Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisi työkaverin pitämään päänsä kiinni tauoilla muuten kuin käymällä eri aikaa?

Vierailija
07.09.2019 |

Hänen lempihuvi on selata kännykällä iltapäivälehtien juttuja ja lukea niitä ääneen vaikka ketään ei kiinnosta ja vaikka kaikki pystyvät lukemaan nuo samat jutut työkoneiltaan. Jos ei lue näitä, saattaa uppoutua muistelemaan jotain elämänsä kohokohtaa vuodelta -72.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kurjaa, että työpaikalla ei saa sosialisoida ilman että katsotaan kieroon. Sääliksi käy tuo ap:n työkaveri!

(Ja olin ensin vastaamassa tähän, että hanki vastamelukuulokkeet.)

Vierailija
2/9 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän vtuttaa kun työkaveri pitää padissaan äänet päällä ruokatilassa ja katsoo kaikki mainokset. Rasauttaa niin paljon, haluan hiljaisuutta ruokatunnilla enkä kuunnella mitään paskanlänkytystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän anteeksi. Mä olin joskus tuollainen. Näin jälkeenpäin olen tajunnut että olin tollo. Olen myös huomannut että vastaavanlaisia tolloja on yllättävän paljon.

Tjaa. Ehkä voit vain yrittää vältellä häntä. Älä puhu hänelle, älä kuuntele häntä, älä kiinnitä häneen huomiota. Jos hän sitten itsekseen kertoo niitä juttuja niin eihän se sun ongelma ole.

Jos tuo ei toimi niin voithan ehkä suoraan selittää hänelle ystävällisesti että et jaksa kuunnella hänen juttujaan ja toivo että hän ei jatkossa kertoisi niitä juttuja sulle niin paljon, toivo että hän antaisi sun viettää taukosi hiljaisuudessa. Jos kerrot tuon asian hänelle töykeästi ja ilkeästi niin juttu ei tule toimimaan, vain pahennat teidän työsuhdetta eikä se tyyppi edes tajua ryhtyä hiljaisemmaksi. Joten sun ihan oikeasti pitäisi panostaa jotta osaisit kertoa tuon asian varovasti & ystävällisesti & selkeästi - yllättävän harva Suomen työelämässä osaa kertoa asioita noin. Säälittävän huonot sosiaaliset taidot suomalaisilla. Työkaveria osataan kyllä kiusata miljoonia kertoja, mutta jotain yksinkertaista asiaa ei osata fiksusti kertoa työkaverille kertaakaan.

Vierailija
4/9 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita itelle kuulokkeet korviin ja pidä puhelin käsillä. Jos hän puhuu sulle niin ole kuin et huomaisi.

Vierailija
5/9 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kurjaa, että työpaikalla ei saa sosialisoida ilman että katsotaan kieroon. Sääliksi käy tuo ap:n työkaveri!

(Ja olin ensin vastaamassa tähän, että hanki vastamelukuulokkeet.)

Ei se ole sosiaalista että pakottaa muut kuuntelemaan yksinpuhettaan joka ikinen kahvi- ja ruokatauko.

Vierailija
6/9 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään, et voi päättää mistä työpaikalla, varsinkin tauolla, saa puhua tai ei saa puhua. Pidä taukosi eriaikaan, jos et kestä tätä ihmistä.

Vierailija
7/9 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vähän vastaavaa ongelmaa kun joku työkaveri tulee jauhamaan työhommista kesken ruokatauon. Pahin on kyseisen puljun TJ, joka onnistuu aina osumaan paikalle kun olen aloittamassa ruokailua.

Viime viikollakin olin juuri aloittamassa syömään mikrossa lämmitettyä annosta ja sain melkein ensimmäisen haarukallisen nielaistua. Sitten se pölähtää paikalle ja alkaa se mussutus kun sitä ja tätä pitäs tehdä ja mikä ois sun mielipide siihen ja tähän. Kolmatta kertaa annosta mikroon laittaessani (kerkes jäähtyä 2 kertaa) totesin, että no kolmas kerta toden sanoo. Älysi sitten vinkin ja meni jatkamaan hommiansa. Taidan p*rkele tästä lähtien ruveta syömään evääni autossani parkkiksella.

-M28

Vierailija
8/9 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kuuntelisin päivän uutiskatsausta kuin toimisin ilmaisena terapeuttina epävakaalle työkaverille joka antaa tulla aivan kaiken, äitisuhde, parisuhde, lapsuus, nykyisyys, alkoholiongelma, rahaongelmia, terveysongelmat, ulkonäköongelmat. Huh huh. Kyllä on vaikea olankohautuksella vastata, kun kahvitauko alkaa sukeltamisella suoraan syvään päätyyn.

Vierailija
9/9 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valinnut yksinäiset ruokatauot koska muita ei voi muuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän