Lääkäri sanoi, että matalan ferritiinin vuoksi painoni ei tule putoamaan
Lähtöarvo oli 11 ja nyt 40.
Silti oli tätä mieltä.
Onko kukaan muu kuullut tälläisestä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Totta, saman huomion olen tehnyt ja lääkäri tämän vahvisti. 70 piti rajana jolloin kroppa toimii niin kuin pitää. Sinne vielä jonkin verran matkaa ja paino pysyy sitkeästi lievän ylipainon puolella terveellisistä elämäntavoista huolimatta.
Sama sanottiin minullekin. Ylipainoa ei ole paljon, mutta vaikka mitä teen, niin se ei siitä muutu. Tekemisten takia olen kyllä kiinteytynyt paljon, joten siitä on ollut hyötyä, mutta paino ei muutu kiloakaan suuntaan tai toiseen. Silloin vuositsekkauksessa lääkäri tämän minulle sanoikin.
Kun Ferritiiniarvoni oli kolme vuotta sitten 7 ja söin parhaimmillani 3 rautatablettia päivässä jolloin se nousi noin 48:aan puolessa vuodessa. Nyt kolmen vuoden rautakuurin (nyt enää 1 tabu päivässä) jälkeen arvo on 65.
Oloni on kuitenkin ollut aina oikein hyvä ja energinen, mutta arvo huomattiin kun olin valittanut vuosia erittäin runsaita kuukautisiani. Hemppa on ollut ihan ok aina.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ferritiinit 9, eikä siihen kukaan ammattilainen ole oikein kommentoinut mitään vaikka yritin kysellä. Pitäskö tällasia osata nyt jotenkin itse huomioida?
Eikö tuo olisi jo rautainfuusion paikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ferritiinit 9, eikä siihen kukaan ammattilainen ole oikein kommentoinut mitään vaikka yritin kysellä. Pitäskö tällasia osata nyt jotenkin itse huomioida?
Eikö tuo olisi jo rautainfuusion paikka
En tiedä. Sanottiin vaan, että hemoglobiini on ihan ok, niin ei huolta. Voi kuulemma syödä lisärautaa jos haluaa. Noh, oon syönyt sitä lisärautaa jo vuoden päivät, eikä se ollut näköjään nostanut.
Itse olen ravintoterapeutti, ja lihoin yllättäen 10 kg kasvisruokavalion aloittamisen jälkeen vuoden aikana. Olin sitten kolme kuukautta 1200 kilokalorin dieetillä, enkä laihtunut grammaakaan. Fetriini 6, ja valtava rautakuuri päälle. Sitten alkoi paino tippua. Väitän, että itselleni vaikutti, tosin olin 70 kg painavimmillani, eli en mikään superlihava.
Syökää lihaa, niin korjaantuu. Länsimaisten ihmisten lihavuus johtuu punaisen lihan syönnin vähentymisestä.
kehitysmaissa nälänhätää kärsivillä ferritiini varmaan 200 kaikilla.
sinun lääkärisi varmaan saa nobelin palkinnon kun onnistuu kumoamaan ferritiinillä fysiikan lait.