Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rekrytoijat: Kuinka monta kertaa kehtaa hakea samaan yritykseen töihin, jos ei ole saanut ikinä edes haastattelukutsua?

Vierailija
11.09.2019 |

Eräässä yrityksessä rekrytoidaan melko paljon, koska se laajentaa jatkuvasti toimintaansa.
Olen hakenut vähintään 5 paikkaan siellä saamatta yhden yhtä haastattelukutsua.
Hakujen välillä olen pitänyt taukoa, vaikka mielenkiintoisia paikkoja on ollut haettavana. Tauon syynä ollut se etten oikein tiedä kehtaanko hakea sinne jatkuvasti töihin, kun eivät kerta ole halunneet minua edes haastatteluun noihin muihin paikkoihin joihin mielestäni olisin ollut soveltuva.

Kehtaisin kyllä hakea, jos olisin ollut haastattelussa ja minua olisi kehotettu hakemaan uudestaan, nyt en tiedä teenkö itsestäni vain hölmön tyrkyttämällä itseäni paikkaan missä minua ei selkeästi haluta palkata. Toisaalta joskus sinnikkyys palkitaan ja ainoa haitta saattaa kuitenkin olla vain se, että kulutan turhaa aikaani sinne hakiessani.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rekrytoija mutta neuvon että anna palaa! Sitkeys saatetaan palkita jonain päivänä. Mullekin kävi niin.

Ei ne siellä mieti että taasko toi yrittää... korkeintaan ajattelevat että sitkeä tyyppi, se todella haluaa tänne. Ei töiden haku koskaan ole nolo juttu.

Vierailija
2/22 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisen vastaajan kanssa.

Minäkin painiskelisin tuon kehtaamisen kanssa. Mutta ei voi voittaa, jos ei hae kaikkia itselle sopiviapaikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea. Mutta kannattaa myös kysellä jotain kaverilta tai ammatti-ihmiseltä ihan apuja sen hakemuksen ja CV:n kanssa, sillä voi olla, että tuo haastatteluihin pääsemättömyys johtuu siitä, että vaikka olisitkin sopiva, se sopivuus ei välity hakemuksestasi. 

Vierailija
4/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään jolla sinnikkyys palkitsi työpaikalla?

Vierailija
5/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rekrytoija, mutta ainakin jos välissä hakee työkokemusta, miksi ei voisi hakea monta kertaa.

Vierailija
6/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyvä ap kun kysyit. Itse juuri mietin samaa! Ja hyviä vastauksiakin jo tuli. Taidan siis hakea taas sitä mun himoitsemaa paikkaa. Edellisen kerran hain vuosi sitten, eli on vähän aikaa kulunut. 

Vierailija
7/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivan positiivisia kommentteja kerrankin :) Olisi mukava lukea omakohtaisia kokemuksiakin.

Vierailija
8/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen ettei rekryt edes lue kaikkia hakemuksia.

Vierailija
9/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kiinnittäisin huomiota, että siinäpä on ihminen, joka tosissaan haluaa meille töihin. Kutsuisin siis varmasti haastatteluun, jos nimesi näkyisi hakijoissa monta kertaa. Haluaisin kyllä ehdottomasti sitten kuulla, että mikä saa hakemaan niin innokkaasti meille.

Vierailija
10/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä!

Puuttui koulutus ja työkokemus, mutta halusin juuri siihen yritykseen töihin ja juuri siihen rooliin. Luonteen puolesta sovin loistavasti, ja olen nopea ja innokas oppimaan. Pääsin haastatteluun, mutten saanut paikkaa. Koska tuo yritys on sellainen, että sinne voi mennä paikan päälle oleskelemaan, menin joka päivä. Juttelin työntekijöiden kanssa, autoin heitä ohimennen esimerkiksi tiskien viemisessä ja tein kouluhommia helposti lähestyttävän oloisesti. Itse TJ kävi lopulta jututtamassa, ja sanoi, että paikka on täytetty, ja että voidaan kyllä palata asiaan joskus toiste, jos on uudelleen auki. Sanoin, että varmasti on muutakin hommaa, joka odottaa tekijäänsä, enkä huoli kieltävää vastausta. Siinä vaiheessa jo muut työntekijätkin sanoivat, että anna likalle mahdollisuus. Aloitin seuraavana päivänä työt :) Kävikin niin onnellisesti, että alun perin paikan vastaanottanut lopetti koeajalla, ja pääsin itse koeajalle tuohon haluamaani pestiin. Siinä olen vieläkin, 7 vuotta myöhemmin! Ja alusta alkaen sain pelkkää positiivista palautetta. Sinnikkyys siis todellakin palkittiin, mutta se vaati rohkeutta ja rautaista itsetuntoa.

