Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat lihavien haukkujat ovat itse lihavia

Vierailija
15.09.2019 |

Uskon, että pahimmat lihavien/ylipainoisten haukkujat ovat itse lihavia, joilla on jotain omia traumoja. Olen itse normaalipainoinen ja minua ei yhtään kiinnosta kenenkään muun paino. Toivon toki, että omat lähimmäiseni pysyvät terveinä ja suurin piirtein normaalipainoisina, mutta toisten paino on heidän oma asiansa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia toisten painon arvostelijoita, ovat totaalisen muodottomaksi paisuneet setämiehet. Leuattomat mätisäkit, joiden elinennuste on hilppasen yli 60 vuotta.

Vierailija
2/5 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yleistetä. Olen itse sairaaloisen lihava ja koen, että mulla ei ole oikeutta arvostella kenenkään painoa.

Paitsi omaani.

Jokainen kantaa kilonsa itse.

Olen joskus nähnyt anorektikon läheltä, istuttiin luennolla vierekkäin, ja tunsin ensin sääliä, sitten mietin mitä muut ajattelevat kun sairaan laiha ja sairaan lihava istuvat vierekkäin ja sitten mietin, että onpa kiinnostava luento.

Ja kyllä, mä näen sen kun ihmiset tuijottavat ja naureskelevat, mutta en jaksa pahoittaa mieltäni. Niillä ihmisillä ei ole tarpeeksi tekemistä omissa asioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaville suosittelen Netflixistä sellaista dokumenttia kuin Fed Up.

Vierailija
4/5 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että sellaiset ovat kärkkäimpiä arvostelemaan, joilla paino on siinä ja siinä kovan työn tuloksena normaali. Hekin tietävät, että jos söisi joka perjantai pizzan terveellisen päivällisen sijasta, paino nousisi kohisten.

Osa ei puolestaan ymmärrä sitä, että hyvä terveys on lahja. Yksi laajakirjoinen antibioottikuuri muuttaa suoliston mikrobiomia lihomiselle kallistuvaan suuntaan vuodeksi ja vuodessa lihoo yli 10 kiloa huomaamatta helposti. Osa voi ryhtyä kärsimään unettomuudesta ja osalla puolestaan voi tulla mielenterveysongelmia, johon saa painoa lisäävät lääkkeet.

Vierailija
5/5 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani luulen, että pahiten toisten ylipainoa tuomitsevat ovat itse ihmisiä, joiden on helppo pysyä normaalipainossa. Yleensähän ihmisillä on eniten sympatiaa itsensä kanssa samankaltaisia kohtaan, kun taas erilaisia on vaikeampi ymmärtää ja helpompi tuomita.

Mutta tämäkin on vain arvelua.

Onkohan ylipainoisten haukkujista tehty tutkimusta, joka kertoisi oikean vastauksen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme