Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatuksia herättää jos kuulette, että noin 50-vuotias mies muuttaa äitinsä luo asumaan?

Vierailija
13.09.2019 |

Näin äkkiseltään.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kuulu mulle, onneksi."

Vierailija
2/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mies, aikoo toimia äitinsä omaishoitajana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs tietää muuton syy ja muut taustat, että vois jotain ajatuksia herätä.

Vierailija
4/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti äitinsä tarvii vanhuutensa ja/ tai sairauksiensa takia apua, että voi edelleen asua kotonaan.

Mies on hyvä turva äidilleen.

Vierailija
5/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että siihen on varmaan jokin syy, joka ei kuulu minulle.

Vierailija
6/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, äidillä on joku turvana ja seurana.

Vierailija
7/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se tosi pahassa pulassa. 

Rahaton, asunnoton ja asiansa täysin sössinyt.  Ja jos näin onkin käynyt, niin normaali mies menee kaverilleen. Eli ei siis ole edes näitä kavereita. 

KUKAAN viisikymppinen mies ei ala äidilleen omaishoitajaksi ja KUKAAN normaali äiti ei tällaista halua. Sitä varten on sitten kodinhoitajat ja tarvittaessa laitos. 

Pahimmissakaan painajaisissa en voisi kuvitella mun pyllynpesijänä omaa poikaa. 

Vierailija
8/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkästään tuo tiedon varassa voi sanoa yhtään mitään,kun ei tapausta tunne ja vaikka tuntisikin,niin mitäpä se minulle (tai kenellekään) ulkopuoliselle kuuluisi.

Tai kuuluu ehkä viran puolesta  niille, jotka jossain toimistossa, laitoksessa  tai instanssissa työskentelevät ,mutta jos ei itse kuulu niiden henkilökuntiin   , niin sitten ei kylllä kuulu millään muotoa,eikä millään tavalla.

Niillä taas, jotka virkansa puolesta jollakin tavalla ovat tekemisissä heidän kanssaan heidän jossain asioissaan,on tietenkin vaitiolovelvollisuus kaikista niistä. 

Vierailija
9/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kukaan normaali mies ei muuta äitinsä luo tuossa iässä. Kyllä se on aina rankasti päihde- ja mt-ongelmainen syrjäytynyt. Työni kautta tällaisia putkahtaa esiin. Pahimmassa tapauksissa taloudellista hyväksikäyttöä jne.  Ja se on aina niin pain että se vanha äiti huolehtii pojastaan. laittaa ruuat ja pesee pyykit jne.

Vierailija
10/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan kukaan normaali mies ei muuta äitinsä luo tuossa iässä. Kyllä se on aina rankasti päihde- ja mt-ongelmainen syrjäytynyt. Työni kautta tällaisia putkahtaa esiin. Pahimmassa tapauksissa taloudellista hyväksikäyttöä jne.  Ja se on aina niin pain että se vanha äiti huolehtii pojastaan. laittaa ruuat ja pesee pyykit jne.

Kuinka monta tuollaista tapausta piirissäsi SINÄ sitten olet kiertänyt tutustumassa  heihin ja tarkistamassa virkasi puolesta ?

Eikö nyt kaaliisi kertakaikkiaan mahdu ajatus, että vaikka olisi aikanaan ollut teiniäiti kyseessä, niin iältään yli 65-vuotias  tuon 50-vuotiaan miehen äiti on joka tapauksessa (...ja keskimäärin kyllä useimpien kohdalla reilusti yli 70-vuotias !)  

Tiedoksi: siinä iässä ihminen   ei välttämättä ole enää kovin terve,eikä toimintakykyinen muutenkaan !   

Vierailija
11/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten konkka, tai itsekäs pihistelijä,

Olen kyllä peräkammarinpoikia tapaillut, eikä yksikään näistä ole tullut toimeen ns. omillaan eikä juurikaan kantanut huolta siitä äidistään.

Uskoisin vasta kun näen sen aidon auttamishalun jne.

Vierailija
12/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden, joka muutti joskus 30 vaiheilla takas kotiin. Äitinsä tekee kaikki kotityöt puolesta. Tyyppi vaan harrastaa ja pelaa. Omaa luultavasti autistisia piirteitä. Jännä nähdä miten pärjää, kun vanhemmat kuolee tai ottaako heistä mitään vastuuta kun kunto heikkenee. Epäilen.

Vierailija
13/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten konkka, tai itsekäs pihistelijä,

Olen kyllä peräkammarinpoikia tapaillut, eikä yksikään näistä ole tullut toimeen ns. omillaan eikä juurikaan kantanut huolta siitä äidistään.

Uskoisin vasta kun näen sen aidon auttamishalun jne.

Älä tee mitään uskonkappaleita itsellesi muiden asioista jotka eivät sinulle kuulu !

Vierailija
14/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin muutin vanhemmilleni tuossa iässä miehineni ja lapsineni.

Syynä se, että voin katsoa paremmin perään. Omaishoitaja en ole, mutta monenlaista apua tarvitaan.

Vierailija
15/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä (vielä) omaishoitaja, mutta muuten auttamaan arjessa. Äiti on todennäköisesti 70+, joten ei välttämättä pysty enää kaikkea helposti tekemään. Ja jos kyseessä on lapsuudenkoti niin mieluustihan sinne muuttaa asumaan.

Vierailija
16/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että äiti on jotenkin epäonnistunut, mutta poika ei edes tajua sitä.

Vierailija
17/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kylläkin nuorempi, mutta muutin takaisin äitini luokse ja oli kyllä asunto ja luottotiedot kunnossa tms, mutta koin tämän paremmaksi. Lähipiiri tietää, etten sairauden vuoksi saa omaa perhettä, joten eivät sillä tavalla ihmettele.

Vierailija
18/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä tulee mieleen, että se mies menee auttamaan vanhaa äitiään ja että tulevat keskenään hyvin toimeen. Tiedän yhden tämmöisen tapauksen.

Vierailija
19/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on otettava huomioon, että onko kyseessä kerrostaloasunto, vai omakotitalo, vuokra-asunto vai oma osake, vaiko peräti maatalo maineen ja muineen jossain syrjäseudulla.

Vierailija
20/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaishoitaja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi