Erotilanne
Kaveri on eroamassa ja huoltajuusasiat mietityttää. Lasten isä on käyttänyt fyysisiä otteita lapsiin, joista isompi nyt 7v. Tukistamista, heittänyt lapsen sohvalle suutuksissa, pukannut omalla päällä lapsen päätä. Lasten isä haluaa vuoro viikot, mutta äitiä pelottaa päästää lapset niin pitkiksi ajoiksi. Onko mitään mahiksia saada yksinhuoltajuutta ja uskooko ees sossut tms, jos vaan sana sanaa vastaan. Ja äiti ei ole tilanteita nähnyt, lapset kertoneet myöhemmin. Äitikin ollut parina kertana paikalla ja kuullut kyllä itkun, mutta isä valehdellut tapahtumista. Mitä itse tekisitte? Ja tosiaan, ero menossa just tämänkin asian takia, joten siitä ei huolta.
Kommentit (8)
Jos lapset itse asioista puhuu, niin pitäisi olla ihan selvää pässinlihaa sossutantoille että äiti saa yksinhuoltajuuden.
Miten jos isä suostuu suoraan tuohon äidin yksinhuoltajuuteen, niin onko minkälainen operaatio? Tarviiko sen kummempia selvityksiä asiaan.
Ei tarvitse. Kai siellä jotain kysellään, mutta vastaukset sitten sen mukaan.
Äitikin ollut parina kertana paikalla?! Miksi ei lähtenyt ekasta kerrasta?!
Vierailija kirjoitti:
Jos lapset itse asioista puhuu, niin pitäisi olla ihan selvää pässinlihaa sossutantoille että äiti saa yksinhuoltajuuden.
Ei se ikävä kyllä ihan noinkaan ole. Sillä ei lastenkaan puheita ihan noin vaan uskota sillä lapsetkin osaa keksiä asiota.
Miten väkivallan uhka on vähäisempi, jos lapset olisi isällään esim vain joka toisen viikonlopun?
Vierailija kirjoitti:
Miten väkivallan uhka on vähäisempi, jos lapset olisi isällään esim vain joka toisen viikonlopun?
Joissain tapauksissa vanhempi käyttää väkivaltaisia metodeja silloin kun kuormittuu liikaa. Näissä tapauksissa on ihan eri asia vanhemman jaksamisen kannalta onko lapset siellä viikon putkeen vai vaan esim. 2 päivää putkeen.
Oma ex ei ole väkivaltainen, mutta kuormittuessaan äreä ja huutaa. Siksi en koskaan laita lapsia isälle öitä putkeen enempää kuin maks. 2. Eikä isä onneksi vaadikkaan enempää. Se tuntuu olevan aika jonka hän jaksaa tsempata.
Mutta väkivaltaan pitää tottakai puuttua jos sellaista sitten kuitenkin tulee esille. Apua on saatavilla siihenkin ongelmaan, jos sitä vaan ottaa vastaan. Harva vanhempi kuitenkaan parantumatonta pahuuttaan lapsiaan satuttaa.
^