Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lukuvuosi on vasta alussa ja suunnittelen jo alanvaihtoa opetusalalta pois.

Vierailija
06.09.2019 |

En vain enää jaksa tätä. Aiemmat vuodet olen sinnitellyt, mutta nyt en enää sinnittele. Suomalainen peruskoulu on pilattu.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sähän sen pilasit.

Vierailija
2/5 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muitakin ammatteja on. Missä muussa ammatissa voisit hyödyntää nykyistä osaamistasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös on varmaan ihan hyvä. Päästä nuoret ja nälkäiset opettajat hommiin

Vierailija
4/5 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vastakkaisiakin näkemyksiä. Mulla on tokaluokkalainen ja eskarilainen kotona, ja koulu on mielettömästi parempi kuin mun aikanani.

Lapset käyvät harva se päivä jossain, ovat tutustuneet muun muassa vanhempien työpaikkoihin. Kohteliaita, sanavalmiita lapsia, jotka osaavat liikkua tilanteessa kuin tilanteessa.

Myös oppimisen ilo on toista kuin ennen. Lapset saavat päättää, ottavatko matematiikasta enemmän vai vähemmän läksyjä, ja useimmat ottavat aina enemmän.

Kiitos, suomalainen koulu ja suomalaiset opet!

Vierailija
5/5 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kannattaa vaihtaa, jos tuolta tuntuu. Opettaminen on niin kokonaisvaltaista heittäytymistä, että eihän sitä jaksa, jos ei siitä edes jollain tasolla tykkää. Itse kyllä tykkään työstäni, mutta kasvava työmäärä ja toisaalta pienenevä tilipussi mietityttävät. Jaksanko ja tulenko toimeen tulevaisuudessa. Olen toisaalta jo sen ikäinen ja sellaisessa elämäntilanteessa, että uuden ammatin hankkiminen on hankalaa. Jos olisin 10 vuotta nuorempi, varmaan olisin itsekin vaihtamassa.