Silmälasit ensikertaa
Optikko määräsi minulle moniteholasit -0,5 / -0,75 ja 0,25 ja 0,0 vahvuuksilla. En kuitenkaan haluaisi monitehoja ekoiksi laseiksi kun olen paljon lukenut vaikeuksista tottua niihin ja haluaisin vain yksiteholasit autolla ajoa, tvn ja kalvojen katsomista varten. Pärjäänkö niillä?
Kommentit (5)
Ota kaksitehot, se riittää. Alaosalla luetaan, ja koko loppulinssi on ympäristön katsomista varten. Kyllä niillä joka tapauksessa näkee paremmin kuin ilman laseja. Yritin monitehoja, kun luulin niiden olevan jotakin tosi nastaa, mutta ei niiden autuus minulle selvinnyt.
Mulle monitehot tarkoittaa useita laseja eri vahvuuksilla. Tietsikkalasit, lukulasit, ompelulasit, yleislasit (monitehot).
Kokemuksen ääni kirjoitti:
Ota kaksitehot, se riittää. Alaosalla luetaan, ja koko loppulinssi on ympäristön katsomista varten. Kyllä niillä joka tapauksessa näkee paremmin kuin ilman laseja. Yritin monitehoja, kun luulin niiden olevan jotakin tosi nastaa, mutta ei niiden autuus minulle selvinnyt.
No ei ! 2 tehot on juuri ne , joilla putoat portaista , kompuroit ja katkaiset jalkasi.
Monitehot ovat portaattomat.
Omasta kokemuksesta noilla vahvuuksilla pärjäät kyllä ihan 1 tehoilla. Lukea näet ilman lasejakin tai osta halpis + lasit
Turut ja tantereet on täynnä porukkaa, jotka näkevä huonommin ja heillä ei ole laseja vaikka ehkä pitäisi.
Kun miinusta on vähän niin sen tajuaa vasta kun saa lasit nenälleen, että vitsit näinkö terävä tämä maailma on.
Kiitos kommenteista!
Uskallan ostaa yksitehot 😊
Jos ymmärsin merkintäsi oikein, olet lievästi likinäköinen ja hyvin lievästi ikänäköinen. Eli jos haluat esim nähdä autoa ajaessa paremmin, hankit kaukolasit. Kun pitää katsoa tarkemmin lähelle, otat ne pois. Mielestäni pärjäät vielä 1-tehoilla. Hintaero on myös huomattava, 1-tehot voi saada 20€:lla, halvimmat monitehot maksavat noin 20 kertaa enemmän.
Eli: aloita pelkistä kaukolaseista.
Terv. Silmälääkäri