siis katsovat asiakkaan läskiyttä. Meinaan kummatkaan ei kysynyt multa mittoja, eikä mitanneet.
Ap
joku pilleri että saa jatkaa ylensyömistä muttei liho?
Mulle laitettiin mainos terveyskylä painonhallintatalo,ja se vaatis lähetteen. En tiiä kannattaako juosta eri terapeuteilla,jos en kummiskaa saa läkettä