Minkä ikäisenä otit sairasvakuutuksen?
Paljonko maksat siitä kuukausittain? Miltä firmalta?
Kommentit (9)
Ei ole sairasvakuutusta vaan sairausvakuutus. Sain sen kun olin äidin massussa. Nyt 26 vee
Jotain yli 200 € vuosi, en muista tarkalleen. Terveys- ja henkivakuutus Op-pohjolasta vai pelkkä Pohjolako se on nykyään, en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Jotain yli 200 € vuosi, en muista tarkalleen. Terveys- ja henkivakuutus Op-pohjolasta vai pelkkä Pohjolako se on nykyään, en tiedä.
Niin ja siis reilu 30-vuotiaana otin vakuutuksen.
Ihan syntymästäni asti olen ollut sairausvakuutettu, kuten lähes kaikki muutkin suomalaiset. Siitä osoituksena mulla on Kela-kortti ja suomalainen henkilötunnus.
En ole nähnyt tarpeelliseksi ottaa yksityistä vakuutusta, julkinen terveydenhuolto ollut oikein hyvä. Käytän todella vähän muutenkin terveydenhuollon palveluita.
Miksi teillä on tuo vakuutus?
Ei ole vakuutusta. Pärjätty ilmankin.
Kyselin jostain firmasta sairauskuluvakuutusta, kun muutin ulkomaahan. Minulla on diagnosoitu masennus, eivätkä myöntäneet. Vaikka ehdotin, että tämä sairaus (liitännäisineen) suljetaan korvausvelvollisuuden ulkopuolelle.
Eli en saanut sairausvakuutusta. Pitäisiköhän kysellä taas, jostain muualta.
Noin kolmekymppisenä pelkäsin hysteerisesti sairastumista ja olisin ottanut silloin vakuutuksen, mutta kun selvitin hintoja, tajusin ettei minulla ollut kerta kaikkiaan varaa siihen.
up