Työllistymissuunnitelma, työvoimatoimisto varasi minulle ajan - olenko tehnyt jotain väärin?
Olen ensimmäistä kertaa elämässäni työttömänä. Nyt 3 kk täynnä ja työvoimatoimistosta tuli ilmoitus, että ovat varanneet minulle ajan työllistymissuunnitelman päivittämistä varten. Mietinkin nyt, olenko toiminut jollain lailla väärin, kun pyytävät kasvokkain käymään?
Kommentit (23)
Oman kokemuksen mukaan nuo käynnit on ahdistavia, koska syyllistävään sävyyn tivataan miksen ole työllistynyt, vaikka kuinka hakisi ympäri maata eikä palkallista työtä saa, niin se on aina työttömän vika, tämä on asenne:( Ja juu, "ratkaisuksi" tarjotaan(ssi pakotetaan karenssin uhalla) työllistämispalveluita,kursseja, kuntouttavaa eli ilmaistöitä, kaikkea turhaa ajankulua joka vaan hidastaa sitten palkkatyönhakua. Että joo, jotenkin ahdistavana ja amsentavana itse koen nuo tapaamiset
Vierailija kirjoitti:
Työtön voi mennä lekuriin ihan itse siinä kuin muutkin. Ei siihen työkkäriä tarvita
Tottakai voi. Tässä ajatus on, että työttömällä on Oikeus terveystarkastuksiin kuten meillä, joilla on työterveyshuolto.
Ei .se uhkailua ole,kertovat vaan, kuinka pitää toimia. Älä suotta ahdistu.
Eri