Vierailija
11/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse spämmäsin erääseen paikkaan (johon useampi toimi auki) niin monta kertaa hakemuksia, että sain lopulta paikan 😂

Sain siis hylkyjä, mutta lähetin joka kerta uuden hakemuksen kun uusi haku alkoi 😁

Vierailija
12/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään painotetaan juuri sitä, että työntekijän motivaatio kyseiseen työhön ja työpaikkaan on yksi tärkeimmistä asioista. Ehdottomasti kannattaa olla sinnikäs ja tuoda tavoitteensa esille.

Minä sain potkut massairtisanomisissa. Sen jälkeen hain monia eri paikkoja saman työnantajan eri osastoilta. Ensin sain vähän huonompipalkkaisen sijaisuuspätkän yhdelta osastolta. Sen jälkeen olin pari kuukautta työttömänä. Kyseisenä aikana hain lähemmäs kymmentä eri paikkaa saman talon sisällä. Lopulta sinnikkyys palkittiin ja pääsin tosi kivaan yksikköön töihin, bonuksena vielä parempi palkka kuin koskaan aikaisemmin.

Vierailija
13/22 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä!

Puuttui koulutus ja työkokemus, mutta halusin juuri siihen yritykseen töihin ja juuri siihen rooliin. Luonteen puolesta sovin loistavasti, ja olen nopea ja innokas oppimaan. Pääsin haastatteluun, mutten saanut paikkaa. Koska tuo yritys on sellainen, että sinne voi mennä paikan päälle oleskelemaan, menin joka päivä. Juttelin työntekijöiden kanssa, autoin heitä ohimennen esimerkiksi tiskien viemisessä ja tein kouluhommia helposti lähestyttävän oloisesti. Itse TJ kävi lopulta jututtamassa, ja sanoi, että paikka on täytetty, ja että voidaan kyllä palata asiaan joskus toiste, jos on uudelleen auki. Sanoin, että varmasti on muutakin hommaa, joka odottaa tekijäänsä, enkä huoli kieltävää vastausta. Siinä vaiheessa jo muut työntekijätkin sanoivat, että anna likalle mahdollisuus. Aloitin seuraavana päivänä työt :) Kävikin niin onnellisesti, että alun perin paikan vastaanottanut lopetti koeajalla, ja pääsin itse koeajalle tuohon haluamaani pestiin. Siinä olen vieläkin, 7 vuotta myöhemmin! Ja alusta alkaen sain pelkkää positiivista palautetta. Sinnikkyys siis todellakin palkittiin, mutta se vaati rohkeutta ja rautaista itsetuntoa.

Vaihtoehtoisesti saa hullun maineen.

Vierailija
14/22 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse spämmäsin erääseen paikkaan (johon useampi toimi auki) niin monta kertaa hakemuksia, että sain lopulta paikan 😂

Sain siis hylkyjä, mutta lähetin joka kerta uuden hakemuksen kun uusi haku alkoi 😁

Hyvä sinä!

Vierailija
15/22 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä!

Tässä kävi hyvin, että sait kun saitkin sieltä töitä. Tuo "kieltävää vastausta en hyväksy" ei välttämättä ole se paras lause työnhaussa. Sitä paitsi ihan hyvin voi olla, että ei firmassa kerta kaikkiaan ole "muuta hommaa, joka odottaa tekijäänsä" tai vaikka olisikin, niin ei välttämättä ole varaa palkata hyväntekeväisyyttään.

Vierailija
16/22 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kehtaa

Työelämä

voit valita vain toisen

Vierailija
17/22 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kehtaa

Työelämä

voit valita vain toisen

Miksei kehtaa?

Vierailija
18/22 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 50v ja hain erääseen paikkaan 4 kertaa, ilman kutsua haastatteluun.Viides kerta tärppäsi. Sain sijaisuuden, sen jälkeen toisen sijaisuuden ja nyt 2 vuoden pestin. Yrittänyttä ei laiteta.

Vierailija
19/22 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yli 50v ja hain erääseen paikkaan 4 kertaa, ilman kutsua haastatteluun.Viides kerta tärppäsi. Sain sijaisuuden, sen jälkeen toisen sijaisuuden ja nyt 2 vuoden pestin. Yrittänyttä ei laiteta.

Olen iloinen puolestasi sinä tuntematon ihminen! Toivottavasti saat jatkoa senkin jälkeen.

Vierailija
20/22 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruudun toiselta puolelta katsottuna sinnikkyys aika usein palkitaan. Riippuu toki minkälaisia ohjelmia yritys käyttää, mutta meillä ainakin näkyy erikoismerkintä hakijan kohdalla jos on hakenut yritykseen useampaan otteeseen ennenkin. Se väkisinkin kertoo, että hakija todellakin haluaisi olla osa yritystä eikä "vain" hae avointa paikkaa, koska saattaisi olla osuva työ.

Tsemppiä ja toivottavasti onnistaa!!