Määrittäkää, mikäseksuaalinen olen? (mies kyselee)
Se on selvää, että olen kiinnostunut naisista eli olen kyllä hetero. En ole kiinnostunut miehistä, lapsista enkä eläimistä.
Mutta minulla ei oikeastaan ole suurta kiinnostunut yhdyntää tai yleisesti kiihottavina pidettäviä ruumiinosia kohtaan (rinnat, sukupuolielimet jne). Pidän naisia (mukaan luettuna rinnat, peppu jne) visuaalisesti kauniina, mutta en niin, että jotenkin erityisesti kiihottuisin niistä. Hellyyttää kyllä kaipaan ja kosketusta. Enkä yhdyntää pidä siis mahdottomana asiana, mutta se ei ole ollenkaan ensisijainen asia mielessäni ja varmaan pärjäisin ilmankin.
Mikä minä olen? Lintu vai kala?
Kommentit (20)
Olet heteroseksuaali, mutta sulla on varmaan heikko lipido. Ei siinä mitään pahaa ole, ei kaikki ihmiset kaipaa seksiä kovin usein.
Minä olen ahvenseksuaali aladoobilateksi ja ylpeä siitä. Sen voi lyhentää myös muotoon AV-mamma.
Joku romanttinen aseksuaali ehkäpä.
Jotenkin pitäisi tehdä nyt aseksuaalisuudesta ja heikosta libidosta seksikästä että ihmiset uskaltaisivat ääneen tunnustaa ja löytäisivät toisensa. Joku superhottis aseksuaali roolimalli tai pariskunta. Postaisivat instaan seksikkäitä ja aistillisia kuvia siitä kuinka tänäänkään emme panneet vaan halailimme. Normiseksuaalit saisivat kiksinsä siitä kun kuvittelisivat tekevänsä aseksuaalista nymfomaanin. Eroottisten tarinoiden fandomit räjähtäisivät ust-tarinoista.
Miten tämmöinen asia kannattaisi mainita esim. treffikumppanille tai deitti-ilmoituksessa?
Aseksuaalilta kuulostat. Heikosta libidosta erottaa mm siten että välttämättä koskaan ei ole "sillä tuulella" mutta tilanne voi johtaa seksiin jos hellyys ym on kohdallaan. Että suoriutuminen on lopulta ihan normaalia jos seksiin eksytään, mutta mikään tavoite se ei ole. Ja visuaalinen ärsyke ei sitä herätä.
Minusta romanttinen aseksuaali on puhtaasti romanttisinta mitä on. Hän kiinnostuu kokonaisuudesta, eikä pinnalliset ärsykkeet hämää.
Eikö tämä kuvaa aika hyvin ap:ta?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Aseksuaalisuus
"Henkilö, joka kokee romanttista vetovoimaa lähinnä vastakkaisen sukupuolen edustajia kohtaan, eikä koe (tai kokee ainoastaan hyvin vähän) seksuaalista vetovoimaa ketään kohtaan, on heteroromanttinen aseksuaali."
Vierailija kirjoitti:
Miten tämmöinen asia kannattaisi mainita esim. treffikumppanille tai deitti-ilmoituksessa?
Ajaisko asian tuo että kertoisit olevasi romanttinen? Romanttisista miehistä ei ehkä tule mieleen mikään panokone? Toisaalta romanttinen voi assosioitua lällyyn ja alistuvan vaikka mies olis jämäkkä.
Vierailija kirjoitti:
tilanne voi johtaa seksiin jos hellyys ym on kohdallaan. Että suoriutuminen on lopulta ihan normaalia jos seksiin eksytään, mutta mikään tavoite se ei ole. Ja visuaalinen ärsyke ei sitä herätä.
Kuvasit tosi hyvin sen, miten itse sen koen! Kai minä sitten olen romanttinen aseksuaali. Onkohan meille jotain järjestöä? :)
ap
Kysyn vielä vähän jatkoa. Kuten kerroin, itselläni on välillä ollut sellaisia aika voimakkaita ihastumisen tunteita sellaista ihmistä kohtaan, jota ei varsninaisesit tunne (esim. opiskelupaikalla tai työpaikalla nähnyt henkilöä ja sitten ihastunut, vaikka ei ole varsinaisesti tutustunut). Tämähän on vähän ristiriitaista sen suhteen, koska luulisi että tuollainen viettimäinen ihastuminen olisi juuri sitä halua nimenomaan seksiin ko. henkilön kanssa, mutta kun se ei ole sitä. Miltä tämä kuulostaa?
Olen nainen, ja juuri tuollainen mutta vaan toisinpäin. En näe yhdyntää vailla lisääntymistarkoitusta mielekkäänä, mutta pidän kyllä läheisyydestä. Olen myös hyvin romanttinen ihminen. Olen tottunutb sanomaan olevani vain heteron, mutta romanttinen aseksuaali ehkä sopisi paremmin? En tiedä, eikä oikeastaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, ja juuri tuollainen mutta vaan toisinpäin. En näe yhdyntää vailla lisääntymistarkoitusta mielekkäänä, mutta pidän kyllä läheisyydestä. Olen myös hyvin romanttinen ihminen. Olen tottunutb sanomaan olevani vain heteron, mutta romanttinen aseksuaali ehkä sopisi paremmin? En tiedä, eikä oikeastaan kiinnosta.
Miten kumppanisi/treffiseurasi on suhtautunut tähän?
Demiseksuaali on myös vaihtoehto romanttisen aseksuaalin lisäksi. Demiseksuaali kykenee tuntemaan seksuaalista vetovoimaa / intohimoa vain sellaista henkilöä kohtaan, jonka tuntee todella hyvin (ja josta on romanttisesti kiinnostunut). Ehkä et ole vielä tutustunut kehenkään tarpeeksi hyvin.
Kaikkien seksuaalivähemmistöjen järjestöt löytyvät SETAn alta.
Aseksuaali ja se on tosi ok. Sitä paitsi se on harvinainen lahja.
Heteroromanttinen demiseksuaali. Tunnet vetoa vastakkaista sukupuolta kohtaan, mutta seksi ei ole sinulle välttämätöntä. Et kuitenkaan sulje seksiä pois. Jos olet erityisen luottamuksellisessa suhteessa, tunnet myös seksuaalista vetovoimaa. Mutta seksuaalisen halun tunteminen siis liittyy erityisesti vahvan tunnesiteen ja luottamuksen luomiseen kumppanin kanssa.
Sä oot terve mies.Tykkään :).Aseksuaali ei halua ollenkaan seksiä.Tai hyvin hyvin hyvin harvoin.Tuollasen miehen mä haluan,mutta hyvin vaikea löytää.
Vierailija kirjoitti:
Sä oot terve mies.Tykkään :).Aseksuaali ei halua ollenkaan seksiä.Tai hyvin hyvin hyvin harvoin.Tuollasen miehen mä haluan,mutta hyvin vaikea löytää.
Jos tuo on terve, niin ihmiskuntahan kuolisi sukupuuttoon.
Lisätään vielä se, että ihastun kyllä toisinaan ja koen sellaista voimakasta ihastumisen tunnetta kun toinen vaan tuntuu niin ihanalta ja ihmeelliseltä.