Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nopeita vinkkejä iskiaskivun taltuttamiseen?

Vierailija
09.09.2019 |

3-vuotta pysynyt poissa kyseinen vaiva ja eilen jysähti. Ei ole hyvä kävellä, ei istua eikä maata. Särkylääkkeitä en mielelläni syö ja fysioterapeutin ohjeita en oikein muista enää. En kaipaa vinkkejä mihinkään taikajuomiin tai enkeliterapiaan vaan siihen että pahin terä kivusta häviää. Ideoita?

Ja kyllä, tiedän että kipu voi kestää kuukausia, lähinnä haluan apua tähän tilanteeseen nyt. Auttaako lämmin/kylmä, mikä asento teillä on paras?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aikoinaan saunassa aina hellitti pikkusen ja kuumassa suihkussa. Voimia, tiedän että se on ihan helvettiä. Itsellä kesti yli vuoden, nyt pysynyt pari vuotta poissa.

Vierailija
2/17 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla taas sauna oli kaikkein pahin. Sen jälkeen jouduinkin käymään sairaalassa. Kipua ei poistanut mikään muu muu kuin panacod.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla aikoinaan saunassa aina hellitti pikkusen ja kuumassa suihkussa. Voimia, tiedän että se on ihan helvettiä. Itsellä kesti yli vuoden, nyt pysynyt pari vuotta poissa.

Hyvä idea! Ainoa miinus että ei ole omaa saunaa. Onko kellään ideoita miten saisin tehtyä esim. jonkin sortin lämpökääreen? Ei ole mitään kaurapussia tms. kotona.

Ap

Vierailija
4/17 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin jenkkiläisten eri lääkärien todella hyviä ohjeita netistä.

Kaikissa oli samat asennot ja idea.

Eli iskias kipu helpottuu tiettyjä asentoja tekemällä (punaisena lankana taaksepäin taivutus), jos tänään teet asennot ohjeiden mukaan, iskias parhaimmassa tapauksessa on poissa huomenna. Joillakin kestää pidempään. Mulla poistui 24 tunnin kuluttua siitä, kun tein ensimmäiset asennot. Ja kyllä, olen kärsinyt iskiaksesta jo 20 vuoden ajan, tulee ja menee, joskus vuosiakin välissä.

Etsin sulle youtube videon, jossa nämä lääkärit näyttävät asennot.

Odota hetki.

Sitä odotelessa ensimmäinen asento on se, että menet ihan lattialle makaamaan mahallesi ja laitat pään jommalle kummalle sivulle. Ole siinä asennossa rauhallisesti monta minuuttia.

Vierailija
5/17 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehä lämpökääreen laittamalla riisiä esim pörrösukkaan ja vaikka jotain eteeristä öljyä. Vähäks aikaa mikroon.

Vierailija
6/17 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei auta kuin venyttely(ei-kiertävä) tai opioidit. Muutaman kaljan sanotaan myös helpottavan.

Vierailija
7/17 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tämä jenkkivideo, josta yllä kirjoitin. Kanavalla on yli 1,3 miljoonaa tilaajaa ja ovat tunnettuja.

Ja tosiaan, tein videon ohjeiden mukaan liikkeet ja iskias katosi seuraavan päivän aikana. Eli sain tästä avun, en ois kyllä koskaan uskonu.

Englantia ei tartte sen kummosemmin osata, kunhan teet liikkeet fysioterapeuttien perässä:

Vierailija
8/17 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei auta kuin venyttely(ei-kiertävä) tai opioidit. Muutaman kaljan sanotaan myös helpottavan.

Opioidit? Saako lääkäriltä?

Vierailija
9/17 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteopaatti, jäsenkorjaaja, lymfahoitaja. 

Vierailija
10/17 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli iskias kipu helpottuu tiettyjä asentoja tekemällä (punaisena lankana taaksepäin taivutus), jos tänään teet asennot ohjeiden mukaan, iskias parhaimmassa tapauksessa on poissa huomenna. Joillakin kestää pidempään. Mulla poistui 24 tunnin kuluttua siitä, kun tein ensimmäiset asennot. Ja kyllä, olen kärsinyt iskiaksesta jo 20 vuoden ajan, tulee ja menee, joskus vuosiakin välissä.

Odota hetki.

Sitä odotelessa ensimmäinen asento on se, että menet ihan lattialle makaamaan mahallesi ja laitat pään jommalle kummalle sivulle. Ole siinä asennossa rauhallisesti monta minuuttia.

Mahallani en pysty lattialla makaamaan, tai pääsen sieltä ylös aikaisintaan ensi vuosikymmenellä. En siis normaalisti voi edes nukkua mahallaan, vetää tuon alaselän niin lukkoon. Selälläni voin olla ainoastaan hyvin pehmustetulla alustalla koska aikanaan murtui häntäluu ja se sekä alaselkä ei kestä kovalla makaamista. Tämä oma iskias tuli 3-vuotta sitten urheillessa (jalkapallo) ja siitä asti vihoitellut silloin tällöin. Argh, 28-vuotias ja selkä tässä kunnossa..

Ap

Vierailija
11/17 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

YT on aika hyvä lääke selkäsaikuttelijoille.

Vierailija
12/17 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tämä jenkkivideo, josta yllä kirjoitin. Kanavalla on yli 1,3 miljoonaa tilaajaa ja ovat tunnettuja.

Ja tosiaan, tein videon ohjeiden mukaan liikkeet ja iskias katosi seuraavan päivän aikana. Eli sain tästä avun, en ois kyllä koskaan uskonu.

Englantia ei tartte sen kummosemmin osata, kunhan teet liikkeet fysioterapeuttien perässä:

Bob ja Brad on kyllä ihanat. Myös minä olen saanut avun. Iskiaksessa kannattaa testata onko kyse ongelmasta rannassa vain piriformiksessa, jälkimmäinen ns. vale-iskias on itsellä vaivannut.

Vierailija
13/17 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota hetki.

Mahallani en pysty lattialla makaamaan, tai pääsen sieltä ylös aikaisintaan ensi vuosikymmenellä. En siis normaalisti voi edes nukkua mahallaan, vetää tuon alaselän niin lukkoon. Selälläni voin olla ainoastaan hyvin pehmustetulla alustalla koska aikanaan murtui häntäluu ja se sekä alaselkä ei kestä kovalla makaamista. Tämä oma iskias tuli 3-vuotta sitten urheillessa (jalkapallo) ja siitä asti vihoitellut silloin tällöin. Argh, 28-vuotias ja selkä tässä kunnossa..

Ap

Surkeat lihakset torsossa. Kokeile laihduttaa se pallo pois vatsastasi ja mene salille.

Vierailija
14/17 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle! :)

Ap

Vierailija
15/17 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso, löytyykö tuosta jenkkivideosta asentoja, jotka kykenet tekemään. Tuo mahalla makuu on vain yksi monista asennoista.

Vierailija
16/17 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota hetki.

Ap

Surkeat lihakset torsossa. Kokeile laihduttaa se pallo pois vatsastasi ja mene salille.

Mittani ovat 171cm/59kg ja ainoat pallot mitkä löytyy on tissit. En viitsi laihduttaa samoihin mittoihin kun yläasteella. Lihaksia pitäisi tottakai saada lisää mutta treenaappa niitä kipeällä selällä. :)

Vierailija
17/17 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi