Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korva tukossa, en kuule mitään. Mikä avuksi?

Mitäh?
11.09.2019 |

Olen yrittänyt rassata sormella ja (varovasti) pumpulitikulla. Ei auta. Vahaa on, mutta kaiketi niin syvällä ettei lähde millään pois. Käytin lomalla korvatulppia nukkuessani ja ne kait tämän aiheuttivat. Suvussa kuulemma kapeat korvakäytävätkin riesana.

Mikä tähän nyt sitten auttaa?!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no pumpulitikku ei ainakaan auta, terveydenhoitajalla voit käydä kaivauttamassa pois vaikut

Vierailija
2/19 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvapumppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valsalpaus? Pidä nenästä kun puhallat Älä ainakaan toki millään

Vierailija
4/19 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvahuuhteluun terveyskeskukseen. Olen itse ollut siinä toimenpiteessä, ei satu mutta huuhteluveden pitää olla lämmintä. Sairaanhoitaja osaa tehdä korvahuuhtelun, lääkäriä ei siinä hommassa tarvita.

Vierailija
5/19 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remowaxia tai Orocleania apteekista sekä iso ruisku. Ainetta korvaan ja anna vaikuttaa. Oroclean nopeampi kuin Remowax. Sit vaan kädenlömpöistä vettä kippoon ja eiku huuhtelemaan.

Voithan toki mennä terkalle huuhdotuttamaan se korva sen kälkeen kun oot antanut aineet vaikuttaa.

Vierailija
6/19 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta apteekista vahatulpan poistajaa, käytä pari päivää - jos ei avaudu, varaa aika sairaanhoitajalle, mutta varaa aika vasta kun vahatulppaa on pehmitetty, muuten se ei välttämättä sh:n vesisuihkulla lähde.

Vierailija
7/19 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä eivät taida enää edes ottaa vastaanotolle ennen kuin on itse "sulattanut" korvaansa apteekin aineilla pari päivää. Yksityisellä onnistuu nopeammin. 

Vierailija
8/19 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK kiitos neuvoista.

ap

Vierailija
9/19 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä eivät taida enää edes ottaa vastaanotolle ennen kuin on itse "sulattanut" korvaansa apteekin aineilla pari päivää. Yksityisellä onnistuu nopeammin. 

Maksaa vain sen 140 €

Vierailija
10/19 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin tk:hon aikaaa varaamaan korvahuuhteluun.

Vierailija
11/19 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile haukottelua, jos olet saamassa flunssan niin limakalvot voi olla turvonneet-korvien ilmastointi ei toimi. Toinen on että kevyesti puhallat suu ja nenä sormilla kiinni josko paine tasautuu, auttaa jos on flunssasta/allergiasta johtuva tukkoisuus. Mutta tosiaan jos ongelma on tuo vahan kertyminen ja korvan tukkeutuminen, älä enää tunge korvaan puikkoja, ne tunkevat vaan vahan vain tiukempaan -tärykalvo voi haljeta pahimmassa tapauksessa jos törkkii sinne.

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/Laeaekekaappi/Korvien-hoito/Kor…

yksi esimerkki tuotteista

Ja lisätietoa https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath…

Huomaa jos tärykalvosi on jo rikki (kipu) tai korva vuotaa jo, ei itse saa laittaa aineita vaan mennä lääkäriin.

Vierailija
12/19 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista Removax tai vastaava ja vielä sellainen pakkaus, missä on se surkean pieni "suihutussuppilo" vai mikälie tötterö se on.  Removaxia pitää pitää ainakin pari tuntia korvassa, tai yön yli.  On aikaavievä operaatio, mikä minun pitää tehdä kerran vuodessa.  

Nyt olen onnistunut siinä ihan itsekseni Removaxilla ja sillä surkealla suihkepullolla.  Olen jopa onnistunut ilman liuotusainetta. 

