Asiakaspalvelijat ovat palvelijoita
Heippa!
Teen itse asiakaspalvelutyötä ja haluaisinkin kuulla teidän mielipiteitä, millainen on hyvä asiakaspalvelija tai edes semmoinen mikä ei ala harmittaa?
Tuntuu että nykyään asiakaspalvelijat ovat kirjaimellisesti palvelijoita asiakkaiden mielestä ja aukioloajat, hinnat, korttien toimimattomuus yms on kassahenkilön syytä. Myöskin yleensä ne itse kamalimmat asiakkaat vaativat jotain superpalvelua.
Itselleni riittää että kassahenkilö tervehtii reippaasti ja sanoo kaikki muut tarvittavat asiat. Itse en tarvitse mitään kireää pepsodent-hymyä ja hyvän päivän toivotuksia, etenkin jossain kaupassa missä kassat eivät ehdi edes vastausta kuuntelemaan. Itse olen tyytyväinen asiakkaana kun saan asian hoidettua.
Kommentit (2)
Tervehdys, katsekontakti, reipas asenne ja se että asiat hoituu kuten pitääkin, ja jos ei hoidu niin asiakkaalle pahoittelut firman puolesta.
On tullut vastaan näitä asiakaspalvelijoita, etenkin kassoja jotka eivät tervehdi, eivät katso silmiin ja mutisevat niin että vaikea saada selvää. Parhaimmillaan näpertävät samalla kännykkää tai juoruilevat kollegan kanssa. Vaikka asia hoituisikin niin melko tympeä olo tuosta jää, etenkin kun raha vaihtaa samalla omistajaa.
Tervehdys ja sujuva palvelu ovat ne, mitä haluaisin kohdata. Pakotetusta hymystä tulee aina sääli myyjää kohtaan, koska eihän kukaan ihminen voi tekohymyillä 8 tuntia putkeen ja säilyttää järkensä. Jos kassa on täysin hiljaa, tulee hieman paha mieli, mutta ymmärrän senkin, koska rankkaa työtä.
Nämä valittajat ja suuttujat ovat sitten vain itse ikäviä ihmisiä, eikä heitä voi mitenkään miellyttää. Asiakaspalvelijat eivät ole mitään nyrkkeilysäkkejä, joihin voi vaan purkaa oman huonon tuulensa, mutta niin heitä näyttää liian monet kohtelevan.