Santa Maria -maustepurkkien sisältöä on vaivihkaa muutettu pienemmäksi, hinta tietenkin noussu!
Päivitin vanhoja Pauligin maustepurkkeja (Santa Maria) uusiin ja kas kummaa, firma on nipistänyt muutaman gramman pois sisällöistä vanhoihin pakkauksiin verrattuna, samalla tosin purkin ulkomitat on kasvanu muun muassa isomman korkin takia. Reilua, eikö totta?
Kommentit (20)
Muutenkin kevyiden maustepakkausten sisällöissä parin gramman vähennys tuo firmalle isot säästöt vuositasolla. Ja lampaat sanoo bäää kun kulkevat jonossa kassalle maksamaan nöyrinä.
Palsta alaklikkaa kun ei kestä kilpailun olemassaoloa. :D Yhtä hyvin voisitte pitää "En pärjää vertailussa muille" -T-paitaa. :DD
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaan kusetus ja rahastus on pääasia.
No sinun vastaus kertoo että kuvittelet eri tuotevalmistajien olevan jokin kaverikerho keskenään. Oikeasti ne kilpailee keskenään. Jokainen niistä yrittää koko ajan vain optimoida omien tulojen ja menojen suhdetta, koska on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Palsta alaklikkaa kun ei kestä kilpailun olemassaoloa. :D Yhtä hyvin voisitte pitää "En pärjää vertailussa muille" -T-paitaa. :DD
En alapeukuttanut kilpailulle, mutta hyville tuotteille. Oikeastaan mikään Santa Marian mausteista tai seoksista ri ole sellainen etteikö vastaavaa saisi halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin kevyiden maustepakkausten sisällöissä parin gramman vähennys tuo firmalle isot säästöt vuositasolla. Ja lampaat sanoo bäää kun kulkevat jonossa kassalle maksamaan nöyrinä.
Mieluummin siis toivot että mausteet lakkautetaan eikä kukaan tuota niitä kaupan hyllyille? Onpa omituinen ajattelutapa. Minusta on ihan käsittämättömän kätevää, että kaikenlaisia mausteita on käteni ulottuvilla kun vain jaksan lähimpään kauppaan mennä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palsta alaklikkaa kun ei kestä kilpailun olemassaoloa. :D Yhtä hyvin voisitte pitää "En pärjää vertailussa muille" -T-paitaa. :DD
En alapeukuttanut kilpailulle, mutta hyville tuotteille. Oikeastaan mikään Santa Marian mausteista tai seoksista ri ole sellainen etteikö vastaavaa saisi halvemmalla.
Sitten ostat mitä makunystyräsi haluaa. Mitä ostelen Santista kun maistuu hyvälle.
Tuleepa sattumoisin mieleen taannoinen Pingviini-gate, missä jäätelön määrää vähennettiin ja sitä selitettiin näin:
– Samalla uudistimme myös pakkaukset ja Pingviinin ilmeen sekä optimoimme tuutin koon uuteen ilmeeseen ja reseptiin sopivaksi
Eli Santa Maria -mausteetkin on optimoitu uuteen ilmeeseen, helppoa kun sen osaa.
Täytät ne kalliit Santa Mariat xtra maustepusseista nii voit jatkossakin brassailla kalliilla mausteilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuleepa sattumoisin mieleen taannoinen Pingviini-gate, missä jäätelön määrää vähennettiin ja sitä selitettiin näin:
– Samalla uudistimme myös pakkaukset ja Pingviinin ilmeen sekä optimoimme tuutin koon uuteen ilmeeseen ja reseptiin sopivaksi
Eli Santa Maria -mausteetkin on optimoitu uuteen ilmeeseen, helppoa kun sen osaa.
En nyt tätä pinguasiaa ole tutkinut, mutta itse asiassa resepti (= maku) vaikuttaa optimaaliseen kokoon. Samasta syystä esim. Pepsi on voittanut noita kuuluisia sokkomaistamistestejä, mutta myynti ei kuitenkaan vedä. Syy on tosi yksinkertainen: moni asia voi maistua paremmalta yhtenä kulauksena tai palana, mutta sitä ei kuitenkaan halua sitten koko iltaa kiskoa vaan jotain vähän maltillisemman makuista.
Olisikohan mausteiden hinnan kasvussa esimerkiksi huonot sadot taustalla? Nyt on ollut kaksi todella lämmintä ja kuivaa vuotta. Ilmastonmuutos vaikuttaa maustesatoihin, kun sato on huono, niin hinta pompsahtaa, kun tarjonta ei pysty vastaamaan kysyntään. Esimerkiksi vanilja on todella haavoittuvainen ilmastonmuutoksen takia, kun sitä pääosin tuotetaan Madagaskarilla, tosin hinta on nykyiselläänkin lähes kullan luokkaa.
Onhan toi tuttua huttua. Aikoinaan töissä ihmettelin kun Twix-patukan koko oli pienentynyt. Kysyin esimieheltä, että eikö hinta silloin muutu. Ei tietenkään, se vastasi.
Tää on taas näitä että kuluttajat ovat toivoneet pienempiä maustemääriä joten vastasimme kysyntään.
Uusi koko! -pienempi ja kalliimpi
Uusi koostumus! -alkuperäistä ainesosaa on vähennetty
Näin on käynyt jokaisen tuotteen kohdalla, josta olen pitänyt. En osta ainakaan niitä, joista alkuperäinen koostumus on muutettu, esim. piparjuuritahna, alunperin oli muistaakseni 75 prosenttia piparjuurta, uusi ja hieno piti sisällään enää 55 ja maistui ihan pskalta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi tuttua huttua. Aikoinaan töissä ihmettelin kun Twix-patukan koko oli pienentynyt. Kysyin esimieheltä, että eikö hinta silloin muutu. Ei tietenkään, se vastasi.
Tässähän on ajateltu teidän lihavien parasta.
Sinccis
Suomalaiset kuluttajat on niin lampaita ja eivät osaa vaatia parempaa: hyvä esimerkki on Fanta limppari jossa hedelmämehua 4,5 %, Euroopan markkinoilla mehupitoisuus 8%
Elämä on kilpailua. Muistaakseni kyllä just Santiksella hyvät tuotteet, joten ostan jatkossakin.