Onko yksikään toimittaja kysynyt Susanna Koskelta, miksi tämä ei mene töihin?
Kommentit (32)
"Hankalaa siis mennä tuosta noin vain töihin, jos on ollut vaikka erityislasten kanssa vuosia kotona" tai itse sairastellut jne -19
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AV palstalaisten ei kannata nyt niin holissaan olla Susanna Kosken töihin menosta. Fiksu ihminen löytää kyllä aina töitä ja ei tarvitse ensimmäistä tarjottua paikkaa ottaa vastaan. Voi kehittää itseään ja päivittää kokemustaan between jobs. Hänen taloutensa ei ole kiinni pienestä soputusmisrahasta ja mutta miksi jättäisi sen käyttämättä, kun hänen uusi työsuhde ei ole vielä alkanut? Jos jäät itse työttömäksi, jätätkö työttymyyskorvauksen nostatamatta? Ei taida sellaista av-mammaa löytyä. Ihme jeestustelua täällä palstalla, vaikka voisin veikata, että monen palstalaisten tukia veronmaksavat maksavat.
No mutta hyvänen aika. Täällähän on kautta aikojen ollut linjana, että heti vaan pitää mennä siivoamaan tms. koska se näyttää hyvältä CV:ssä ja tuo arvokasta työkokemusta. Ihan vaikka jäisi työttömäksi vaikka Valmetin projektijohtajan pestiltä parinkymmenen vuoden kokemuksen jälkeen. Ei heitä kannusteta kehittämään itseään "between jobs", vaan vika on aina ihmisessä, jos ei työtä löydy parissa kuukaudessa. Vaaleista on nyt kohta 5 kuukautta ja yhä vaan Suski on työtön ja kehittää itseään nostamalla perunaa sopeutumisrahalla. Vaikuttaa pikkuisen siltä, että niitä "kokemusta ja koulutusta vastaavia töitä" ei sitten löytynytkään niin helposti, varsinkin kun on profiloitunut v...maisena ihmisenä.
Melkoinen kaksoistandardi
Amen :)
Vierailija kirjoitti:
AV palstalaisten ei kannata nyt niin holissaan olla Susanna Kosken töihin menosta. Fiksu ihminen löytää kyllä aina töitä ja ei tarvitse ensimmäistä tarjottua paikkaa ottaa vastaan. Voi kehittää itseään ja päivittää kokemustaan between jobs. Hänen taloutensa ei ole kiinni pienestä soputusmisrahasta ja mutta miksi jättäisi sen käyttämättä, kun hänen uusi työsuhde ei ole vielä alkanut? Jos jäät itse työttömäksi, jätätkö työttymyyskorvauksen nostatamatta? Ei taida sellaista av-mammaa löytyä. Ihme jeestustelua täällä palstalla, vaikka voisin veikata, että monen palstalaisten tukia veronmaksavat maksavat.
Susannan mielestä se työ kuin työ pitää kelvata eikä lorvia yhteiskunnan tuilla. Susannan on moraalisesti väärin olla työttömänä omasta halustaan, ja nostaa siitä yhteiskunnan rahoja, vaikka varmasti saisi töitä, kun vain niihin haluaisi mennä.
Susanna saa olla työttömänä vaikka lopun ikänsä, jos haluaa, mutta on väärin, että hän nostaa sitten tukia lorvailustaan.
Susannan itsensä mielestä kenenkään ei tarvitse olla työtön, jos vain haluja työntekoon riittää. Kaikki selitykset, miksi on työtön, on keksittyjä. Vain laiska ihminen on työtön. Aina voi mennä perkaamaan metsiä, kaikki siihen Susannan mielestä kykenee, vaan ei siis Susanna itse, kun täytyy tuella itsensä elättää?
Hän on itse sanonut, että jokaisen pitäisi tulla toimeen omillaan. Miksi se ei noudata omia neuvojaan? Miksi mieli muuttui? Elämän ironiaa. Näin sen kylmä ja ylimielinen asenne kostautuu. Suosittelen kokeilemaan ansiosidonnaista ja aktiivimallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vain sellainen ero, että kun tämä palstalainen on saatanut tehdä raskasta työtä reilun 8e/h tuntipalkalla ja sillä nippanappa itsensä elättänyt, ei säästöön ole jäänyt mitään. Ja kun työpaikka on mennyt alta , se työttömyyskorvaus on reilu 500e/kk. Susanna on saanut työttömien kyykyttämisestä huomattavasti paremman liksan, ja nyt kun itse on työtön, ei näytä olevan mitään kiirettä töihin, joihin kuitenkin patisteli monisairasta ihmistä. Ei ollut mitään syytä olla tekemättä/hakematta töitä. Nyt kuitenkaan ei itse mene töihin vaan nostelee yhteiskunnan maksamia etuuksia. Ja tämä Susanna on kai ainakin fyysisesti terve? Luulisi jotakin työtä löytyvän, mitä pystyy tekemään. Ei ole Susannalla mitään syytä olla menemättä töihin.
Juuri näin, eli on siis ihan omasta halustaan nyt työttömänä, ja voisi kutsua työtä vieroksuvaksi. Pellolla harrastelee, vaikka pitäisi oikeissa töissä jo hänen logiikallaan olla.
Ja vielä voisimme kertaalleen verrata noita työttömyysajan liksoja av-mammojen ja Susannan kesken. Toinen se vaan "sopeutuu" mukavalla kk-rahalla ja toiset kituuttavat päivästä toiseen hakemuksiaan lähetellen. Ihan vain tuolle aiemmalle "kokoomuksen edustajalle" muistutuksena.
Ja niin se Susannankin elatus veronmaksajilta tulee.
Vierailija kirjoitti:
No mutta kyllähän noin täydellinen nainen saisi heti töitä, jos vaan haluaisi. Niinhän se kehottaa muitakin "menemään töihin". Ja oishan kiva kuulla ne hänenkin mahdolliset rajoitteensa, mistä mainitsi.
Häpeilee siellä pelloilla kyntäessään varomattomia ja hävyttömiä sanomisiaan, ja toivottavasti miettii jatkoa ajatellen, että pitäisiköhän asenteita jotenkin laittaa uusiksi omalla kohdalla. Minkä taakseen luulee jättävänsä, se edestä silmille putkahtaa :D Mahtaa tuo oikeasti monirajoitteinen, tylytetty ja nöyryytetty sairas rouva nauraa tikahtuakseen.
Ei Susanna häpeä tai ajattele, että asennetta pitäisi jotenkin muuttaa. Itse sanoi jossain haastattelussa, että seisoo edelleen sanojensa takana. Ei kyllä sitten tajunnut, että itse on nyt samallainen" luuseri", kun muutkin työttömät. Susanna ei edes tajua, että itse on pahimmasta päästä, kun menee vain yhteiskunnan varoilla harrastamaan peltotöitä kun pitäisi olla hankkimassa itselleen työtä, jolla elättää itsensä. Nyt vain nostelee kaikessa rauhassa yhteiskunnan rahoja ja lorvii. Ei ole kyllä sanojensa mittainen tämä nainen.
Tai sitten Susannan motto on : Älkää tehkö niin kuin minä teen (jään kotiin työttömänä kaikessa rauhassa nostamaan tukia) vaan tehkää niin kuin minä sanon: Kaikki kyllä pystyy ja saa töitä, laiskuus vaan on esteenä. Kaikillahan meillä rajoitteita on, mutta ei ne töihin menoa estä. Risusavotta kutsuu, Susanna ;)
karma is a bitch! kirjoitti:
Hän on itse sanonut, että jokaisen pitäisi tulla toimeen omillaan. Miksi se ei noudata omia neuvojaan? Miksi mieli muuttui? Elämän ironiaa. Näin sen kylmä ja ylimielinen asenne kostautuu. Suosittelen kokeilemaan ansiosidonnaista ja aktiivimallia.
Tämä. Ja eipä unohdeta kehittäviä pilipalikursseja! Tervetuloa vaan, mä just aloitin, vielä ois paikkoja vapaana! Saisi Suski neuloa, kokkailla ja leikata vanuja tyynyntäytteiksi. Saa sitten ihan itse päättää mielessään, että lusmuillaanko me työttömät täällä ihan omasta halustamme :D
Meitä on jo täällä ihan ammattitaitoista porukkaa, kuten itsekin (N 60v) eli ei tarvitse tyhmien joukossa "opiskella" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta kyllähän noin täydellinen nainen saisi heti töitä, jos vaan haluaisi. Niinhän se kehottaa muitakin "menemään töihin". Ja oishan kiva kuulla ne hänenkin mahdolliset rajoitteensa, mistä mainitsi.
Häpeilee siellä pelloilla kyntäessään varomattomia ja hävyttömiä sanomisiaan, ja toivottavasti miettii jatkoa ajatellen, että pitäisiköhän asenteita jotenkin laittaa uusiksi omalla kohdalla. Minkä taakseen luulee jättävänsä, se edestä silmille putkahtaa :D Mahtaa tuo oikeasti monirajoitteinen, tylytetty ja nöyryytetty sairas rouva nauraa tikahtuakseen.
Ei Susanna häpeä tai ajattele, että asennetta pitäisi jotenkin muuttaa. Itse sanoi jossain haastattelussa, että seisoo edelleen sanojensa takana. Ei kyllä sitten tajunnut, että itse on nyt samallainen" luuseri", kun muutkin työttömät. Susanna ei edes tajua, että itse on pahimmasta päästä, kun menee vain yhteiskunnan varoilla harrastamaan peltotöitä kun pitäisi olla hankkimassa itselleen työtä, jolla elättää itsensä. Nyt vain nostelee kaikessa rauhassa yhteiskunnan rahoja ja lorvii. Ei ole kyllä sanojensa mittainen tämä nainen.
Tai sitten Susannan motto on : Älkää tehkö niin kuin minä teen (jään kotiin työttömänä kaikessa rauhassa nostamaan tukia) vaan tehkää niin kuin minä sanon: Kaikki kyllä pystyy ja saa töitä, laiskuus vaan on esteenä. Kaikillahan meillä rajoitteita on, mutta ei ne töihin menoa estä. Risusavotta kutsuu, Susanna ;)
Minä vaan sisimmässäni luulen /uskon, että se häpeää. On vaan niin hemmetin kovapäinen ja sisukas, eikä osaa millään luovuttaa, eikä voi mitenkään menettää kasvojaan, vaikka kuinka tajuaisi olevansa väärässä. Anteeksi pyytäminen tai katumuksen osoittaminenhan olisivat jo heikkoutta, mitä Susanna ei taida lainkaan hyväksyä ihmisluontoon kuuluvaksi. Kun ei se suinkaan tyhmä ole. Kyllä se tajuaa missä mennään, ei vaan muistanut/myöntänyt olevansa ihan tavallinen kuolevainen. Mutta aina sitä oppii uutta.
Kaikille pitäisi toivoa hyvää. Valitettavasti Koskelle en toivo. On kyllä niin järjettömiä ja pimeitä juttuja päästellyt suustaan.
Hiukan tuntuu pahalta hänen mollaamisensa jo nyt.
Kokoomuslainen töksäyttely - mistä tietää vaikka sekin joskus hyvä?
Osaako tämä halveksiva ja ylimielinen naisihminen yhtään hävetä omaa käytöstään? Mites meni noin niinku omasta mielestä?
No mutta hyvänen aika. Täällähän on kautta aikojen ollut linjana, että heti vaan pitää mennä siivoamaan tms. koska se näyttää hyvältä CV:ssä ja tuo arvokasta työkokemusta. Ihan vaikka jäisi työttömäksi vaikka Valmetin projektijohtajan pestiltä parinkymmenen vuoden kokemuksen jälkeen. Ei heitä kannusteta kehittämään itseään "between jobs", vaan vika on aina ihmisessä, jos ei työtä löydy parissa kuukaudessa. Vaaleista on nyt kohta 5 kuukautta ja yhä vaan Suski on työtön ja kehittää itseään nostamalla perunaa sopeutumisrahalla. Vaikuttaa pikkuisen siltä, että niitä "kokemusta ja koulutusta vastaavia töitä" ei sitten löytynytkään niin helposti, varsinkin kun on profiloitunut v...maisena ihmisenä.
Melkoinen kaksoistandardi