Passi hävinnyt postissa
Perheenjäseneni lähetti minulle (vanhentuneen) passini postissa noin 3 viikkoa sitten toiselta puolelta Suomea. Passi lähetettiin pikakirjeenä/ kirjattuna kirjeenä ja lähetyksessä piti mennä pari päivää, mutta ei ole vieläkään saapunut perille. Postissa eivät juuri sanoneet asiaan muuta kuin selvittävät asiaa. Wtf?! Kenen vastuulla tämä asia on? Miten toimin tässä tilanteessa? Teenkö rikosilmoituksen? Mitä siitä voi seurata jos passini (tosin vanhentunut) joutuu vääriin käsiin...?!
Kommentit (5)
Soitan heti maanantaina. Kai posti joutuu tästä jotenkin vastuuseen...? Ap
Posti harvoin joutuu vastuuseen mistään. He vaan sanoo "voi voi".
Sun passi on jo ulkomailla. Se myydään jollekulle joka yrittää sen avulla sitten matkustaa Eurooppaan. Kaikenlaista voi passilla yrittää tehdä vaikka se on vanhentunut. Toivottavasti eivät onnistu avaamaan pankkitiliä sun nimissä. Jos pankkivirkailija unohtaa tarkistaa passin päiväyksen niin tilin avaaminen onnistuu. Mutta ei sun tarvitse pelätä. Maailmalla katoaa passeja päivittäin.
Ilmoita poliisille.
Posti ei joudu vastuuseen, mutta ehkä voit vaatia jotain pientä korvausta tms, en nyt tiedä miten tuo nykyään menee, ainakin saat postimaksun takaisin ;)
Ai niin! En tiedä miksi olet säilyttänyt vanhan passin. Se kyllä pitäisi tuhota! Mulla on säilössä koska niissä on kivoja leimoja ja viisumeita, vähän niinkuin matkamuistoja. Mutta olen saksilla leikannut passia niin ettei se enää mitenkään voi kelvata missään.
Niin mitä kaikkea käytännössä sillä vanhentuneella passilla voi tehdä? Ja missä vaiheessa se on joutunut vääriin käsiin? Eikö ainoa mahdollisuus ole, että joku postin työntekijä on syyllistynyt rikokseen? Ahdistaa... Olisi ollut kiva säilyttää passi muistona. Ap
Soita polliisille.