Uskotko siihen että kuolemasi jälkeen synnyt uudelleen toisena ihmisenä toiseen perheeseen
Ja ehkä toiseen maahan, kuten Afrikkaan köyhään perheeseen tai Englantiin rikkaaseen perheeseen? Uskotko siihen, että saatat syntyä vaikka karitsaksi tai kärpäseksi?
Kommentit (20)
En ainakaan haluaisi.
Tämä nykyinen elämä on ja on ollut niin raskasta, että ei enää jaksaisi toista kertaa.
Miksi noin uskoisin? Tapahtuuko tuollaista paljonkin?
Toivottavasti en kun väsyttää jo tämä yksi elämä.
Mahdollisesti. Eläimenä emme palaa, mutta halutessamme ihmisenä. Me olemme tyhjiä tauluja silloin, emme syntyessämme muista edellistä elämää. Paitsi joissain harvoissa tapauksissa, ja silloinkin vain lapsena.
Uskon. Tosin sen voi itse päättää milloin haluaa tänne takaisin. Nainen voi olla mies seuraavassa elämässä.
En usko.
Se olisi kyllä ihan kamalaa, jos näin kävisi. Tämä yksikin elämä on jo niin hirveää.
Kehoni rakennusmateriaalit jatkavat maailmankaikkeudessa loputonta kiertokulkuaan ja voivat olla rakennusaineena aivan missä vaan - mieli ei jatka tämän keikan jälkeen matkaansa yhtään mihinkään.
M 45
Jaa mut ei sitä tiedä. Ihan mielelläni eläisin uuden elämän. Ei nämä tämän elämän taakat ja väsymykset siinä enää olisi mukana. Jos karman laki toimii, niin seuraavaksi olisi vuorossa jo mukavampi elämä. Uskon, että olen edellisten elämien synnit tässä elämässäni sovittanut, niin paljon kuraa on matkalla ollut. Tietysti pientä pahuutta olen tehnyt tässäkin olomuodossa, mutta en usko niiden ihan hirveitä painolasteja seuraavaan elämään kerryttäneen.
Lars kirjoitti:
Mahdollisesti. Eläimenä emme palaa, mutta halutessamme ihmisenä. Me olemme tyhjiä tauluja silloin, emme syntyessämme muista edellistä elämää. Paitsi joissain harvoissa tapauksissa, ja silloinkin vain lapsena.
Jos uudelleensyntymää ei muista, miten kukaan voi väittää että sellaista tapahtuu? Mikä on tämä tietolähde mistä tällainen tieto on tullut? Lasten höpinöistäkö tämä on saanut alkunsa?
Eihän se ole mitään uskomista jos todisteita tarvii 🙄
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole mitään uskomista jos todisteita tarvii 🙄
Mutta uskomisessakin on yleensä joku pohja aina. Uskotko ihan kaiken, mitä eteesi heitetään? Millä perusteella uskot asian x, mutta et asiaa y? Siksi usko onkin täysin hullujen hommaa.
En, en usko että kuoleman jälkeen on mitään. Tietoisuus vain sammuu ja lakkaa olemasta.
Mikäli uskoo, kannattaa opiskella elämän kemiaa. Varmasti ei synny mihinkään eikä siirry taivaaseen tai helvettiin.
Kuoleman jälkee joutuu hinttapuliksi Saltsuihin - siksi niitä siellä riittää....
No, minä muistan oiken hyvin muutaman edellisen elämän ja edellisen tapahtumapaikoilla olen käynytkin euroopassa. Vanha kotitalokin oli paikalla ja muistan hyvin esim vanhempani. Ja tosiaan sukupuoli vaihtuu usein inkarnaatioissa.
Tässä ei ole mitään oitoa eikä ihmeellistä, ja ihan raamatussakin tämä sama asia on ollut kunnes Nikean kirkolliskokous poisti kohdat katolisen kirkon vallanhalusta johtuen.
En tiedä. Mutta jos minä en jotain tiedä, ei se tarkoita, etteikö näin voisi olla.