Lääkäri sanoi, että matalan ferritiinin vuoksi painoni ei tule putoamaan
Lähtöarvo oli 11 ja nyt 40.
Silti oli tätä mieltä.
Onko kukaan muu kuullut tälläisestä?
Kommentit (28)
Onhan sitä raudanpuuteryhmässä puhuttu että saattaa liittyä siihen.
Sen teorian voi testata jos minä saan syötyä tarpeeksi rautaa, olen ollut 130kg jo jotain 17 vuotta, ja raudanpuutetta on ollut varmaan koko ikä.
Kyllä ferritiini on uusi kilpirauhasen vajaatoiminta selvästi lihavuuden aiheuttajana 😌
Oletko siis ylipainoinen ja kuinka paljon? Johtuuko painon nousu pelkästään ferritiinistä? Mulla arvo oli 19, puolen vuoden ja muutaman rautakuurin jälkeen 29. Kilpirauhasen vajaatoiminta todettu paljon ennen kuin alettiin ferritiiniä tutkia. Painoni on noussut kymmenisen kiloa sinä aikana, mikä ei sinänsä haittaa kunhan ei nouse enempää.
Lääkäri on.tainnut pyöriä vähän liikaa täällä av:lla
Matalan ferritiinin vuoksi painoni on pudonnut liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri on.tainnut pyöriä vähän liikaa täällä av:lla
Samaa mieltä! t. lääkäri, joka pyörii täällä muttei sentään omaksu kaikkea kirjoitettua.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla rajoittunut ruokavalio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla rajoittunut ruokavalio?
Ei minkäänlaisia rajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ferritiini on uusi kilpirauhasen vajaatoiminta selvästi lihavuuden aiheuttajana 😌
Ferritiinihän kyllä voimakkaasti vaikuttaa kilpirauhasen toimintaan, monilla on diagnosoitu kilpirauhasvaivoja mutta niiden takana onkin raudanpuute, ihmiset syö kilpirauhaslääkkeitä ja masennuslääkkeitä nyt älyttömät määrät turhaan, ne ei tahdo autaa, no kappas vaan, eipä ne tuo lisää rautaa kroppaan.
Rauta vaikuttaa hormonituotantoon ja hormonien toimintaan, opiskele vähän sitä mitä rauta ihmisessä tekee niin ei tarvi irvailla.
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis ylipainoinen ja kuinka paljon? Johtuuko painon nousu pelkästään ferritiinistä? Mulla arvo oli 19, puolen vuoden ja muutaman rautakuurin jälkeen 29. Kilpirauhasen vajaatoiminta todettu paljon ennen kuin alettiin ferritiiniä tutkia. Painoni on noussut kymmenisen kiloa sinä aikana, mikä ei sinänsä haittaa kunhan ei nouse enempää.
Eihän ap sanonut että on lihonut ferritiinin takia, vaan että paino ei putoa ferritiinin vähyyden takia.
Väsymyksen kauttakin voi vaikuttaa.
Kaikki eivät tosin koe oloaan väsyneeksi, vaikka arvot olisivatkin alhaiset.
Itse olen väsynyt vaikka ferritiini on 72 (nukun huonosti).
Tyroksiini ei ainakaan toimi kunnolla, ellei ferritiini ole riittävän korkea.
Mulla matala fertitiini ja kilpparin vajaatoiminta ja painonpudotus on yhtä tuskaa! Saa olla oikeasti syömättä mitään että laihtuu. 17 kiloa olen saanut pois vuoden alusta ja paino tippuu huonosti. Itse asiassa silloin kun söin rautaa niin tippui paremmin. Täytyy ostaa kyllä lisää. Mulla imeytyy rauta mielestäni hyvin ja kaikki valmisteet sopii.
Palstalaisen asiantuntemus ylittää poikkeuksetta jokaisen lääkärin luulon ferritiinin aiheuttamista haitoista.
Esimerkiksi jatkuva huimaaminen on ihan normaali osa ihmisen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ap sanonut että on lihonut ferritiinin takia, vaan että paino ei putoa ferritiinin vähyyden takia.
Ap ei sanonut muutenkaan paljon mitään aloituksessaan, joten siksi nuo tarkentavat kysymykset. Oletan, että ylipainoa on, joten jos ylipaino on ollut ennen raudanpuutosta, niin eipä se välttämättä mihinkään putoakaan pelkkää rautaa tankkaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole koskaan lihonut syömällä liikaa! Hormonit, ferritiini, lääkkeet, kilpirauhanen, haitallinen avaruussäteily ja magneettikentät!
Totta, saman huomion olen tehnyt ja lääkäri tämän vahvisti. 70 piti rajana jolloin kroppa toimii niin kuin pitää. Sinne vielä jonkin verran matkaa ja paino pysyy sitkeästi lievän ylipainon puolella terveellisistä elämäntavoista huolimatta.
kokeile olla vesikuurillla pari viikkoa, katsotaan tippuuko paino vai ei .
älä huoli,et kuole nälkään tuossa ajassa.
Ihan mahdollista. Arvon pitäisi olla yli 70 että elimistö toimii normaalisti. Itselläni oli 7, nyt noin 50 parin vuoden raudan tankkauksen jälkeen.