Mies ei ymmärrä minua ja minun tunteitani, kannattaako edes yrittää?
Taas olen itkenyt koko illan kurjaa oloani. Koko päivä oli vastoinkäymisiä ja rankkaa. Esim kun vein lapsen päiväkotiin, sain osakseni rumaa kohtelua toiselta vanhemmalta. Iltapäivällä mulle puhuttiin tylysti kun hain lapsen.... Kotona ahdisti miten paljon jätettä tulee, vaikka yritän kierrättää (maanantai on jätteenkuljetus ja aina yhtä haasteellinen päivä). Muutakin oli, en jaksa nyt avata.... Kun yritin avautua miehelle, hän sanoo ettei jaksa työpäivän jälkeen TAAS alkaa...
Mies meni nukkuun ysiltä... tekee kahta vuoroa.... blaa blaa blaah
Oonko ihan yksin näiden asioiden kanssa?
Kommentit (16)
Ei miehen tehtävä ole toimia likasankona, mihin voit oksentaa kaikki tunteesi. Tunteet menevät ja tulevat, opettele hyväksymään ne.
Sylvester kirjoitti:
Kaverit on sitä varten. Ei miehet yleensä jaksa. Joskus jaksaa.
Minusta minun miehen pitäisi olla minun paras kaveri.
Oikeesti, ei minulla ole sellaisia läheisiä, joille pystyy puhumaan....
Olen joutunut pettymään kaikkiin ihmisiin jossain vaiheessa....
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei miehen tehtävä ole toimia likasankona, mihin voit oksentaa kaikki tunteesi. Tunteet menevät ja tulevat, opettele hyväksymään ne.
Minun tunteet on aidosti minulle tärkeitä, ja voin hyväksyä niitä vain käymällä niitä läpi....
Ymmärtääkö mua kukaan?
Ap
Mieskin syyllistää mua kun olen päivät kotona.... mut mulla on RANKKAA, aina ei jaksa....
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sylvester kirjoitti:
Minusta minun miehen pitäisi olla minun paras kaveri.
Oikeesti, ei minulla ole sellaisia läheisiä, joille pystyy puhumaan....
Olen joutunut pettymään kaikkiin ihmisiin jossain vaiheessa....
Ap
Niinhän se pitäs. Mutta ne nyt vaan näkee maailman erilailla.
Ei kukaan mies ymmärrä. Jotkut saattavat esittää ymmärtävänsä koska niin saa pesää.
Mulla on pelkoja ja kärsimyksiä asioiden SUHTEEN....
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tunteet on aidosti minulle tärkeitä, ja voin hyväksyä niitä vain käymällä niitä läpi....
Ymmärtääkö mua kukaan?
Ap
No ei jos kaadat kaiken muiden niskaan ja loukkaannut aina kun on mahdollisuus. Kasva aikuiseksi ja ota vastuu omasta käytöksestä. Jatkuvaa pillitystä ei jaksa ketään. Vaikka kuinka olisi herkkä, niin maailmassa tulee oppia elämään.
Vuorovaikutuksen tapasi kuulostaa todella kuormittavalta toisille ihmisille. En jaksaisi itsekään.
Pitäisikö sinun hakeutua terveydenhuollon kautta mielenterveyspalveluihin saamaan keskusteluapua?
Kukaan ei voi täysin ymmärtää toista, se mitä saamme suustamme ulos on vain pieni heijastus tunteistamne, jota toinen ihminen vertaa omaan kokemuspohjaansa.
Kuulostat erityisen herkältä ihmiseltä, joka kokee hyvin rankkana asioita jota "normi" ihminen ei edes huomaa. Tällaisen ihmisen ymmärtäminen on todella haasteellista, ja raskasta kuulialle, koska hän kokee toisen itkevän ihan turhaan. Pahinta taitaa olla, että pyytää toista kasvattamaan munat ja vähän kuorta.
Mutta sinun täytyy myös ymmärtää, miten raskasta likasankona toimiminen myös on, asioista joista itkemistä miehesi pitää paitsi turhana, myös kummallisena. Ryöväät mieheltäsi voimaa jokaisella itkulla.
Olisiko mahdollisya että hankkisit lisää tietoa eritysherkkyydestä.
Tein diaknoosin sillä perusteella, etten usko toisten vanhempien ja roskamiesten huutavan, hakkaava tai sylkevän päällesi. Vaan elävän ihan omaa elämäänsä, oikeastaan edes tiedostamatta olemassa oloasi.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei voi täysin ymmärtää toista, se mitä saamme suustamme ulos on vain pieni heijastus tunteistamne, jota toinen ihminen vertaa omaan kokemuspohjaansa.
Kuulostat erityisen herkältä ihmiseltä, joka kokee hyvin rankkana asioita jota "normi" ihminen ei edes huomaa. Tällaisen ihmisen ymmärtäminen on todella haasteellista, ja raskasta kuulialle, koska hän kokee toisen itkevän ihan turhaan. Pahinta taitaa olla, että pyytää toista kasvattamaan munat ja vähän kuorta.
Mutta sinun täytyy myös ymmärtää, miten raskasta likasankona toimiminen myös on, asioista joista itkemistä miehesi pitää paitsi turhana, myös kummallisena. Ryöväät mieheltäsi voimaa jokaisella itkulla.
Olisiko mahdollisya että hankkisit lisää tietoa eritysherkkyydestä.
Tein diaknoosin sillä perusteella, etten usko toisten vanhempien ja roskamiesten huutavan, hakkaava tai sylkevän päällesi. Vaan elävän ihan omaa elämäänsä, oikeastaan edes tiedostamatta olemassa oloasi.
Ja sori kirjoitusvirheet, kirjoitan bussimatkalla... :) tsemppiä!
Sitä tässä ihmettelee taas, että mien teillä on ikinä syntyny ja muodostunut parisuhde? - Tällaisen kaiketi voi teillä olettaa olevan, kun puhu miehestäsi. - Jos olisin ilkeä, niin ajattelitko vain, että riittää kunhan vain mies maksaa ja tai antaa sinulle rahaa "tarpeeksi" mutta nyt olet havainnut, että voisi olla kiva, jos mies joskus kokisi myöätuntoakin sinua kohtaan.
Sain negatiiviset fiilikset päiväkodissa, kun vein lapsen aamulla. Yksi hoitajista katsoi minun kynsiä hyvin oudosti. (Minun kynnet on huonossa kunnossa, koska en jaksa laittaa niitä enkä saa rahaa käydä studiossa.....)
Tuntuu et siellä minua arvioidaan koko aika hyvin negatiiviseen sävyyn. “Se ei oo töissä ja tuo lapsen tänne....”
Mitä sitten, meillä on SUBJEKTIIVINEN oikeus päivähoitoon!
Tuli niin huono mieli. Laitoin miehelle viestiä, niin se SOITTI ja LOHDUTTI!!!!
Olin ihan et TÄH?!?!?
Kiva tunne nyt, mut pian pitäis mennä taas päiväkotiin hakeen lapsi pois.....
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sain negatiiviset fiilikset päiväkodissa, kun vein lapsen aamulla. Yksi hoitajista katsoi minun kynsiä hyvin oudosti. (Minun kynnet on huonossa kunnossa, koska en jaksa laittaa niitä enkä saa rahaa käydä studiossa.....)
Tuntuu et siellä minua arvioidaan koko aika hyvin negatiiviseen sävyyn. “Se ei oo töissä ja tuo lapsen tänne....”
Mitä sitten, meillä on SUBJEKTIIVINEN oikeus päivähoitoon!
Tuli niin huono mieli. Laitoin miehelle viestiä, niin se SOITTI ja LOHDUTTI!!!!
Olin ihan et TÄH?!?!?
Kiva tunne nyt, mut pian pitäis mennä taas päiväkotiin hakeen lapsi pois.....
Ap
Kynnet? Leikkaan tai viilaan ne viikon-kahden välein. Siinä se hoito, mitä ne tarvitsevat.
tuohan ihan selkeesti sellanen tyyppi jolle kaikki on negatiivista, jokainen katse ,ele , tuulenhenkäys.
kannattaa käydä jutteleen psyk. hoitsulle