Miksi lapsia tehdään jos koko ajan hoitoon pitää
Saada?
Olen 50v isoäiti ja oma työ ja harrastukset. Välit tyttäreen kireät kun en joka vkl jaksa 1 ja 3v ottaa hoitoon.
Kommentit (24)
En tosiaan tiedä. Oma äitini ei ole kertaakaan katsonut lapsiamme ilman, että olisin itse ollut kyläilemässä samalla. Välit ovat oikein hyvät.
-n26
Miksi omasi teit? Ikinä et niitä vienyt hoitoon? Ehkä unohdit seksuaalikasvattaa lapsesi ja kertoa niille ehkäisystä.
Ilmeisesti lapsillasi ei ole tunnettua isää, eikä tyttäresi lapsilla. Muutenhan pappa ja isä jakaisivat hoitovastuun.
Sano sille tytöllesi miten asiat on, luulisi ymmärtävän.
Vierailija kirjoitti:
Miksi omasi teit? Ikinä et niitä vienyt hoitoon? Ehkä unohdit seksuaalikasvattaa lapsesi ja kertoa niille ehkäisystä.
Ilmeisesti lapsillasi ei ole tunnettua isää, eikä tyttäresi lapsilla. Muutenhan pappa ja isä jakaisivat hoitovastuun.
Oma mieheni on kuollut. Tyttäreni on naimisissa.
Ajat olivat eri 25v sitten ja lapsiamme ei tosiaan koskaan viety hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni on kuollut. Tyttäreni on naimisissa.
Ajat olivat eri 25v sitten ja lapsiamme ei tosiaan koskaan viety hoitoon.
Aa, mua vietiin jo 40 vuotta sittenkin. Tosin kävimme mummolassa muutenkin perheenkin kesken lähes joka viikonloppu. Isivanhemnat olivat tosi rakkaita ja läheisiä.
Itsekin kyllä sitten pidin isoisästäni huolta, kun hän oli vanha ja huonossa kunnossa.
Kun kavereillakin on. Olisiko se yksi syy. Lapsi ei ole nukke vaan vaativa ihminen.
Ensiksi voisi vaikkapa harjoitella niiden kavereiden lapsilla miten rankkaa on valvoa öitä ym.
Mitä enemmän hoidat, sitä enempi tulee valitusta siitä, ettet hoida. Näin se menee. Ihmisella on luontainen taipumus laiskuuteen. Tyttäresi on oppinut, että on paljon helpompaa, kun lapset ovat sinulla. Siksi hän haluaa enemmän ja enemmän.
Jos isovanhempi hoitaa lapsia vain harvoin, niin se on iloinen asia. Mutta kun joutuu hoitoautomaatiksi, niin se on oletus. Jos automaatti ei hoida, niin se on silloin valituksen paikka.
Vierailija kirjoitti:
😂😂
Zori, en ymmärrä ollenkaan, en.
Ap on työssäkäyvä grandma. Kyllä tää on ihan selvä tapaus, hommatkaa ulkopuolista hoitoapua. Ole vahvana ap. Assertiivisuutta nyt kehiin.
- Itse täytän pian 60, en nuoruuden uholla näitä kirjoittele siis 😊.
Pitää tehdä kolmaskin kun vielä on hedelmällisessä iässä. Vaikka ei jaksa kahta ensimmäistäkään itse hoitaa. Ettei sitten vanhempana kaduta ettei tullut enempää lapsia tehtyä. Mummi kyllä hoitaa, että vanhemmat pääsee kaikkiin mahdollisiin kissanristiäisiin kahdestaan ilman lapsia. Kun on katsokaas sosiaalinen luonne niin pitää olla menossa ja nähdä kavereita.
Tulee ajatus, että eikö tyttäresi ole joutunut paljoa tekemään kotitöitä ja hoitamaan muiden lapsia. Tottumaan siihen, että elämä on työntekoa.
Saisko tämän sanoa ääneen vai tuleeko heti reaktiot: moni luultavasti haaveilee sellaisesta asiasta kuin osa-aikalapsi. Suomen laki on kuitenkin hyvin yksiselitteinen siitä, kenellä vastuu on alaikäisestä 24/7. Olkaa kiitollisia siitä, että näin on. Toinen vaihtoehto on Kanadan huolestuttava meininki, jossa viranomaiset yrittävät joissain paikoissa kaapata vanhempien vastuuta (= oikeuksia) itselleen ja näin mahdollistaa lasten poliittinen aivopesu.
Haistan uhriutumisen. Tytär ei varmasti pyydä sinua joka viikonloppu hoitamaan lapsia. Jos hän pyytää viikonloppuisin, että vahtisit pari tuntia, että pääsisi kaupassa käymään rauhassa tms. niin ei se mielestäni ole paljoa pyydetty ottaen huomioon sinun menosi tietysti. Eri asia olisi jos pyytäisi ottamaan joka viikonloppu koko viikonlopuksi, se ei ole lähtökohtaisesti ok.
