Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tapaamasi henkilö sanoo ”oli kiva jutella” pidätkö sitä perus kohteliaisuutena

Vierailija
12.09.2019 |

vai ajatteletko, että tarkoittaa myös sitä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten sen sanoo. Joskus itsekin sanon noin, vaikka ei ois voinut vähempää kiinnostaa jutella.

Vierailija
2/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiva jutella = Ei jatkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pidän, ja vastaan että joo, niin mustakin, vaikka olisi ollut ihan tosi ikävä jutella. Ennen olisin luullut että ihminen tarkoittaa sitä, ja olisin itskin tarkoittanut niin sanoessasi. Kun tämä sosiaalinen valekanssakäyminen tuli tajuntaani, ja ymmärrykseeni, (esim. se, että kun joku sano että käydään joku päivä kahvilla yhdessä, niin hän ei tarkoitakaan että kävisimme kahvilla,) niin sen jälkeen olen pikkuhiljaa vetäytynyt kotiini, ja oikeastaan vietän aikaani enää vain mieheni kanssa. Kyllästyin ihan ttaalisesti siihen että jos vaikkapa kysyin kaveria saunomaan, ja lyötiin päivämäärä lukkoon, niin hän ei ollutkaan tulossa, vaan piti tuota kohteliasiuutena. En voi ymmärtää, mutta sama se.

Vierailija
4/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan peruskohteliaisuutena pidän, en oleta että tarkoittaa mitään enempää.

Vierailija
5/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskohteliaisuutena. Se onko tuo totta vai ei tulee ilmi kyllä keskustelussa.

Vierailija
6/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanon noin vain kun todella tarkoitan sitä. Saatan kyllä käyttää vähän eri sanamuotoa, vaikkapa: "Olipa mahtava keskustelu!" Silloin kyllä molemmat tietävät, että on keskusteltu tavallista syvemmin tai intensiivisemmin tai löytyi hyvä yhteys.

Vierailija
7/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa keskustelutuokion päättämistä, muu tulkinta jää tilanteeseen. 

Vierailija
8/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vain jotain, mitä kuuluu sanoa. Kohteliaisuutta. Mitä väliä tällä sitä paitsi on? Voi olla , että oli toisesta mukava keskustella, mutta eihän se sen enempää tarkoita. Edes sitä, että keskusteltaisiin toista kertaa.

Vierailija
9/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään pidän, ja vastaan että joo, niin mustakin, vaikka olisi ollut ihan tosi ikävä jutella. Ennen olisin luullut että ihminen tarkoittaa sitä, ja olisin itskin tarkoittanut niin sanoessasi. Kun tämä sosiaalinen valekanssakäyminen tuli tajuntaani, ja ymmärrykseeni, (esim. se, että kun joku sano että käydään joku päivä kahvilla yhdessä, niin hän ei tarkoitakaan että kävisimme kahvilla,) niin sen jälkeen olen pikkuhiljaa vetäytynyt kotiini, ja oikeastaan vietän aikaani enää vain mieheni kanssa. Kyllästyin ihan ttaalisesti siihen että jos vaikkapa kysyin kaveria saunomaan, ja lyötiin päivämäärä lukkoon, niin hän ei ollutkaan tulossa, vaan piti tuota kohteliasiuutena. En voi ymmärtää, mutta sama se.

Sulla on oudot kaverit ei oharit ole normaalia kanssakäymistä.

Vierailija
10/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on oudot kaverit ei oharit ole normaalia kanssakäymistä.

Tottakai mulla on omasta mielestäni normaalejakin kavereita, mutta kyllähän tuo smalltalk sisältää paljon son-taa mitä ei tarkoiteta. olen sosiaalinen kehvari, ja väsyn tilanteisiin ja ihmisiin, jotka valehtelevat puhuessaan, koska omat aivoni toimivat eri tavalla. Tiedän siis että on kohteliasta valehdella päin naamaa, mutta minulle tuottaa vaikeuksia ymmärtää sisäsyntyisesti mitkä ovat valetta ja mitkä totta. itse kun tuppaan puhumaan vain totta, eikä minun puheestani tarvitse mietiiä jälkeenpäin että tarkoitinhan sitä tai tota. Osaan toki nykyyään paremmin, mutta en enää millään viitsi enkä jaksa olla tekemisissä ihmisten kanssa jotka puhuvat suureksi osaksi läpiä päähänsä.

Vierailija
11/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin on vain tapana sanoa.

Ei sillä mitään tarkoiteta.

Perusfraasi kohteliaassa kanssakäymisessä.

Vierailija
12/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sano mitään mitä et tarkoita.

Moni sanoo. Siksi en pidä ihmisistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan