Postin hommiin, alle 9 euroa tunti
Postilla olisi paikkoja auki, kun saadaan ensin kovempipalkkaiset ulos talosta. Sanomalehdenjakajan perustuntipalkka on työsuhteen alkaessa 8,91 e/h. Klo 00-06 väliseltä työajalta maksamme myös yölisän, 0,75 e/h. http://toimistot.te-palvelut.fi/kaikki-tapahtumat?p_p_id=8&_8_struts_ac…
Kommentit (43)
En pysty maksamaan lainoja ja elättämään perhettä tuolla palkalla. Ei jatkoon!
Noihin ei maan muutta neet rikastuttajat hae eikä heitä pakoteta mihinkään. Kantasuomalaiset joutuu pakolla tekemään työt alipalkalla ja rikastuttajat lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Nyt riittää englantikin! Aiemmin on muistaakseni vaadittu suomenkielentaito. Ehkä tässä ei enää edes haeta suomalaisia työntekijöitä - vrt. Wolt/Foodora?
Vielä viime syksynä vaaditiin suomenkieltä, kun erään vaihtarin puolesta kyselin työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt riittää englantikin! Aiemmin on muistaakseni vaadittu suomenkielentaito. Ehkä tässä ei enää edes haeta suomalaisia työntekijöitä - vrt. Wolt/Foodora?
Vielä viime syksynä vaaditiin suomenkieltä, kun erään vaihtarin puolesta kyselin työstä.
Tämä tosin tapahtui muualla kuin pääkaupunkiseudulla eli ehkä voi johtua myös siitä.
Laitettu toivo siihen, että mahdollisimman moni lähtee neuvottelujen jälkeen pois vapaaehtoisesti ja saadaan palkattua halpatyövoimaa tilalle. https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/228460
Vierailija kirjoitti:
Tämä kertoo niin tästä ajasta :'(
Vit#tu mitä vi"tun pa"skaa
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä vielä yötyö. En lähtisi.
Yötyöstä pitäisi jäädä vähintään 20 euroa käteen tunnilta, koska se on niin terveydelle haitallista tuo vuorotyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No? Oletko eri mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Pakko saada nousemaan 13 e + 1,50e yötyö
Ei tuollakaan pärjää hyvin. Kaikki vaan kallistuu ja ostovoima heikkenee jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Rahat menee sijoittajile ja rikkaille. Kansa köyhtyy, myös keskiluokka. Kohta nousee kapina.
Höpö höpö. Täällä ei nouse kapinaa, eikä oikeita isoja mielenosoituksia ja oikeita lakkoja missään tilanteessa, korkeintaan nettikirjoittelu lisääntyy.
Postia ollaan ajamassa alas, näin minä luulen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat menee sijoittajile ja rikkaille. Kansa köyhtyy, myös keskiluokka. Kohta nousee kapina.
Höpö höpö. Täällä ei nouse kapinaa, eikä oikeita isoja mielenosoituksia ja oikeita lakkoja missään tilanteessa, korkeintaan nettikirjoittelu lisääntyy.
Totta, harmi :( Me vain tyydytään tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No? Oletko eri mieltä?
En ole, vaan samaa mieltä.
"Kiva" hei että Rinteen hallitus haluaa tarveharkinnan poistonkin saada aikaiseksi. Meillä on hallitus, joka syrjii omia kansalaisiaan. Voi vi#tun vi#tun vi#ttu.
Kyllä kapina alkaa kun käytäntö siirtyy muihinkin yrityksiin ja valtion tukia vähennetään.
Onhan tuo tragikoomista, mutta kyllä se aina 30 tunnin työviikon yhdeksän euron päiväkorvauksella voittaisi. Voisin lähteä kokeilemaan onneani tuohon tapahtumaan, jos en asuisi päivämatkan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kapina alkaa kun käytäntö siirtyy muihinkin yrityksiin ja valtion tukia vähennetään.
Mikä käytäntö? Ai sellainen "käytäntö", että työllä ei elä, että 99% työntekijän palkasta kuuluukin pomolle, vai mitä sinä oikein selität?
Siinä voi jäädä pää vetävän käteen.
Hassua, miten viime viikolla lakon aikaan tuo summa oli aivan liikaa palkkaa noin helposta työstä ja nyt lakon jälkeen tuo onkin liian vähän.
Tai myydään kiinalaisille. Saadaan kiinalaiset tekemään riisipussilla työt, ilman veroja tietenkin. Posti ja paketit eivät löydä perille edes vahingossa, kansalaisilla menee pari tuntia päivässä postilaatikkoon väärin jaetun postin kiikuttamisessa oikealle vastaanottajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai myydään kiinalaisille. Saadaan kiinalaiset tekemään riisipussilla työt, ilman veroja tietenkin. Posti ja paketit eivät löydä perille edes vahingossa, kansalaisilla menee pari tuntia päivässä postilaatikkoon väärin jaetun postin kiikuttamisessa oikealle vastaanottajalle.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että kiinalaiset tulisivat tuolla minipalkalla tänne kalliiseen töihin? Heille on kyllä parempiakin tienaamispaikkoja ja lähempänä.
Minäkin olen kokeillut eikä ollut minun juttuni, vaikka ajattelin etukäteen, että kuka tahansa siihen pystyy. Nostan hattua kaikille postinjakajille!