Kotimaiset Sievin kengät, ovatko hintansa väärti?
Kommentit (11)
Mulla oli yhdet tosi huonot Sievin kengät. En ostanut niitä enää sen jälkeen.
Ainakin mun jalalle paras vaihtoehto.
Sievi on parempi kuin jalas, jalaksen lesti on jotenkin tosi iso ja väljä vaikka varpaat on kärjessä kiinni.
Onneksi vaihtui paikka mistä haetaan työvaatteet, ei enää ikinä jalaksen kenkiä.
Mulla on ollut viidet sievin kengät, niistä yhdet ostettu joskus 2001 ja ne on jo heitetty pois. Muita ostettu 2012 (pistokkaat), 2013 (nahkatennarit), 2015 (naiharityyppiset talvikengät korkealla varrella) ja 2017 (matalavartiset talvikävelykengät) . Nämä kaikki enemmän ja vähemmän arkikäytössä, vaikka ei toki ainoina kenkinä ja kaikki niistä on ihan hyvässä kunnossa, myös pohjiltaan.
Noista 2015 ostetuista maihareista se varsi ei ole ihan ryhdissään enää, mutta tämä johtuu ehkä enempi mun säären mallista (kapea nilkka ja paksu pohje -> ei pitäisi yrittää varrellisia saappaita ollenkaan, ne on aina rytyssä nilkassa.)
Toki kun on nahkakenkiä ja monet näistä nupukkinahkaa, niin se vaatii vähän huolenpitoa pysyäkseen siistinä. Varsinkin vaaleissa väreissä.
Todella hyvät jalassa, mutta mulla meni uusista saappaista vetoketju muutaman kuukauden jälkeen. Hintaa kengillä oli n. 280€, joten luulisi että vetoketju kestää...
Siinä ja siinä. Mulla on ollut työkenkinä. Nipin napin ajaa asiansa, mutta mukavuutta noissa ei ole ajateltu.
Sinccis
Ostin maiharit 2011, nauhat olen vaihtanut kahdesti ja kerran käyttänyt suutarilla kun kärki alkoi repsottaa. Käytössä säiden mukaan kesät talvet.
Itsellä Sievin turvakengät, ostin 10 vuotta sitten, halusin itse asiassa ostaa Dr Martensin maiharit, mutta kun niitä ei löytynyt, ostin turvakengät. Laatu aivan huippuluokkaa, käytän niitä maihareiden sijaan farkkujen kanssa ja myös metsässä liikkuessa, erittäin istuvat ja jalkaa tukevat kengät.
M35
Mun jalkaan Sievin jalkineiden lesti ei sovi.
Laadultaan kyllä.