Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vanhemmat usein kieltävät lapsiltaan sen mistä he itse saavat nautintoa?

Vierailija
14.09.2019 |

Mistä itse nautit, mutta mitä et halua lapsesi tekevän tai vähintään rajotat sitä enemmän kuin itseltäsi? Miksi näin?

Minä rakastan katsella ohjemia telkkarista. Voisin elää sohvallani ja vaan tuijottaa telkkaria kaiket päivät. Lapsiltani olen kuitenkin rajoittanut ruutuaikaa, koska toivon heidän käyttävän sen ajan paremmin. Sama netin kanssa.

Tajusin miten epäpyhä olenkaan, joten kysyn myös teiltä, kuka muu kieltää kaiken kivan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltää kaiken kivan?

Varmaankin aika harva, tuskin kukaan selväjärkinen.

Vierailija
2/4 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat valinnat eivät välttämättä aina ole olleet niitä parhaita. Siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee niinkuin minä teen vaan kuten sanon.

Vierailija
4/4 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkut.

Oli parin vuoden vaihe, jolloin söin päivittäin levyn suklaata, paketin keksejä, megapussin sipsejä tai pussillisen hillomunkkeja. En todellakaan anna lapsilleni herkkuja päivittäin, en edes säännöllisesti viikottain.

Ruutuaika.

No tietenkin, ei ihminen voi vaan maata koko päivää sohvalla! Ulkoilla pitää, kavereita kuuluu nähdä, suorittaa täytyy - paitsi jos on äiti/isä.

Päihteet.

Ei vielä ajankohtainen, lapset päiväkoti-ikäisiä, mutta aivan varmasti tulen heitä valistamaan ja mahdollisuuksien mukaan rajoittamaan jos heille kalja tai kessu maistuu. Muista päihteistä puhumattakaan. En kuitenkaan häpeä tai pidä pahana jos lykkään lapset viikonlopuksi mummulaan päästäkseni kännäämään (tapahtuu kahdesti vuodessa).

Noin yleisestikin, yritän opettaa lapsille terveet elämäntavat olematta itse kuitenkaan täydellinen esimerkki. Hyvät käytöstavat opetan myös vaikka yksin ollessa saatan kaivaa nenää ruokapöydässä ja pyyhkästä räät housunlahkeeseen. No lasten seurassa yritän kyllä toimia "oikein", oppivat kuitenkin paremmin matkimalla kuin saarnaamalla.