Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas yksi vaalilupaus petettiin: "Sanna Marin: tämä hallitus tuskin ehtii päättää isoista rata­hankkeista"

Vierailija
10.09.2019 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006233842.html

Pettymyksi pettymyksien perään. Postin toimintaan puuttuminen on ainoa valopilkku jonka hallitus on tämän lupausten pettämisen keskellä saanut tehtyä. Sekin vasta kovan somepainostuksen jälkeen.

Poliitikot pitöisi saada vastuuseen näistä vaalilupauksista. Ei voi olla, että aina meidät äänestäjät petetään!

Eikö näitä varten jo otettu lainaa? Mihin ne rahat ovat kadonneet?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä me tehdään tämmöisellä kansanrintamahallituksella joka pettää kaikki kansalle annetut lupaukset?

Vierailija
2/14 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se aika huimaa maksaa noin 8 mrd euroa pikajunasta Turun Kupittaalta Pasilaan vain siksi, että päivittäin noin 1000 ihmistä haluaa tehdä tuollaisen työmatkan. Kyllä, alustava hinta 2,7 mrd on pelkkä arvio, pelkästään radan paaluttaminen merenpohjaan tulee maksamaan 3 mrd euroa eikä sekään takaa, että keskinopeus voidaan pitää 140 km/h. Radan alle on jäämässä natura-alueita ja sementtiä (hiilidioksidipommia) kuluu niin paljon, että kaikkien turkulaisten pitää lopettaa autonkäyttö, että 100 vuodessa saadaan korvattua radan aiheuttamat päästöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia on varmaa: vasemmisto ja sosialistit pettävät aina. Eikö kansa koskaan opi?

Vierailija
4/14 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se aika huimaa maksaa noin 8 mrd euroa pikajunasta Turun Kupittaalta Pasilaan vain siksi, että päivittäin noin 1000 ihmistä haluaa tehdä tuollaisen työmatkan. Kyllä, alustava hinta 2,7 mrd on pelkkä arvio, pelkästään radan paaluttaminen merenpohjaan tulee maksamaan 3 mrd euroa eikä sekään takaa, että keskinopeus voidaan pitää 140 km/h. Radan alle on jäämässä natura-alueita ja sementtiä (hiilidioksidipommia) kuluu niin paljon, että kaikkien turkulaisten pitää lopettaa autonkäyttö, että 100 vuodessa saadaan korvattua radan aiheuttamat päästöt.

Eli menee sinne nigerialaiskirjehuijausten joukkoon. Kaikkea luvattiin kaikille ja ketään ei saa mitään.

Vierailija
5/14 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raideliikenteen kehittäminen oli osa ilmastonmuutoksen torjuntaa. Sekin sitten on jo unohdettu?

Vierailija
6/14 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raideliikenteen kehittäminen oli osa ilmastonmuutoksen torjuntaa. Sekin sitten on jo unohdettu?

Rinne: "Ilmastonmuutos on fakenews!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hallituksen pitäisi sanoa, että kyllä, nämä radat toteutuvat ja toivoa sitten parasta, että suunnitelmat ehtivät valmiiksi ja tulevat hyväksytyiksi + rahoitus saadaan kuntoon ennen hallituskauden päättymistä, näinkö?

Vierailija
8/14 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raideliikenteen kehittäminen oli osa ilmastonmuutoksen torjuntaa. Sekin sitten on jo unohdettu?

Raideliikenteen kehittäminen ei edellytä tunnin junaa Turkuun. Kehittäminen on paljon ilmastoystävällisempää silloin, kun korjataan ja parannetaan nykyisiä junayhteyksiä. Ilmastonmuutokset torjunta ei edellytä sitä, että suositaan mahdollisimman paljon hiilipäästöjä aiheuttavaa betonirakentamista ja yli 1000 metsähehtaarin tuhoamista, kun samaan lopputulokseen (eli junalla 1h 23 minuutissa Turusta Helsinkiin) pääsee jo sillä, että korjataan nykyistä rantarataa ja lisätään sinne työmatkaliikennettä. Ympäristöystävällistä on asua vaikka Kirkkonummella ja käydä sieltä junalla töissä sen sijaan että pitää saada asua Turussa, käydä töissä Helsingissä ja vaatia, että työmatkan tulee taittua noin 5 minuuttia nopeammin kuin se taittuisi korjatulla rantaradalla.

Tunnin junalla matka-aika noin noin 83 minuuttia. Olemmeko oikeasti valmiita siihen, että myös työaika mitataan samalla tavalla, 8 tunnin työpäivä olisi oikeasti 11 tuntia, mutta pidentämällä tunnin mittausta lisäminuuteilla saadaan tilanne vaikuttamaan paremmalta kuin se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun tunnin junasta puhuttaessa unohtuu jostain syystä monilta se, että sitä ei rakenneta vain turkulaisia palvelemaan. Iso parannus olisi se, että Lohja saataisiin myös pääkaupunkiseudun raideliikenteen pariin.

Vierailija
10/14 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli hallituksen pitäisi sanoa, että kyllä, nämä radat toteutuvat ja toivoa sitten parasta, että suunnitelmat ehtivät valmiiksi ja tulevat hyväksytyiksi + rahoitus saadaan kuntoon ennen hallituskauden päättymistä, näinkö?

Jos jätettäisiin ne katteettomat lupaukset antamatta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan että jää älyttömyydet toteuttamatta. Voisi sen rahan järkevämminkin käyttää.

Vierailija
12/14 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turun tunnin junasta puhuttaessa unohtuu jostain syystä monilta se, että sitä ei rakenneta vain turkulaisia palvelemaan. Iso parannus olisi se, että Lohja saataisiin myös pääkaupunkiseudun raideliikenteen pariin.

Lohjalle on jo nyt raideyhteys, sitä vain ei käytetä.  Tunnin juna ei pysähdy Lohjalla, joten turha odotella, että sieltä olisi kätevää päästä pääkaupunkiin töihin. Käytännössä junavuoroja ei ole edes tulossa kuin muutama, koska käyttäjät asuvat käytännössä rantaradan varressa, lohjalaisia varten ei kannata omia junia varata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli hallituksen pitäisi sanoa, että kyllä, nämä radat toteutuvat ja toivoa sitten parasta, että suunnitelmat ehtivät valmiiksi ja tulevat hyväksytyiksi + rahoitus saadaan kuntoon ennen hallituskauden päättymistä, näinkö?

Jos jätettäisiin ne katteettomat lupaukset antamatta?

Mutta miten sitten punavihreät saisi ääniä?

Vierailija
14/14 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turun tunnin junasta puhuttaessa unohtuu jostain syystä monilta se, että sitä ei rakenneta vain turkulaisia palvelemaan. Iso parannus olisi se, että Lohja saataisiin myös pääkaupunkiseudun raideliikenteen pariin.

Lohjalle on jo nyt raideyhteys, sitä vain ei käytetä.  Tunnin juna ei pysähdy Lohjalla, joten turha odotella, että sieltä olisi kätevää päästä pääkaupunkiin töihin. Käytännössä junavuoroja ei ole edes tulossa kuin muutama, koska käyttäjät asuvat käytännössä rantaradan varressa, lohjalaisia varten ei kannata omia junia varata.

Tunnin juna pysähtyy Vihdissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan