Kuinka kokenut lastenvahdin pitää olla, jotta voit palkata hänet hoitamaan lastasi?
Haluaisin alkaa tehdä lastenhoitokeikkoja, mutta mietin että onkohan mulla liian vähän kokemusta jotta vanhemmat kelpuuttaisivat mut lastenvahdiksi.
Eli ala- ja yläasteikäisenä hoidin pikkusiskoani suht paljon ihan vauvasta lähtien (enemmän kuin mitä olisi tervettä laittaa 8 vuotta vanhemman sisaruksen vastuulle). Sitten aikuisiällä en ole juurikaan ollut yksin vastuussa kavereiden lasten hoitamisesta (toki välillä osallistunut jossain määrin), mutta olen paljon nähnyt miten hoitavat lapsiaan (vauvasta kouluikäiseen), ja vauvakuumeisena olen hyvin paljon lukenut vauvojen ja lasten hoitamisesta ja kasvatuksesta.
Olen lasten kanssa kärsivällinen ja lempeä, mutta pidän johdonmukaisesti kiinni perheen säännöistä ja rajoista. Tykkään leikkiä lasten kanssa ja lukea heille. Voisin myös tehdä ruokaa. Olen nopea oppimaan uusia asioita.
Jos olisit etsimässä lapsenvahtia, ja haastattelemasi lapsenvahti olisi mukava, luotettavan oloinen ja muuten mielestäsi sopiva, niin palkkaisitko hänet tällaisella lastenhoitokokemuksella?
Kommentit (4)
Sen ikäiselle joka osaa puhua ja kertoa mitä haluaa, mihin sattuu, mitä tapahtui jne.
Leikki-ikäisen tai koululaisen kanssa sujuisi varmaan hyvin vaikkei kovin mittavaa kokemusta olisikaan, kun kuitenkin jotain hajua on asiasta.
- Palkkaisin 0-3v lasta hoitamaan vain henkilön, jolla on kokemusta vauvojen/taaperojen hoidosta ja esim varhaiskasvatuksen opinnot menossa yliopistossa. Ymmärrystä lapsen kehityksestä pitää olla, kun kaikkein pienimmät ovat kyseessä!
- Yli 3v tavallisesti kehittyneen lapsen lyhytaikaisiin hoitokeikkoihin palkkaisin myös ilman koulutusta olevan motivoituneen yli 18v työntekijän. En ilman haastattelua tosin.
- Lapsen ollessa eskarissa voisi vaikka 15v luotettava nuori toimia lapsenvahtina, ei kuitenkaan yön yli. Tuon ikäisillä yleensä on järkeä jo vähän päässä (sekä lapsella että nuorella).
Eli kyllä minä sinut palkkaisin, jos tarvetta olisi!
Olisko näkemyksiä? 🙂