Kenelläkään ollut vastaavaa (äkillinen järkyttävän kova polvikipu)?
Heräsin yöllä asennossa, jossa vasen polveni oli koukussa. Kun koitin suoristaa sitä alkoi polveen sattua todella kovaa. Olin arviolta pari minuuttia samassa asennossa koska en pystynyt suoristamaan polvea kivun takia. Joka kerta kun yritin niin meinasin huutaa. Lopulta sain polven suoraksi kun kipu alkoi pikkuhiljaa helpottaa. Koitin muutaman minuutin päästä koukistaa polven uudestaan eikä siihen sattunut enää lähes ollenkaan. Seisomaankaan noustessa ei tuntunut kipua.
Minulla ei ole ennen ollut polviongelmia, joten en tiedä mistä voisi johtua. En tiedä, voiko olla jostain vakavasta kysymys ja, että kannattaisiko käydä lääkärissä kun tuo kipu oli tosiaan ehkä voimakkainta mitä olen tähän asti elämässä kokenut. Onko kellään mitään ideaa mistä voisi johtua?
Kommentit (12)
Vaikka siitä että olit nukkunut pitkään polvi koukussa huonossa asennossa?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti niin, mutta ihmetyttää kivun määrä jos johtuu "huonosta asennosta" kun ei ole ennen vastaavaa tapahtunut
Voi johtua monista syistä. Bakerin kysta tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti niin, mutta ihmetyttää kivun määrä jos johtuu "huonosta asennosta" kun ei ole ennen vastaavaa tapahtunut
No ennen et ole niin nukkunut. Ite oon joskus nukkunut käteni päälkä ranne koukussa alla niin et ranne oli kipee pari päivää ja teki kipeetä nostaa juttuja.
Elämä on.
Urheiletko paljon? Kuormittuvatko polvet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ennen et ole niin nukkunut. Ite oon joskus nukkunut käteni päälkä ranne koukussa alla niin et ranne oli kipee pari päivää ja teki kipeetä nostaa juttuja.
Elämä on.
Joo olen minäkin nukkunut käteni päällä useita kertoja tai muuten huonossa asenossa ja sen seurauksena ollut kipua.
Mutta kun tosiaan polvi oli ihan normaalisti koukussa ja nukuin selälläni niin outoa jos niin huonossa asennossa olisin ollut että jalkaa ei kivun takia pysty suoristamaan useaan minuuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Urheiletko paljon? Kuormittuvatko polvet?
En urheile paljoa enkä harrasta lajeja joissa polvet rasittuisivat. Olen normaalipainoinenkin niin ei pitäisi erityisesti rasittua.
Minulla on aina välillä, juurikin yöllä tuollaisia, pari kertaa ollut myös päivällä. Uskon, että sinulla ainakin oli vain huono asento ja ehkä puutunut ja sitten tunto palannut tmv.
Mulla kävi kerran niin, että istuin illalla sohvalla niin että toinen polvi oli koukussa ja olin siinä aika pitkään kun näpersin jotain. Pilvi oli mennyt ikäänkuin lukkoon ja suoristaminen sattui ihan järkyttävästi. Mulla vaan se kipu ei hellittänyt suoristamisen jälkeen vaan pysyi kovana monta tuntia.
Nukkumisesta ei meinannut tulla mitään kun jalkaa ei kyennyt liikuttamaan. Kunnolla sille ei voinut astua, vaan tukea piti olla jolle sen puolen painon sai. Särkylääkettä meni ja kyyneleet valui.
Aamulla jalka toimi ilman kipua, oli vain vähän "turta" ja astumaan pystyi jo. Mulla oli tuolloin ollut paljon nivelkipuja käsissä ja jonkin verran lonkissa, ei polvissa. Ne hankaloitti elämää kyllä ja tutkittiin tämän jälkeen mutta varsinaisesti polven takia en mennyt lääkäriin.
Multa löytyi tutkimuksissa nivelreuma, johon lääkkeet ovat auttaneet ja nykyisin kipuja ei oikeastaan ole. En kyllä enää ole uskaltanut istua ko. asennossa tuon jälkeen. Vastaavaa kipua en muista koskaan kokeneeni, en synnytyksissä, en edes luita murtaessa ja vaikka lääkärkin väänsi kättä oikeaan asentoon, enkä ollut saanut edes kipulääkettä. Nyt olisi tehnyt mieli huutaa kurkku suorana, mutta en halunnut nukkumassa olleita lapsia pelästyttää.
Siellä on joku hermo ollut puristuksissa. Nukkuessa lihaksen rentoutuu ja painavat suomia ja hermoja ihan eri tavalla kuin hereillä. Sitten kun sait jalan suoraksi hermo pääsi pois puristuksista eikä mennyt enää samaan pinteeseen jalkaa liikuttaessa.
Minulla oli muutama viikko sitten.
En voinut kävellä sillä lainkaan.
Tuli yhtäkkiä ja parani samoin. Outoa oli.
Ja olen tosiaan siis 22 v nainen enkä ole loukannut polvea mihinkään.