Omat vanhempani ovat näitä uhreja. Valittavat sukulaisille ja ystävilleen, kun hoitotaakka on liian raskas. Todellisuudessa tarvitaan hoitoapua vain pari kertaa vuodessa 1-4 päivää kerralla jos on pidempi työmatka tai muu matka minne lapsia ei voi ottaa.
Yleensä 50-60 vuotiaat ovat vielä niitä, jotka ovat itse vieneet ja saaneet viedä lapsensa hoitoon aina kun ovat halunneet. Esimerkiksi itse asuin aina viikonloput mummolla ja samoin koulun lomat. Mielellään menin ja mummo otti minut enemmän kuin mielellään. Mummon kanssa edelleen ollaan erittäin läheisiä.
N35
Vierailija kirjoitti:
Haistan uhriutumisen. Tytär ei varmasti pyydä sinua joka viikonloppu hoitamaan lapsia. Jos hän pyytää viikonloppuisin, että vahtisit pari tuntia, että pääsisi kaupassa käymään rauhassa tms. niin ei se mielestäni ole paljoa pyydetty ottaen huomioon sinun menosi tietysti. Eri asia olisi jos pyytäisi ottamaan joka viikonloppu koko viikonlopuksi, se ei ole lähtökohtaisesti ok.
Omat vanhempani ovat näitä uhreja. Valittavat sukulaisille ja ystävilleen, kun hoitotaakka on liian raskas. Todellisuudessa tarvitaan hoitoapua vain pari kertaa vuodessa 1-4 päivää kerralla jos on pidempi työmatka tai muu matka minne lapsia ei voi ottaa.
Yleensä 50-60 vuotiaat ovat vielä niitä, jotka ovat itse vieneet ja saaneet viedä lapsensa hoitoon aina kun ovat halunneet. Esimerkiksi itse asuin aina viikonloput mummolla ja samoin koulun lomat. Mielellään menin ja mummo otti minut enemmän kuin mielellään. Mummon kanssa edelleen ollaan erittäin läheisiä.
N35
Kauhean vahvasti heijastat omaa tilannettasi aloittajaan ja oletat tilanteenne samanlaisiksi, vaikkei tästä ole mitään todisteita. Tyhmästi tehty. Ap:lla todellakin voi olla vaativampi tytär ja sinulla taas helpommin valittavat vanhemmat.
Kun saa lapsen/lapset 35-40 -vuotiaana, on varaa ottaa palkattu lapsenhoitaja tarvittaessa. Isovanhemmat saavat vain nauttia isovanhemmuudesta halutessaan.
Olen pari kertaa vuodessa pyytänyt vanhempiani katsomaan lapsia parin tunnin ajan. En kehtaisi pyytää yöhoitoa niin kauan kun lapset täytyy ”nukuttaa”. Tottakai haaveilen yhteisestä ajasta miehen kanssa, mutta ehkä sen aika tulee joskus. Enkä usko haluavani enempää lapsia, koska ainakin tällä hetkellä olen tosi rasittunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N35
Kauhean vahvasti heijastat omaa tilannettasi aloittajaan ja oletat tilanteenne samanlaisiksi, vaikkei tästä ole mitään todisteita. Tyhmästi tehty. Ap:lla todellakin voi olla vaativampi tytär ja sinulla taas helpommin valittavat vanhemmat.
Ja höpö höpö. Ap ei kerro mitään tarkempaa ja valittaa, että joka viikonloppu pitäisi hoitaa. Tämä on melkein sata varmasti liioittelua, joten kyllä ap on uhriutuja mummo. Turha kitistä sitten vanhempana kun lapsenlapset ei käy.. Nämä nyt 50-60 siirtyy parinkymmenen vuoden päästä valittamaan iltasanomiin, kun ovat niin yksinäisiä ja lapsenlapset on heistä vieroitettuja.. hohhoijaa.
N35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N35
Ja höpö höpö. Ap ei kerro mitään tarkempaa ja valittaa, että joka viikonloppu pitäisi hoitaa. Tämä on melkein sata varmasti liioittelua, joten kyllä ap on uhriutuja mummo. Turha kitistä sitten vanhempana kun lapsenlapset ei käy.. Nämä nyt 50-60 siirtyy parinkymmenen vuoden päästä valittamaan iltasanomiin, kun ovat niin yksinäisiä ja lapsenlapset on heistä vieroitettuja.. hohhoijaa.
N35
Sinusta tarkkaa ei ole se, että mainitsee joka viikonlopun? Taidat olla strutsi joka työntää päänsä piiloon ja huutelee "en näe mitään!" kun faktoja kerrotaan.
Jos menee kireäksi niin voi voi. Ei sun tarvi niitä hoitaa jatkuvasti.