Varhaiset vaihdevuodet ja iho-ongelmat
Olen lähes koko ikäni ollut hyväihoinen. Nyt neljän kympin jälkipuolella iho on mennyt huonoon kuntoon. Ilmeisesti romahtavat hormonitasot aiheuttavat aknea. Auttaako tähän mikään?
Kommentit (10)
Öljytpahentaa kirjoitti:
Miten on mennyt?
Itselle tuki 40+ ohimot ja päänahka näppyjä täyteen,hiustenlatvat korput,mutta keskinaama kuiva,varsinkin silmienympäristö.
Hormonia söisin muttei anneta 😒
"Ei sinulla ole vaihdevuodet"
Itseasiassa olleet kolme vuotta: masennus hiipii,sydämen tykytystä öisin,koskee joka paikkaan (varsin alaselkään ja lonkkiin)
pätkäunta,naurata ei enää mikään eikä kiinnosta,menkat kestää 7-10vrk (ikäni kestivät vain kolme) ja menkkakivut kestää pari viikkoa 😞
Mullakaan ei millään anneta hormoneja. Olen 46v ja kuukautiset tulee, mutta on muita oireita
Yksityinen gyne voi määrätä e-pillerit tai muuta hormonihoitoa jos suostuu ottamaan. Joskus ihan maidon ja maitotuotteiden välttäminen saattaa helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Öljytpahentaa kirjoitti:
Miten on mennyt?
Itselle tuki 40+ ohimot ja päänahka näppyjä täyteen,hiustenlatvat korput,mutta keskinaama kuiva,varsinkin silmienympäristö.
Itseasiassa olleet kolme vuotta: masennus hiipii,sydämen tykytystä öisin,koskee joka paikkaan (varsin alaselkään ja lonkkiin)
pätkäunta,naurata ei enää mikään eikä kiinnosta,menkat kestää 7-10vrk (ikäni kestivät vain kolme) ja menkkakivut kestää pari viikkoa 😞Mullakaan ei millään anneta hormoneja. Olen 46v ja kuukautiset tulee, mutta on muita oireita[/quote
Kannattaa vaihtaa lääkäriä
Voiko hormonikierukan tehon loppuminen aiheuttaa finnejä? Kierukka ollut nyt seitsemän vuotta, vuoden verran finniä pukannut. Pitäisi vaihtaa kai vielä kerran uusi.
Miten niin varhaiset, Neljänkympin jälkipuolella? Ihan normaali vaihdevuosi-ikä. Mä olen neljänkympin alkupuolella ja mullakin on oireita, ei tosin iho-oireita mutta muuten kyllä. Nukun huonosti ja saan kuumia aaltoja aamuyöstä, menkat ovat epäsäännölliset. Tätä voi kestää vuosia ennen kuin vaihdevuodet on kärsitty. Toisilla alkaa vaihdevuodet eli hormoonitason lasku jo alle nelikymppisenä, tiedän muutaman henkilön. Elämä on lyhyt.
Hyvä ravinto auttaa hormonivaivoihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öljytpahentaa kirjoitti:
Miten on mennyt?
pätkäunta,naurata ei enää mikään eikä kiinnosta,menkat kestää 7-10vrk (ikäni kestivät vain kolme) ja menkkakivut kestää pari viikkoa 😞Mullakaan ei millään anneta hormoneja. Olen 46v ja kuukautiset tulee, mutta on muita oireita[/quote
Kannattaa vaihtaa lääkäriäMihin sä hormonivalmisteita tarviit. Syö kunnon ruokaa, se vaikuttaa myös hormonitoimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öljytpahentaa kirjoitti:
Miten on mennyt?
Kannattaa vaihtaa lääkäriäMihin sä hormonivalmisteita tarviit. Syö kunnon ruokaa, se vaikuttaa myös hormonitoimintaan.
Kumma kun se kunnon ruoka ei vaikuttanut nuorenakaan siihen, että menkkojen aikana valui verta kuin Niagaran putouksesta ja siihen määrättiin hormonikierukka hoidoksi.
Työkyky mennyt pariin vuoteen.
En jaksa herätä aamulla, jos ei nuku aamuyöstä
siihen kolotukset päälle.
Miten on mennyt?
pätkäunta,naurata ei enää mikään eikä kiinnosta,menkat kestää 7-10vrk (ikäni kestivät vain kolme) ja menkkakivut kestää pari viikkoa 😞