Vihje: nämä mainitut liotusaineet tuoksuvat tehokkaalta ja sairaalalta, mutta vaikuttava aine onkin tavallinen suola!

Vierailija
13/19 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaa vain sen 140 €

Terveystalo on käsittääkseni yksityinen. Siellä maksaa noin 60 euroa hoitajan vastaanotto. Viimeeksi kävin toukokuussa. 

Vierailija
14/19 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä työnnä sinne korvaan mitään! Mene terveyskeskukseen. Tai mene apteekkiin ja osta Remo - Waxia ja kysy ohjeet. Tsemppiä!

Vierailija
15/19 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekista Removax tai vastaava ja vielä sellainen pakkaus, missä on se surkean pieni "suihutussuppilo" vai mikälie tötterö se on.  Removaxia pitää pitää ainakin pari tuntia korvassa, tai yön yli.  On aikaavievä operaatio, mikä minun pitää tehdä kerran vuodessa.  

Nyt olen onnistunut siinä ihan itsekseni Removaxilla ja sillä surkealla suihkepullolla.  Olen jopa onnistunut ilman liuotusainetta. 

Vihje: nämä mainitut liotusaineet tuoksuvat tehokkaalta ja sairaalalta, mutta vaikuttava aine onkin tavallinen suola!

Ajaisiko tavallinen suolavesi saman asian?

Vierailija
16/19 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei apteekin korvapuhdistustotteetkaan auta, niin sitten terkkariin puhdistuttaan.

Vierailija
17/19 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3mg

Allantoiini on kosteuttajana sopiva vaihtoehto virtsa-aineelle (urealle). Se on alunperin kasviperäinen aineenvaihduntatuote, jota kuitenkin tuotetaan nykyisin keinotekoisesti. Se irrottaa sarveistuneita ihosoluja ja tukee ihotalkin poistumista, ja sopii siksi erityisen hyvin rasvaisen ja epäpuhtaan ihon hoitoon. Lisäksi allantoiinia pidetään haavoja parantavana, ihoa silottavana ja soluja uusivana aineena. Sillä on kuitekin hieman vähmmän kosteutta sitova vaikutus kuin virtsa-aineella.  

1mg

Benzethonium chloride is a (synthetic) quaternary ammonium salt

Amino Acid Quick-Sorb™ is a liquid supplement supplying nine free form L-amino acids, which provide a stabilizing effect. It may be used to support healthy blood glucose levels that are already within a normal range.

Tuossa tärkeimmät aineet mitä ko tuotteessa on. 

En ole kokeillut suolavettä, mutta ihan pelkällä vedelläkin liukenee.   

TARKEMPI TUTUKIMUS

Audispray on tosi kallista apteekin suolaa

https://www.yliopistonapteekki.fi/audispray-adult-50-ml-42975.html

Tätäkin on pullo kotona....

Vierailija
18/19 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei apteekin korvapuhdistustotteetkaan auta, niin sitten terkkariin puhdistuttaan.

Ennen terkkariin menoa pitää joka tapauksessa liottaa jollain aineella.  Terveyskeskuksessa on kyllä tehokkaat pumput. 

Muuten.  Kävin 80-luvulla opiskeluaikana Ylioppilaiden terveyskeskuksessa (vai mikä sen nimi nyt on) niin siellä oli imuri, joka putsasi korvan tehokkaasti ja nopeasti.  Kysyin sitten terveyskeskuksessa muutama vuosi sitten että mihin nämä laitteet ovat hävinneet.  Hoitaja sanoi, että eivät ole hävinneet, mutta vain lääkärit saavat käyttää niitä.

Vierailija
19/19 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina-Kaisa 37 kirjoitti:

Mulla auttoi se kun otin mieheltäni suihin ja pidin vielä nenästäni kiinni kun hän laukesi. Paine avasi korvat. Tosin silmistäkin saattaa valua pippelimehua.

No jopa auttoi, kiitos!