Käytän tamponeja ja mietin, että jos jään auton alle ja menen tajuttomaksi ja koomaan
Niin jääkö se tamponi mun sisuksiin mätänemään x ajaksi kun koomailen vai katsotaanko alakerran tilanne rutiinisti naispotilailta tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (22)
Mulla on pahimmillaan ollut 2 viikkoa mätäne ässä sisuksissa ramponi. Kyllä hoitaja sen hajusta tunnistaa sitten.
Luulisi, että kun katetroidaan potilas niin tuollainen huomataan/tarkistetaan.
Sulle laitettaisiin aika pian katetri ja siinä kyllä asia huomattais.
Ps. Itsekin olen samaa miettinyt nuorempana 😂
Katetroidessa tamponi huomataan kyllä ja otetaan pois.
t. sh ensiavusta
Katso elokuva Puhu hänelle. Siinä käsitellään koomassa olevaa naista ja myös sen aikaisia kuukautisia. Enempää en spoilaakaan.
Miten se välttämättä huomattaisiin katetria laitettaessa? Itse ainakin tykkään työntää sen tamponin narun sisään, ettei se pissatessa mene likaiseksi.
Joa oot tajuton niin tehdään koko vartalon traumakuvaus ja se näkyy siinä.
Vierailija kirjoitti:
:D Se katetri laitetaan virtsaputkeen ei pimpulaan. :D
Entä kuukuppi? Siitähän ei jää narua, niin huomataanko sekin katetroidessa.
Jos sulla on tamponi niin miten ihmeessä voisit jäädä auton alle? Ethän sä sen tamponin kanssa ulos mene?
Kyllähän se tamponi alkaa aika nopeasti haista jos pidempään on sisällä niin kyllä sen huomaa. Ja pesuja tehdessä myös..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Se katetri laitetaan virtsaputkeen ei pimpulaan. :D
No sun anatomiasta en tiedä, mutta itselläni nuo ovat kyllä sen verran lähellä toisiaan, että kyllä vähintään sen narun huomaisivat.
Naru? Mikä naru! Ei se mikään teepussi ole. :D
Mitenköhän muuten piilolinssit, huomataanko niitä?
Vierailija kirjoitti:
Entä kuukuppi? Siitähän ei jää narua, niin huomataanko sekin katetroidessa.
No just tää, meinasin samaa kysellä... Kuukuppia ei huomaisi kai kukaan. Mitähän sitten tapahtuisi? Mätänee kaikki sisään, jopa kuukausien veret...
Minä mietin aina kun lähden kaupungille, että onhan karvat siistitty ja hyvät alusvaatteet yllä, jos käy jotakin. OLisi tosi noloa jos päätyisi tajuttomana ensihoitsujen naureskelunaiheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän muuten piilolinssit, huomataanko niitä?
Mulla on lompakossa ammoin optikolta saatu kortti, jossa kerrotaan piilareista suomeksi ja englanniksi.
Jos olet koomassa, sinut tutkitaan joka reijästä mm. Se että oletko raskaana, onko vatsasi toiminut j.n.e. sairaaloissa tiedetään paremmin potilaiden alapään jutut kuin yläpään . Voit olla huoleti.
Miksi ajattelet tuollaisia 😂😂