Miksi harakka hyökkäsi siilen kimppuun
Kommentit (30)
Näin ikkunasta, kun harakat ahdistelivat citykania naapurin pihalla.
Kerran näin, kun varisparvi seurasi koiraa ja ulkoiluttajaa.
Jotain outoa tyydytystä ne saa kiusaamisesta. YouTubesta löytyy videoitakin.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Minä näin kerran kun varpusparvi lensi.
Kansanperinteessä se on paholaisen lintu, piru parka.
Räkötys tietää huonoa metsästys-tai matka onnea.
Sanotaanhan että lämpö menee harakoille jne.
Puhutaan negatiivisessä merkityksessä.
Jospa siilen teki mieli kaalta ja ananaat olivat hukassa.
Minäpä näin kun hiilinmusta naakka hyökkäsi hiirin kimppuun. Järkytyin niin, että meinasin tukehtua viineen.
Siilen om varnmaan vittuillut harkaaan ja oli kosta
Harakat kiusaavat kissoja jopa nokkimalla nukkumista teeskentelvän kissan häntää. Kissakin on sen verran älykäs että odottaa kärsivällisesti niin kauan kuin harakka on niin lähellä että sen voi napata. Harvoin se onnistuu mutta joskus kissa nappaa harakan. Varikset ovat kai sen verran painavampia ja hitaampia liikkeissään etteivät tee tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keväällä harakat hätyyttivät rusakkoa. Oikein yhteistuumin hyökkäilivät ja kävivät niskaan. Ajoin harakat pois. Rusakko lähti sitten itsekseen menemään. Ei näkynyt mitään vammoja, olin muutaman metrin päässä.
Meidän naapurissa taas hätyyttelivät koiraa. Joku väittää että harakka olisi viisas lintu mutta en nyt menisi kehumaan kun se koiran selkään syöksyily loppui kun koira nappasi yhden harakan suuhunsa ja puri kuoliaaksi.
Tuo juuri osoittaa älykkyyttä jos eläin haluaa kiusata. Osoittaa että eläimellä on rohkeuden lisäksi kyky saada tyydytystä kiusaamisesta. Varis vinkkaa silmää takaisin jos sille vinkkaa.
No minun mielestäni on merkki vähä-älyisyydestä jos koittaa kiusata itseään useita kertoja suurempaa olentoa joka puree yhdellä puraisulla nirrin pois.
Olihan ne sen verran älykkäitä että lopettivat huomattuaan että siinähän voi kuolla.
Miksköhän oikeesti harakat ei anna olla siilejen rauhassa