Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iho rikki rinnan alta ja kutiaa

Vierailija
14.09.2019 |

Nonni. Nyt oon paisunu niin löllöksi, että mun rinnat ovat aivan liian isot. Iho on mennyt rinnan alta rikki, kutiaa ja haisee. Ihanaa. Haluaisin niin mennä pienennysleikkaukseen, mutta komplikatiot ja huono leikkausjälki pelottaa.

Kommentit (27)

1/27 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä nyt kuitenkin! Oletko selvitellyt mahdollisuutta päästä pienennykseen?

Et kysynyt neuvoja, mutta annan kuitenkin muutaman:

1) Rintaliivit: varmista, ettei liivien reuna hankaa. Mahdollisuuksien mukaan puuvillaiset liivit. Joka päivä puhtaat liivit päälle.

2) Kosteuden hallinta: voit käyttää talkkia tai perunajauhoja. Yksi simppeli apu on puuvillasukka tai kangassuikale, jota voi vaihtaa tarpeen mukaan.

3) Pese miedolla saippualla ja taputtele kuivaksi.

4) Voit suihkauttaa vaikka Septidiniä joskus.

5) Jos on makea tuoksu, niin voi olla sieni. Kysy apteekista lääkevoidetta. 

Vierailija
2/27 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta apteekista Dactarin-voidetta ja käytä päivisin talkkia ettei haudu kosteana. Tuttu ongelma ja näillä pysyy kurissa.

Vierailija
4/27 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sientä epäilen itsekin, mutta en kyllä haluaisi myöntää sitä! Nuo neuvot ovat tuttuja eikä tämä sinänsä yllätä, mutta onpamasentavaa olla tällainen löllö valasporsas. Ap

Vierailija
5/27 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin Kale pervoilee...

Vierailija
6/27 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaa rinnat hyvin ennen liivien kaittoa. Itse pesen rinnan aluset, kainalot ja kaulan aamuisin. Iltaisin suihku. Talouspaperia voi laittaa rintsikoiden alareunan alle, jos iho on ärtynyt. Pesuainejämiä ei saisi jäädä rintsikoihin.

Vierailija
7/27 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin myös että jos on päässyt pahaksi niin daktariini voidetta ensin ja sitten bebantheenilla ylläpito. Vaihda kiristävät liivit löysempiin vaikka ne eivät niin tue löysemmät liivit. Sama ongelma varsinkin helteillä nivusissakin että alkavat kutisemaan ja haisemaan. Kainaloihin sipaisen apteekin perusvoidetta joka aamu, on parempi kuin ne rollonit jos hiki ei haise. Sipicorttikin käy.

Voidetta käytetään paikallisesti ihon tulehduksiin ja allergioihin silloin, kun ihottuma märkii tai sellaisen vaara on ilmeinen. Infektion taustalla voi olla myös hiivasieni. Tyypillisiä käyttöaiheita ovat kutiavat ihotulehdukset, allergiset ihottumat, maitorupi, peräaukon ja sukuelinten seudun kutina, lievät palovammat, pesuaineihottumat, vaippaihottuma, auringonpolttamat ja hyönteisten pureman ärsyttämä iho.

https://www.yliopistonapteekki.fi/sibicort-emulsiovoide.html

Hiivasieni yleensä alkaa kutiamaan ja haisemaan pahoissa hautumissa. Saippuita en ole käyttänyt vaan vedellä huuhdella suihkussa ja sitten voidetta sen jälkeen. Tulee usein uudelleen ja minulla onkin rasvat oltava valmiina joka kesän hellekupoleihin. Puutereita en ole kokeillut että näillä rasvoilla olen pärjännyt. 

Vaihdan puhtaat liivit joka päivä niin että hikisä en käytä. Cellbesistä olen tilannut niitä edestä kiinnitettäviä liivejä ja ovat niin pehmeitä että niillä voi jopa nukkua mutta eivät ole mitään tukevia niin että antaa sitten rintojen roikkua kun en pysty olemaan ihan ilman enkä pitämään mitään kiristäviä. Kestävät hyvin pesuja niin että vaihdan puhtaat joka päivä niin kuin kalsaritkin. 

Vierailija
8/27 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta apteekista Dactarin-voidetta ja käytä päivisin talkkia ettei haudu kosteana. Tuttu ongelma ja näillä pysyy kurissa.

Ei Daktarin-voidetta vaan nimenomaan -puuteria, joka on tarkoitettu hautuville alueille. 1-2 kertaa päivässä 2-6 viikon ajan, vielä viikko sen jälkeen jatketaan hoitoa, kun näyttää parantuneen. 

Vierailija
9/27 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin myös että jos on päässyt pahaksi niin daktariini voidetta ensin ja sitten bebantheenilla ylläpito. Vaihda kiristävät liivit löysempiin vaikka ne eivät niin tue löysemmät liivit. Sama ongelma varsinkin helteillä nivusissakin että alkavat kutisemaan ja haisemaan. Kainaloihin sipaisen apteekin perusvoidetta joka aamu, on parempi kuin ne rollonit jos hiki ei haise. Sipicorttikin käy.

Voidetta käytetään paikallisesti ihon tulehduksiin ja allergioihin silloin, kun ihottuma märkii tai sellaisen vaara on ilmeinen. Infektion taustalla voi olla myös hiivasieni. Tyypillisiä käyttöaiheita ovat kutiavat ihotulehdukset, allergiset ihottumat, maitorupi, peräaukon ja sukuelinten seudun kutina, lievät palovammat, pesuaineihottumat, vaippaihottuma, auringonpolttamat ja hyönteisten pureman ärsyttämä iho.

Hiivasieni yleensä alkaa kutiamaan ja haisemaan pahoissa hautumissa. Saippuita en ole käyttänyt vaan vedellä huuhdella suihkussa ja sitten voidetta sen jälkeen. Tulee usein uudelleen ja minulla onkin rasvat oltava valmiina joka kesän hellekupoleihin. Puutereita en ole kokeillut että näillä rasvoilla olen pärjännyt. 

Vaihdan puhtaat liivit joka päivä niin että hikisä en käytä. Cellbesistä olen tilannut niitä edestä kiinnitettäviä liivejä ja ovat niin pehmeitä että niillä voi jopa nukkua mutta eivät ole mitään tukevia niin että antaa sitten rintojen roikkua kun en pysty olemaan ihan ilman enkä pitämään mitään kiristäviä. Kestävät hyvin pesuja niin että vaihdan puhtaat joka päivä niin kuin kalsaritkin. 

Bepanthen on täysin väärä hoito tässä kohtaa. 

Vierailija
10/27 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VierailijaTalouspaperia voi laittaa rintsikoiden alareunan alle, jos iho on ärtynyt. .[/quote kirjoitti:

Lakanasuikaleita käytetään mm. vanhainkodeissa. 

Vierailija
11/27 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs sinkkivoide? vauvatalkki?

Vierailija
12/27 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bepanthen on täysin väärä hoito tässä kohtaa. 

Tarkoitin bebantheenia sen lääkevoiteiden jälkeen ylläpitoon niin että kyllä ne isot rinnat ja nivuset hautuvat edelleenkin tai hiertyvät. Hiivasieni uusiutuu samoihin paikkoihin hyvin helposti kun kerran ovat tulleet. lääkevoiteita ei kannata koko ajan käyttää vaan benbantheenilla saa lievät oireet pois ja pidettyä yllä hautuvien kehonosien ihon hyvinvointia. 

Vierailija
13/27 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VierailijaTalouspaperia voi laittaa rintsikoiden alareunan alle, jos iho on ärtynyt. .[/quote kirjoitti:

Lakanasuikaleita käytetään mm. vanhainkodeissa. 

Jos se iho on jo rikki ja kutiseva niin siinä ei mitkään talouspaperit ja lakanan suikaleet auta. Ne ovat vain ennaltaehkäiseviä keinoja. 

Vierailija
14/27 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on hiivatulehdus ehkä ihossa, koska paikka hikoilee kaikilla lähes eikä tuuletu. Kannattaa pestä tuoksuttomalla miedolla suihkusaippualla tms joka päivä, vaihtaa pyyhe usein & pestä liivit, haavaumiin desinfiointiaine ja bacibact pumpulipuikolla kunnes näyttää paremmalta, ehkä laastaria. Yöaikaan voi koittaa tuulettaa tai kohottavat puristamattomat liivit päivällä (vaikea löytää), muttei täysin auta.

Vierailija
15/27 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän talouspaperia, taitan arkin kaksin kerroin kolmioksi, rinnan (ja liivin alanauhan) alle ja vaihdan uusiiin riippuen hikoilusta. Näin olen saanut pidettyä kurjan tunnun ja punoituksen pois, eikä vielä ole iho rikki mennyt (toisin kuin nivusissa toisella puolen, siellä ei paperi tahdo pysyä, sillä alueella käytän tarvittaessa Sibicort-voidetta). Kaaritukiliivit eivät käy minulle lainkaan.

Vierailija
16/27 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei onko kukaan vielä neuvonut, että rintojen alusia kannattaa pestä ja desinfioida ja hankkia hyvät liivit?

Vierailija
17/27 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on hiivatulehdus ehkä ihossa, koska paikka hikoilee kaikilla lähes eikä tuuletu. Kannattaa pestä tuoksuttomalla miedolla suihkusaippualla tms joka päivä, vaihtaa pyyhe usein & pestä liivit, haavaumiin desinfiointiaine ja bacibact pumpulipuikolla kunnes näyttää paremmalta, ehkä laastaria. Yöaikaan voi koittaa tuulettaa tai kohottavat puristamattomat liivit päivällä (vaikea löytää), muttei täysin auta.

Onko sulla ollut koskaan hiivatulehdusta itselläsi. Minulla on se riesa isojen rintojen ja jalkoväli nivuset on sellainen ettei ilma välistä kulje eikä ole hiiren mentävää väliä siellä. Neuvosi ovat kuin kivikaudelta. Saippuointi joka päivä pahentaa vain ja kuivattaa eikä ne paikat mitään desinfiointi aineita tarvitse laastareista puhumattakaan. Rasvaa vain, lääkerasvaa ensin akuuttiin ja jatkaa bebantheenilla sen jälkeen. 

Vierailija
18/27 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei kerran ollut muuta voidetta kuin aloe Vera geeli. Hämmästyin kun sillä parani paremmin, kuin lääkevoiteilla. Voisin ajatella sitä lääkehoidon päälle. Jos on oikein hankala, niin suun kautta otettavat lääkkeet. Ruokavalio ennaltaehkäisee asiaa. Sokerit vähiin.

Vierailija
19/27 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei onko kukaan vielä neuvonut, että rintojen alusia kannattaa pestä ja desinfioida ja hankkia hyvät liivit?

Desinfiointi voi kyllä pahentaa asiaa. Luultavasti henkilö tajuaa itsekin tuon pesun ja liivien vaihdon.

Itselläni hiiva johtuu lääkkeistä joita syön.

Vierailija
20/27 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta läski

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan