Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan ok, että töissä joutuu kävelemään 11-12km työpäivän aikana??

Vierailija
12.09.2019 |

Siivoustyö kyseessä ja 8 tunnin vuoron aikana askelia tulee n. 15 000-17 000. Lisäksi tietenkin kaikki muu itse siivous mitä siinä pitää tehdä.
Olen vuoron jälkeen aivan poikki ja jalkoihin sattuu. Perjantaisin olen jo niin kipeä että tekisi mieli itkeä kun jalkoja särkee niin paljon ja ranteet ja selkäkin on kovilla. Työvuorot ovat siis todella kiireisiä ja hommaa on aivan valtavasti yhdelle ihmiselle.
Ihmettelen vaan miten tällaista voi kukaan jaksaa, revitään irti kaikki mitä ihmisestä lähtee ja enemmänkin.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kuuluu siihen työhön, niin se on ok. Ammatinvalintakysymys.

Vierailija
2/33 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kaupassa töissä ja parhaina päivinä tulee 23 000 askelta. Eli ihan ok on toi sun määrä. Kannattaa panostaa hyviin kenkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tulee noin 12 000 askelta päivässä mittarin mukaan työssä.

Enkä tee siivoustyötä.

Vierailija
4/33 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman verran tuli varastolla ja nostelut päälle. Maatalouslomittajana hevoshommissa todennäköisesti samaa luokkaa, lisäksi tuli ratsastettua pari hevosta siinä päivän aikana. Siihen tottuu. Ammatinvalintakysymys tosiaan.

Vierailija
5/33 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille hoitajille tulee myös tuo sama askelmäärä. eo Ihme että ihmiset ovat aivan loppuväsyneitä.

Teen itse istumatyötä, olen silti ihan loppu iltaisin ja nukkuisin vain. Työni on muuten todella kiireistä ja stressaavaa.

Vierailija
6/33 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee  suunnilleen saman verran kävelyä/juoksua työpäivän aikana, enkä ole siivooja. Kyllä loppuviikosta välillä otaa jalkoihin.

Vierailija
7/33 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä metsuriksi. Kävelet tuon matkan kantaen raskasta sahaa, kumartelet, käännyt, selkä ja jalat huutavat hallelujaa. Kunto kasvaa, ei valitella.

Vierailija
8/33 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on jo melkoista ylellisyyttä kun töissä on fyysistä rasitusta, koska istuminen tappaa. Tietty jos inhoaa liikuntaa niin eihän se ole mukavaa. Mutta ei kai se ole kiellettyä toimintaa työnantajalta. Kaikki ei tietenkään kykene fyysisesti raskaaseen työhön ja on pakko hakeutua kevyempiin.

Vierailija
9/33 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vapaalla vetreyttävää jumppaa ja lihaskuntoa. Pidä muutenkin huolta yleiskunnosta.

Tarkista työasennot, onko yksitoikkoisia työasentoja, tuleeko liikaa samaa, onko huonoja asentoja?

Hanki tukisukat tai kompressiosäärystimet, eivät vie pois jalkasärkyä mutta auttavat vähän jalkojen väsymiseen.

Hanki myös hyvät kengät.

terv. kaupassa töissä, 95% ajasta jaloilla ja kävelemistä

Vierailija
10/33 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. Siivoojista otetaan kyllä kaikki irti. Se on yleensä juoksemista eikä kävelemistä. 10 Max 15 minuuttia per hotellihuone. Ja jos ei ehdi, niin menee omalle ajalle.

Vierailija
11/33 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö oli kesätöissä kerrossiivoojana. Tuollaisia matkoja käveli myös. En käsitä kuinka sitä.työtä pystyy kukaan tekemään elääkseen. Huono palkka ja raskasta.

Vierailija
12/33 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin on jo melkoista ylellisyyttä kun töissä on fyysistä rasitusta, koska istuminen tappaa. Tietty jos inhoaa liikuntaa niin eihän se ole mukavaa. Mutta ei kai se ole kiellettyä toimintaa työnantajalta. Kaikki ei tietenkään kykene fyysisesti raskaaseen työhön ja on pakko hakeutua kevyempiin.

Totta. Istuminen toimistossa 8h on myös jotain kaameaa. Kun olisi näiden väliltä joku työ.

Vierailija
13/33 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avomieheni on varastolla töissä ja hänkin juuri tänään totesi että tuli noin 20 000 askelta tänään töissä. Kyllähän se toki jaloissa tuntuu mutta sellasta se on.

Vierailija
14/33 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

12, itse vaihdoin toimistotyötä opettajaksi ja 10 000 askelta tulee täyteen helposti, kun ennen määrä saattoi jäädä 4000 askeleeseen, jos ei käynyt illalla erikseen lenkillä tmv. Tuntien aikana askelia tulee ihan huomaamatta ja niiden välissä on sitten yleensä hetki aikaa istua myös koneen ääressä.

Vierailija
15/33 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla askelmäärällä pysyy hoikkana, joten olisit tyytyväinen. Jos haluat hyväpalkkaiseen istumatyöhön niin MARS koulun penkille.

Vierailija
16/33 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan tunnin istuminen ei oo ookoo.

Vierailija
17/33 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Siihen päälle jatkuva kyykkiminen kun paljon isoja roskiksia. Selkä tykkää.

Vierailija
18/33 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Hanki paremmat kengät, mieluiten kahdet ja vaihda puolivälissä päivää. Hyvissä kengissä kunnolla pohjaa ja kanta, älä osta halpoja.

Tarvittaessa pudota painoa, tai menee vuosien myötä nivelet. Liiku vapaalla, kova rasitus työssä _vaatii_ palauttavaa liikuntaa vapaallq, koska jos saat vain sitä työrasitusta etkä aktivoi kehoa muuhun, tulee kipuja ja jumeja.

Vierailija
19/33 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Jos et jaksa, jää kotiin.

Vierailija
20/33 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset askelmäärät on terveelle normaalikuntoiselle ihmiselle ihan ok. Ei mitään ihmeellistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi