Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PALSTALÄÄKÄRIÄ KAIVATAAN!

Hätäilijä
14.09.2019 |

Ensinnäkin olen 23-vuotias nainen ja olenhan mä nyt aina enemmän tai vähemmän kärsinyt silloin tällöin vatsavaivoista niinkuin varmasti moni moni muukin.

Mutta nyt jonkin aikaa, en ihan tarkalleen tiedä kauanko olen kärsinyt limaisesta ulosteesta. Tai siis ei ulosteen pinnalla ole havaittavissa limaa, mutta tätä nykyään, kun pyyhin niin paperiin jää limantapaista. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Lisäksi mun vatsaa turvottaa joka viikko, turvotus pahenee iltaa kohden. Aamulla vatsa on ok, mutta iltaa kohden turvottaa ja kiertää mahassa, on ilmavaivoja. Suoli tyhjenee edelleen normaalisti joka toinen päivä niinkuin aina. Mulla on aina ollut jokinlainen vaikeus "rentouttaa" itseni, kun menen isommalle hädälle. Ihankuin jarruttelisin tilannetta ja menen pöntölle vasta, kun hädän tunne on jo laantunut, siitä johtuu se, että saan väkisin pinnistellä ja tuntuu ettei kaikki tule kerralla ulos. Ummetusta on harvoin, ripulia ehkä kerran kuukaudessa tai kerran joskus harvemmin, mutta sitäkin ihmettelen, mistä se johtuu. En yleensä ole elämässäni aiemmin kärsinyt ripulista. Siis ripulilla en nyt tarkoita, että hyppäisin vessassa jatkuvasti sen yhden päivän aikana, vaan esimerkiksi kesäkuun ensimmäisellä viikolla yhtenä päivänä ripuloin kerran ja nyt elokuussa sama toistui.

Verta ei ulosteessa näy. Joskus puolisen vuotta sitten näkyi pari kertaa ja siitä kerroinkin lääkärille ja sanoi johtuvan peräpukamista, koska veri oli kirkasta ja hyvin vähäistä. Kärsin välillä peräpukamista ja kuivista paikoista, joten ei mahdoton ajatus. Nyt ei ole moneen kuukauteen ollut verta.

Olen hoikka vartaloinen, lukuunottamatta pömppömasua, mun ruokavalio on aika kuraa. Syön joka päivä herkkuja. Sokerisia herkkuja ja sokerilitkuja juon todella paljon. Suklaata, karkkia, sipsiä, limua ja mehuja. Syön epäsäännöllisesti ja mitä sattuu. Kasviksia en juurikaan syö enkä leipää. Elämäntilanteeni on ollut nyt viime keväästä asti hyvin stressaavaa ja saan ahdistuskohtauksia.

Onko tuo kaikki syynä vatsavaivoihini? Eniten huolestuttaa lima paperissa pyyhkiessä. Googlasin ja ensimmäiset jutut mitä luin kertoivat suolistosyövästä. Olen aivan paniikissa!

Kohtalotovereita???

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tossa vastaukset. Ongelmiesi syyt: huono ruokavalio ja stressi.

Vierailija
2/11 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hemmetti mene googlailemaan oireitasi, koska ihan sama minkä oireen googlaa, oli se lima uloste tai varvaskipu niin tuntuu, että ensimmäinen sana mikä komeilee ruudulla on syöpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä ruokavaliosi kuntoon niin tilanne kohenee varmasti. Uloste tulee joka päivä kun syöt kunnolla kasvisruokaa ja jätät hötöt. Mitään syöpää tuosta ei saa kuin panikoimalla. Ensin kuntoon, seuraat muutaman viikon ja vasta sitten vedät johtopäätöksiä.

Yleisvointisi ja elämäsi paranee.

Vierailija
4/11 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syöpä rehahtaa sokerista joten nyt alat vähentää sen 7 teelusikalliseen per pvä.

Vierailija
5/11 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tuo jatkuva herkuttelu vähemmälle, lyön vetoa, että katoaa mahavaivatkin!

Vierailija
6/11 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksistanne tähän mennessä! 

-Ap

Vierailija
7/11 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti asiaa vähemmän.

Vierailija
8/11 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti asiaa vähemmän.

Ei itseasiassa huonompi neuvo. Koska itse olen sellainen, että, kun oikein alan pohtimaan ja vatvomaan oireitani ja kehoni tuntemuksia ja ylenpalttisesti seuraamaan itseäni niin tavallaan teen ne oireet pahemmiksi itselleni ja, kun taas on paljon tekemistä ettei ehdi ajatella kehonsa jokaikistä toimintoa niin huomaan, että ei tunnu niin pahalta. 

-Eri

Vierailija
9/11 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile juomalla pelkästään kaurajugurttia jossa on probiootteja 3-4 päivän ajan.

Sen jälkeen syö muutaman viikon ajan pelkkää keitettyä vihannesta ja lihaa/kalaa jotta vatsa rauhoittuu. Ei mitään vegaaniruokavalioa vaikka on mukamas terveelkistä, raaoissa vihanneksissa on paljon antinutrienttejä.

Ja sen jälkeen jätät epäterveellisen ruoan, maitotuotetteet ja gluteenin lopullisesti.

Vierailija
10/11 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia?

Vierailija
11/11 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano isälle, että tulee tuuman verran ylemmäs.

Kyllä nämä kajaanissa tiedetään ilman lääkäriäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi