Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäätelöbuffet häihin proteiini-/kevytjäätelöistä?

Vierailija
11.09.2019 |

Ollaan laihdutettu kumpikin puolessa vuodessa yli 10 kiloa ja samalla alettu elää terveellisesti. Mun bmi on nyt 19 ja miehen 21 ja halutaan pysyä ruodussa! Häät on ensi kuussa koska meillä on siksi kakun sijaan jäätelöbuffet eikä haluta jäädyttää vieraita :D Tarjotaan Valion ja Lohilo-, Breyer's-, Halo Top-, Ben & Jerrys Moophoria -jätskejä joissa on nätit purkit ja makrot saa helpommin kuriin kuin jossain kuivassa terveyskakussa. Vegaanivaihtoehtoja on ja makuja yhteensä ainakin 15. Laktoosiongelmaisia ei ole tulossa. Nuo on oikeasti ihan tosi hyviä mutta kannattaako silti varata jotain ihan tavallistakin jätskiä? Ei nyt mitään ohjelmanumeroa tästä haluta.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiruokana voisi olla vaikka jäädytettyä vesimelonia, jos kaloreita pelkäätte, mutta ootte ihan pimeitä proteiinivillityksessä. Tuollaisessa proteiinijäätelössä on energiaa jopa 159kcal kun mehujäässä on alle 100 kcal. https://keventajat.fi/ruoka/suosikkijaatelot-kalorivertailussa-hurjia-e…

tässä helppo muottileikkuri

Vierailija
22/57 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laihduta tai ole muutenkaan ruokavaliolla, mutta henkilökohtaisesti vieraana tykkäisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olette hurahtaneet niin pahasti että toiminta on jo täysin syömishäiriöistä. Just.

Normaaliin syömiseen kuuluu sekin, että erikoistilanteissa saa/kykenee vähän herkutella, teidän kohdallanne alkaa kuulostaa jo aika ortorektiselta tuo meno.

Ja kyllä sinne nyt olisi syytä hommata sitä oikeaakin jäätelöä jos nyt yhtään ajattelette vieraitanne.

Vatsamme menisivät yhtäkkisestä muutoksesta sekaisin eikä haluta olla hääpäivää turvonneina ja kipeinä.

Ap (kuten menu -viestissäkin)

Eli olette syöneet viimeiset 6kk täysin häiriintyneesti. Kai te nyt ymmärrätte, että aito laihtuminen lähtee siitä, että elintapamuutos on sellainen että sitä voi ylläpitää lopun elämäänsä. Jos täysin tavallinen, hieman juhlavampi normaali ruoka aiheuttaa vakavia oireita tämä ei todellakaan toteudu. Voitte ylläpitää tuollaista ruokavaliota ehkä vuoden tai pari, mutta silloin viimeistään repeää. Tämä on nähty niin monta kertaa. Lisäksi olette molemmat jo nyt varsin hoikkia, mikä tarkoittaisi ihan laihduttaessakin sitä että tarkoitus olisi palata normaalimpaan ateriointiin kuitenkin liikakaloreita vältellen, se että ruokavalionne on edelleenkin noin tiukka ja rajoittunut on tässäkin suhteessa ongelmallinen. Tämä todellakin vaikuttaa erittäin ortorektiselta. Tuollainen ei ole "terveellistä elämistä", tuo on syömishäiriösyömistä.

Vierailija
24/57 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjotkaa myös normijätskiäkin hyvänen aika. Vaikka itse olisi vegaani/himolaihduttaja/sekasyöjä jne niin on kohteliasta ja suotavaakin ajatella myös vieraita ja tarjota sellaisia ruokia, joista löytyy vähän jokaiselle jotakin.

Miten muuten toteutatte tämän jätskibuffetin? Arkkupakastimesta saa hakea sitä mitä tahtoo?

Vierailija
25/57 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa naurettavalta. Mä en yleisesti ottaen käsitä tätä maailmanmenoa. Mistä lähteä normaalit ruuat, jäätelöt ym on olleet saatanasta? Vuosikymmeniä niillä on eletty ilman mitään ihme kikkailuja, protskuja, fitnestä jne. 

Vierailija
26/57 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinituotteet ovat suurimpia kusetuksia, mitä elintarviketeollisuus on koskaan keksinyt.

Vierailija
27/57 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiinituotteet ovat suurimpia kusetuksia, mitä elintarviketeollisuus on koskaan keksinyt.

Hyvin tuntuu menevän sonta kaupaksi.  Oikeaa ruokaa syövää katsotaan haavi auki.

Vierailija
28/57 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis pettymys, jos jälkiruoalla olisi vain jäätelöä. Häissä. Laittakaa suosiolla kunnon kakut. Ei niitä ole pakko syödä överisti tai edes ollenkaan itse. Jäätelöt lisäksi, niin jokaiselle jotakin. Ja saahan kakkujakin ns kevytversioina, esim joku rahka/juustokakku.

Vierailija
29/57 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tarjolle kaikenlaista, mutta itse syön tarjottavista vain itselleni sopivia ruokia. Kaikki ovat näin tyytyväisiä.

Vierailija
30/57 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kuulostaa Porvoolaiselta tuo jätskibuffa, mutta kysynpä kumminkin...

Onko ne herkut siis hankittu vain hääparille? Jos ei, miksi vieraiden tulisi noudattaa hääparin dieettiä? Syön minäkin joka aamu napin thyroxinia ennen aamupalaa terveyteni tähden, mutta en oleta että yövieraat sillä aamunsa aloittavat.

Vierailija
31/57 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana idea! Mutta miten käytännössä toteutatte tuon jätskitarjoilun, onko teillä joku kylmäallas tms.? Mietin vaan että jos vieraita on paljon niin ehtiikö jätskit sulamaan siihen mennessä kun viimeiset vieraat pääsee ottamaan?

Ja varaisin myös tavallisia jäätelöitä tarjolle.

Vierailija
32/57 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkutsuilla ymmärtäisin jäätelöbuffan ja taaperoiden kemuissa marjat ja hedelmät.

Pyysittehän vieraita varautumaan lämpim vaattein, viltein ja villasukin, kun ruoka ja jälkkärit ovat kylmiä ja varmasti monet palelee noissa juhlissa?

Vierailija
33/57 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa hääpäivänä laskea jotain makroja? Ja jos nyt haluaa varman päälle ottaa niin syötte sitä sitten vaan vähemmän tai varatkaa itsellenne proteiinijätskiä ja muille vieraille sitten tavallista. Tai jos haluatte niin varatkaa vaikka 1/5 proteiinijätskiä, 1/5 jotain kasvipohjaista ja sitten 3/5 tavallista niin tulee sitten ns. kaikille jotain, suurin osa kun kuitenkin mieluimmin syö ihan tavallista jäätelöä.

Vierailija
34/57 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis mutta miksi nykyään niin moni tarjoaa häissä ja muissa isoissa juhlissa omia lempiruokiaan? Itse ajattelen aina sitä mitä vieraat haluaisivat syödä ja että on myös jotain lapsille sopivaa syötävää ja useampi vaihtoehto jne.

En itse juurikaan syö lihaa mutta kun tiedän että suvussa on lihan ystäviä niin ei tulisi mieleenkään tarjota pelkkää kasvisruokaa heille. Tai tehdä pelkkää kalaruokaa vaikka itse pidän kovasti kalasta. Nämä siis ihan esimerkkinä.

Tähän törmää nykyään jatkuvasti.

Vierailija
35/57 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän aikaan vuodesta jätskiä kun on muutenkin kylmä. Sopii paremmin kesäjuhliin.

Vierailija
36/57 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolessa vuodessa -10kg? Tuskin tuo tahti tuosta paljoa voi hidastua vaikka yhtenä päivänä heittäisittekin läskiksi :D 

Vierailija
37/57 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, lildlissä oli myynnissä nimeltään proteiinijuustoa, mutta siinä oli vähemmän proteiinia kuin esim kermajuustossa ja suolaa oli melkein 2%! Kaikissa juustoissa on proteiinia, joten miksi ostaa huonompaa kamaa? Samoin proteiinirahkassa on vähemmän proteiinia kuin aivan tavallisessa rahkassa. Kummassakohan tulee enemmän (turhaa) energiaa, makurahka vai rahka vaikka soseutetulla banaanilla?

Samoin recoveryjuomat ovat kusetusta tavalliselle urheilijalle. Maitolasi ja banaani treenin jälkeen ajavat saman asian. https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/maito-on-paras-palautusjuoma/b65…

Vierailija
38/57 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanijätskit on usein superhyviä, ja sorbetit ihanan raikkaita . Proteiinijätskit taas ihan vaan kamalia. Jospa pysyisitte sorbettilanjalla?

Vierailija
39/57 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis mutta miksi nykyään niin moni tarjoaa häissä ja muissa isoissa juhlissa omia lempiruokiaan? Itse ajattelen aina sitä mitä vieraat haluaisivat syödä ja että on myös jotain lapsille sopivaa syötävää ja useampi vaihtoehto jne.

En itse juurikaan syö lihaa mutta kun tiedän että suvussa on lihan ystäviä niin ei tulisi mieleenkään tarjota pelkkää kasvisruokaa heille. Tai tehdä pelkkää kalaruokaa vaikka itse pidän kovasti kalasta. Nämä siis ihan esimerkkinä.

Tähän törmää nykyään jatkuvasti.

Sama. Itse olen kasvissyöjä mutta varmasti jos isot juhlat järjestäisin niin tarjolla olisi myös jotain lihaa. Samoin vaikka kuinka olisin dieetillä niin todellakin laittaisin kahvipöydän notkumaan mitä ihanimpia herkkuja. Toki siellä olisi jotain omia suosikkeja mutta aina pitäisi olla semmoisia ruokia mitkä maistuu mahdollisimman monelle. Itse ehkä nyrpistelisin jollekin protskujäätelölle ja todennäköisesti jäisi syömättä koska mieluummin olen ilman kuin syön turhina kaloreina sitten jotain mistä en täysin pidä.

Vierailija
40/57 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruokajuomaksi proteiinipirtelöitä?