Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän työpaikalla sellaista ns. kollektiivisen vihan kohdetta

Vierailija
10.09.2019 |

jolle tyyliin puhuminen on kielletty tai sitä paheksutaan ja jos huomataan että joku käyttäytyy ystävällisesti tätä kohtaan niin häntäkään ei oikein suvaita eikä hänestä pidetä?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole, ainakaan tietääkseni. Meillä ollaan mukavia ja reiluja toisillemme, vaikka jotkut eivät täysin tulisikaan juttuun.

On kyllä joitain joiden käytöstä kummastellaan porukalla, ihan vaan siksi jos se on ikävää kaikkia muita kohtaan.

Vierailija
22/39 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimies. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mutta kaikilla fiksuilla menee jatkuvasti hermo siihen tyhjäpäisimpään.

Miten tuo tyhjäpäisyys tulee hänessä esiin?

Esimerkkejä löytyisi ihan päivittäin mutta en viitsi kertoa niitä tunnistamisen takia.

Tekeekö hän virheitä vai on muuten vaan tyhjäpää?

Sekä että.

Minkälaisia virheitä hän tekee?

Veikkaan ettei mitään mutta jos on kaunis niin kaikki tekemiset syynätään suurennuslasilla niiden rumempien kollegoiden toimesta ja haukutaan selän takana miten tyhmä ja osaamaton tämä missi on. Itse tehdään samoja mokia kun kaunotar mutta niille on aina jokin hyvä selitys.

Näin se yleensä menee nättien työntekijöiden kohdalla.

No ei ole tällaisesta mistään kyse vaan ihan oikeasti tyhmyydestä. En kertonut mitään meistä kenenkään ulkonäöstä vaan siitä että fiksuilla menee hermo siihen kaikkein simppelimpään.

No miksi ette hommaa sille potkuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla edes mikään missi tai supernero tullakseen vihan kohteeksi, riittää että on niitä pikkusieluisia luusereita pikkuisen parempi.

Pieni sieluinen ihminen syrjii ja kiusaa aikuisenakin ja toiset luuserit hyväksyvät sen ja mahdollistavat kaiken.

Jos ihminen on itse joku 120-131 ÄO ja jostain syystä tykkää tehdä töitä joita sellaiset 70-90 ÄO:n tapauksetkin tekevät, niin on selvää että silloin hänen mielenterveyttään ja hermojaan koetellaan.

Kireys ja inho näkyvät sitten myös ulospäin, koska työpaikalla vietetään niin paljon aikaa, ja kukaan ei pysty esittämään hymyilevää ja onnellista koko ajan.

Vierailija
24/39 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimies. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mutta kaikilla fiksuilla menee jatkuvasti hermo siihen tyhjäpäisimpään.

Miten tuo tyhjäpäisyys tulee hänessä esiin?

Esimerkkejä löytyisi ihan päivittäin mutta en viitsi kertoa niitä tunnistamisen takia.

Tekeekö hän virheitä vai on muuten vaan tyhjäpää?

Sekä että.

Minkälaisia virheitä hän tekee?

Veikkaan ettei mitään mutta jos on kaunis niin kaikki tekemiset syynätään suurennuslasilla niiden rumempien kollegoiden toimesta ja haukutaan selän takana miten tyhmä ja osaamaton tämä missi on. Itse tehdään samoja mokia kun kaunotar mutta niille on aina jokin hyvä selitys.

Näin se yleensä menee nättien työntekijöiden kohdalla.

No ei ole tällaisesta mistään kyse vaan ihan oikeasti tyhmyydestä. En kertonut mitään meistä kenenkään ulkonäöstä vaan siitä että fiksuilla menee hermo siihen kaikkein simppelimpään.

Myös minua kiinnostaa, miksi tällaiselle osaamattomalle tapaukselle ei voida hommata potkuja?

Vierailija
25/39 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ja vtuilen takasi ja olenkin jatkanut työelämässä silkasta vttuilun halusta, ei ole muuten mitään syytä käydä töissä. Nautin joka päivästä.

Vierailija
26/39 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt esimerkkejä tuollaisesta tyhmyydestä joka johtaa tuollaiseen kollektiiviseen inhoon?

Vierailija
27/39 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Meidän käyttöjärjestelmä.

Sama 😁 meillä SAP..

Vierailija
28/39 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt esimerkkejä tuollaisesta tyhmyydestä joka johtaa tuollaiseen kollektiiviseen inhoon?

Niin kertokaa toki!

Useinhan se menee niin, kun tyhmempi ei tajua älykkäämpää, niin hän luulee roolien olevan toisin päin.

Vierailija
29/39 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla edes mikään missi tai supernero tullakseen vihan kohteeksi, riittää että on niitä pikkusieluisia luusereita pikkuisen parempi.

Pieni sieluinen ihminen syrjii ja kiusaa aikuisenakin ja toiset luuserit hyväksyvät sen ja mahdollistavat kaiken.

Jos ihminen on itse joku 120-131 ÄO ja jostain syystä tykkää tehdä töitä joita sellaiset 70-90 ÄO:n tapauksetkin tekevät, niin on selvää että silloin hänen mielenterveyttään ja hermojaan koetellaan.

Kireys ja inho näkyvät sitten myös ulospäin, koska työpaikalla vietetään niin paljon aikaa, ja kukaan ei pysty esittämään hymyilevää ja onnellista koko ajan.

Odotin tähän viestiin paljon alapeukkuja ja hyökkääviä vastakommentteja, mutta ilmeisesti kaikki 70-90 tyypit kokevat kuuluvansa siihen 120-131 sakkiin.

Vierailija
30/39 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Hän on jotenkin aspergerin tai autistin oloinen nainen. Tosi kummallinen eleiltään ja ulosanniltaan. esim. useimmiten vaikuttaa hiljaiselta, mutta sitten välillä taas onkin suorastaan kiivaan oloinen puhuessaan. Toisina päivinä kääntyy käytävällä takaisin kun tulee vastaan, ettei joudu tervehtimään, toisina huikkaa "HUOMENTA!" oikein ylipirteästi. Ulkoisesti hän on varsin kaunis ja asiallisesti pukeutuva, ja ihan huippu itse työssä (luultavasti tiimin paras asiantuntija) mutta kun me muut vaan tunnetaan olomme tosi epämukavaksi jos joutuu juttelemaan hänen kanssa, kun on niin outo. 

Itse en siis mitenkään kiusaa tätä naista, mutta tiimissä on nuorempia miehiä jotka käytännössä työpaikkakiusaa.

Minustako puhut? Tosin mä olen lähes aina ylipirteä. 😂 Mä kyllä ymmärrän nuo dissaukset, mutta ei vois vähempää kiinnostaa. Olen todennut, että missä loppuu ammattitaito niin alkaa kiusaaminen. Olen oikeasti yksi alani parhaimpia ja muiden tehtaiden edustajat ottavat yhteyttä kun on ongelma, mutta eipä sitä tuolla hirveästi arvosteta. Käyn töissä ja teen työni ja lähden kotiin.

Työkaverit ei oikein tule juttuun kanssani kun osaan suodattaa, mutta en osaa suodattaa. Otan muiden puheet liian tosissaan ja esimerkiksi ilmeisesti vitsillä heitetyt asiat niin vastaan tosissani. Paasaan jonkun verran, vaikka ei ole tarkoitus edes päteä. Kunhan yritän saada muut myös pohtimaan.

Tästä syystä puhun vain kun puhutellaan ja muuten mökötän omissa oloissa.

Kaikkien mielipiteillä ei ole vähäisintäkään merkitystä, onneksi.

Vierailija
31/39 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, toivottavasti ei. Olen huomannut että jotkut ei enää mitenkään noteeraa mua nykyisin edes tervehtimällä, mutta heille nyt ei juuri koskaan ole edes työasiaa.

Vierailija
32/39 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Hän on jotenkin aspergerin tai autistin oloinen nainen. Tosi kummallinen eleiltään ja ulosanniltaan. esim. useimmiten vaikuttaa hiljaiselta, mutta sitten välillä taas onkin suorastaan kiivaan oloinen puhuessaan. Toisina päivinä kääntyy käytävällä takaisin kun tulee vastaan, ettei joudu tervehtimään, toisina huikkaa "HUOMENTA!" oikein ylipirteästi. Ulkoisesti hän on varsin kaunis ja asiallisesti pukeutuva, ja ihan huippu itse työssä (luultavasti tiimin paras asiantuntija) mutta kun me muut vaan tunnetaan olomme tosi epämukavaksi jos joutuu juttelemaan hänen kanssa, kun on niin outo. 

Itse en siis mitenkään kiusaa tätä naista, mutta tiimissä on nuorempia miehiä jotka käytännössä työpaikkakiusaa.

Tämä olen minä paitsi minä en ole kaunis. Minua eivät kiusaa nuoremmat miehet vaan vanhemmat naiset.

Vierailija
33/39 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim. meillä on henkilö, joka ei vaan opi hommia, tai ei halua opetella, en tiedä. Työ on hektistä muttei mitään rakettitiedettä, maalaisjärjellä pääsee pitkälle. Tälle henkilölle pitää toistuvasti neuvoa samoja asioita, joskus jopa kirjoittaa ohjeet itselleen ylös mutta nekin väärin. Valittaa kuitenkin esimiehelle ettei häntä ole neuvottu. Käyttäytyy ylimielisesti muita työntekijöitä ja joskus myös asiakkaita kohtaan. Ei varsinkaan kestä sitä että joku nuorempi neuvoo vaikka nuoremmalla olisi enemmän kokemusta. Ja on ollut meillä jo yli vuoden töissä, ja talossa pitempään. Että joo, hermot menee meillä muilla. Ja on sanottu esimiehelle, ei voi mitään, pitää vaan häntä ohjeistaa enemmän.

Vierailija
34/39 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kus*päinen pomo.

Vierailija
35/39 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Mutta en ole töissä naisvaltaisella alalla.

Sittenhän et tiedä yhtään millaista on naisvaltaisella alalla.

Vierailija
36/39 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja töissä naisvaltaisella alalla. En ole itse ainakaan huomannut mitään vihaa toisia työntekijöitä kohtaan. Vai joutuuko vihan kohteeksi vain toiset naiset? Mielestäni miehet ovat paljon vihamielisempiä työelämässä. Tai eivät ainakaan yhtä avuliaita ja ystävällisiä kuin naiset.

Vierailija
37/39 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lentoemäntänä on muutamia, jotka kiusaavat ja levittävät perättömyyksiä muutamista muista. Tyhmimmät nielaisevat syötit, jonka jälkeen näitä muutamia vieroksutaan. Liioittelevat toisten juttuja minkä ehtivät ja syyttävät siitä mihin itse syyllistyvät. Osa fiksuista ei onneksi lähde mukaan, mutta harmillisen moni elää juoruista.

Vierailija
38/39 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työyhteisössä on eräs, joka ihan oman epärehellisen käytöksensä takia on tällä hetkellä tilanteessa ettei hänestä juurikaan pidetä eikä haluta olla tekemisissä kuin pakollisiin työasioihin liittyen.

Vierailija
39/39 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on tällainen. Kaikki tuntevat myötähäpeää kun tämä yksi avaa suunsa. Onneksi hän on tajunnut alkaa pitää suutansa kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme