Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas naapurin tyttö tuli meille ja sano meiän tytölle että voitko leikkii, mutta

Vierailija
30.05.2006 |

vaan jos me leikitään teillä. Äiti ei nyt halu et me ollaan siellä.

Äh, siis mulla on tuplasti enemmän lapsia kun niillä, ihan kun tää ois joku yleinen leikkipaikka... Sitte vielä aina syö täällä ja ronkuu namia jne.

Kyseessä on " hyvä perhe" ja ennen meillä on ollu kirjottamaton sääntö että se joka hakee, pyytää sitten heille leikkimään. Mutta nyt noi saa vaan leikkiä jos ovat meillä tai sitten molemmat omilla pihoilla ja puhuu siitä pensasaidan yli. Kuukauden ollu näin. Tosi hehkeetä.

Emmä tiiä siitä perheestä, isä tuntuu olevan tosi usein iltasin " kavereiden luona" , siis näin se tyttö sanoo ja äiti musta välillä vaikuttaa masentuneelta. Toisaalta tunnen samankaltasia ihmisiä jotka vaan on niin hiljasia. Hän siis vastaa kysymyksiin mutta ei ite koskaan kysy mitään tmv.

Jotenki mä nyt sain käsityksen että se tyttö on jossain arestissa mutta kiva sitte rankasta niin että leikkivät meillä. Kuitenkin tytöt tykkää toisistaan tosi paljon joten mä haluisin että saisivat leikkiä. Rasittaa vaan ku aina meuhkaavat täällä ja meillä on aika vaikea vauvakin vielä pienimmäinen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kyllä meilläkin on lasten kaverit saanut tulla leikkimään sisälle ihan vapaasti vaikka vauva-ikäinen on ollut talossa.

Vierailija
2/8 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se häpeää jotain tai sen äiti häpeää. EHkä siellä on sotkuista, riitaisaa. Ehkä sen äiti on ylirasittunut ja burn out ja tarvitsee rauhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole iloinen, että lapsellas on kavereita! Meillä ei tässä pihakavereita ole, asuu yhtiössä pelkkiä vanhuksia.

Vierailija
4/8 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niin on meilläkin ja minäkin olen väsynyt! Sen lisäksi meillä on vielä kaksostaaperot ja sitten tämä isoin. Vauva herää poikkeuksetta aina kun kaveri tulee tänne.

En mä ole nipo, täällä nimenomaan saa leikkiä. Mutta kun se on VAAN täällä, en mä suoraan sanottuna KAIPAA ylimääräsiä lapsia tänne ruokittavaks ja hoidettavaks (naapurin tyttö on vielä 2v nuorempi kun meidän) joka ainoa päivä. Musta ois kiva että olis vähän niinku puoliks.

Vierailija
5/8 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juuri siksi tytöt saavatkin kaikesta huolimatta leikkiä täällä. Lapsellani on muitakin kavereita lähellä.

Niin, siis kuten kerroin, aikasemmin tytöt leikkivät myös naapurissa ja heillä on siistiä ja kaikki päällisin puolin ainakin ok.

Olen myös ymmärtänyt että lapseni ei ole tehnyt mitään tyhmää miksi hän ei saisi siellä olla.

En oikeen tiiä mistä lähteä liikkeelle, toki mä autan mielellään mutta oikeesti en niin että kaitsen joka päivä toisen lasta. Meillä ei itellä nimittäin ole mitään sukulaisia lähellä tai muutakaan lastenhoitoapua, näillä naapureilla taas on vähintään kerran viikossa isovanhemmat siellä jne.

Vierailija
6/8 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis siinä että " äiti ei halua et me leikitään meillä" Jospa tyttö ei itse sitä halua vaan leikkii mieluummin teillä? Mitäs jos sanoisit seuraavalla kerralla että voit tulla tunniksi (tai pariksi) ja sitten menette teille leikkimään?

Vierailija
7/8 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, luulen että tyttö puhuu totta. Nimittäin joskus alkuaikoina tämä tyttö kerran tuli meille, tuli siis vaan sisään leikkimään niin hetken päästä äiti tuli perässä ja pahotteli että tyttö oli tajunnut ihan väärin että hänen piti pyytää meidän lasta niille. Eli jos tyttö juksais niin äiti varmaan tulis perässä ihmettelemään... Olen myös kuullut pihalla kun tytöt leikkii jos tämä naapurityttö huutaa äidilleen että saaks XX tulla meidän puolelle, niin on viime aikoina aina " ei nyt" .

Tämä ei sikskään ole mulla ihan yks hailee että naapurin tyttö on vasta 4 täyttänyt ja meidän tyttö siis 6 ja musta tuntuu että kyllä 4-vuotiasta nyt vähän pitää kattoa. Meillä on tossa kiipeilytelineitä jne pihalla, sen lisäks oma esikoiseni saa mennä viereisille leikkipaikoille, mutta tämä naapurin tyttö ei sais mennä ilman aikuista jne. Eli siis musta tuntuu että jos täällä jotain tapahtuis niin se sitten ilman muuta olis mun syytä.

Harmittaa pirusti kun en mä halua lapsia rankasta ja kieltää leikkimästä.

Vierailija
8/8 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tosi usein tyttö on täällä about kahdesta kahdeksaan. Tuntuu vaan etten viittis ns. heittää pihallekaan kun siitä ei kuitenkaan niin hirveän kamalan ylitsepääsemätöntä vaivaa ole, ymmärrättekö?