Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työllistymissuunnitelma, työvoimatoimisto varasi minulle ajan - olenko tehnyt jotain väärin?

Vierailija
10.09.2019 |

Olen ensimmäistä kertaa elämässäni työttömänä. Nyt 3 kk täynnä ja työvoimatoimistosta tuli ilmoitus, että ovat varanneet minulle ajan työllistymissuunnitelman päivittämistä varten. Mietinkin nyt, olenko toiminut jollain lailla väärin, kun pyytävät kasvokkain käymään?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki

Jos haluat oikeasti tietää jotain, älä kysy tällä palstalla.

Tuossa googlettaminen aiemmin enkä hullua hirskaammaksi tullut, siksi kyseleminen nyt täällä, vaikkei se ehkä viisasta olekaan.

Sen verran Google tiesi kertoa, että useimmat työttömät olivat käyneet kasvokkain työvoimatoimistossa kerran vuodessa, monella oli kulunut edellisestä kerrasta useita vuosia.

Tämä hirvittää lähinnä sen vuoksi, että minua hätyyteltiin karenssilla uhkaillen samassa yhteydessä kun edellisen suunnitelman noudattamista tarkistettiin noin pari viikkoa sitten.

Olen suhtautunut työvoimatoimistoon neutraalilta mielellä, sillä asenteella, että kun itse toimii aktiivisesti ja sovittuja asioita noudattaen, myös siellä päässä suhtaudutaan minuun asiallisesti. Onko todella niin, että työvoimatoimisto on juuri niin ahdistava taho kuin monet työttömät ovat valitelleet? -ap

Ei .se uhkailua ole,kertovat vaan, kuinka pitää toimia. Älä suotta ahdistu.

Eri

Vierailija
22/23 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan nuo käynnit on ahdistavia, koska syyllistävään sävyyn tivataan miksen ole työllistynyt, vaikka kuinka hakisi ympäri maata eikä palkallista työtä saa, niin se on aina työttömän vika, tämä on asenne:( Ja juu, "ratkaisuksi" tarjotaan(ssi pakotetaan karenssin uhalla) työllistämispalveluita,kursseja, kuntouttavaa eli ilmaistöitä, kaikkea turhaa ajankulua joka vaan hidastaa sitten palkkatyönhakua. Että joo, jotenkin ahdistavana ja amsentavana itse koen nuo tapaamiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön voi mennä lekuriin ihan itse siinä kuin muutkin. Ei siihen työkkäriä tarvita

Tottakai voi. Tässä ajatus on, että työttömällä on Oikeus terveystarkastuksiin kuten meillä, joilla on työterveyshuolto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi