Yltiönegatiivinen isosisko saa vereni kiehumaan
Ymmärtääkseni hänellä menee ihan ok elämässä. On avomies ja omakotitalo. Niin asuvat siis yhdessä tietysti. En luule kihloja avoliitoksi, kuten jotkut.
Silti hän on niin sairaan negatiivinen aina. Kritisoi, että vaihdoin pienehkön auton isoon, joka on paljon enemmän ajettu. "En kyllä tajua miksi teit noin, mutta joo ei ole minun asiani, sanonpahan vaan." "Yleensä auto vaihdetaan uudempaan ja vähemmän ajettuun, mutta joo tee mitä teet, ei vaikuta minuun, sanonpahan vaan että en ymmärrä."
Minulla OLI mahdollisuus ostaa kallis auto. Olisin voinut törsätä puolet omaisuudestani upouuteen autoon. Olisin voinut ostaa aikoinaan vaikka 30 000 € auton. Mutta loppujen lopuksi en kokenut sitä järkevänä vetona.
Ja nyt en vain VOINUT ostaa uudempaa. Oli rajallinen budjetti ja se oli nyt todella pieni sellainen. Joten ostin sen minkä pystyin ostamaan. Auto on tosi vakaa ja sen kanssa on varmasti tosi paljon turvallisempi fiilis ajaa moottoritiellä. Aiemmalla en uskaltanut ajaa täysin sallittua nopeutta, koska tuntui että se lähtee käsistä 120 km/h vauhdissa. Eli ajoin about 117 km/h.
Muutenkin kaikki siskon jutut ovat aina niin negatiivisia. Vereni kiehahtaa välittömästi, kun kuulen jälleen sanat "no minä en vain tajua että minkä takia teit noin." Mitäköhän hän ikinä tajuaisi!!
Joskus riitelemme siitä, että toinen vanhemmistamme suosii siskoa. On aina suosinut. Rahallisesti ja muutenkin. Silloinkin sisko keksii vaikka ja mitä negatiivista minusta. Minä aina vain huudan, minä teen kaiken väärin. Minä olen itsekäs, minä ajattelen vain omaa napaani. Ei ikimaailmassa sanoisi pahaa sanaa vanhemmasta, koska himoitsee hänen rahojaan. Ja se on fakta se.
Sanoin siskolle ihan suoraan, että hän on aivan käsittämättömän rasittava ja aina vinkumassa jostain. Miten saan pääni kestämään tuota jatkuvaa "no mä en vain tajua että minkä takia" - kitinää?
Kommentit (18)
"En minä tiedä, en tajua minkä takia, no sanonpahan vaan että en ymmärrä, mutta omapahan on asiasi, muista että varoitin, no minkä takia et tee noin, no minkä takia teet näin." EN KESTÄ SITÄ IKUISTA SAMAA LEVYÄ. Miksi ihminen on niin negatiivinen, vaikka kaiken pitäisi olla ihan ok elämässä?
Miksi olette tekemisissä toistenne kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette tekemisissä toistenne kanssa?
Koska olemme biologisia siskoksia. Toiseen vanhempaan olen laittanut välit lähes kokonaan poikki, mutta sekin vaati erittäin paljon p**kaa ja vuosien turhaa yritystä tulla toimeen. Lopulta en enää jaksanut.
Mielestäni tuo siskon käytös vaikuttaa vain jotenkin kateelliselta. Enkä käsitä että miksi. Hänellä on tavallaan enemmän kuin minulla, joskaan en välttämättä haluaisi olla mieluummin hän. Pidän itsestäni ja teen mielestäni hyviä ratkaisuja elämässäni. Mutta ei kai tuollainen loputon kyräily ihan tyhjästä synny.
No mä en vain tajua että minkä takia teit tällaisen siskoasi haukkuvan avauksen.
Sanompahan vaan
Äläkä tee enää mitään tyhmiä autokauppoja
Vierailija kirjoitti:
No mä en vain tajua että minkä takia teit tällaisen siskoasi haukkuvan avauksen.
Sanompahan vaan
Äläkä tee enää mitään tyhmiä autokauppoja
:-D ap
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu hyvä ihminen.
No kun eilen tuli taas sitä negatiivista shittiä ja vieläkin veri kiehuu.
Et sinäkään miltään päivänsäteeltä vaikuta. Mutta asiaan on yksinkertainen ratkaisu: älä juurikaan keskustele hänen kanssaan. Ei välejä tarvitse kokonaan katkaista, mutta miksi hakeutua varta vasten keskustelutilanteisiin jos siitä aiheutuu vain pahaa mieltä.
Et kyllä itekkään kuulosta miltään ilopilleriltä.
Älä enää puhu siskolle jos ottaa noin päähän.
Vierailija kirjoitti:
Miten voin vaikuttaa ilopilleriltä, jos aihe on negatiivinen??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voin vaikuttaa ilopilleriltä, jos aihe on negatiivinen??
Eli sinä olet kuin siskosi. Ei hänkään ole ilopilleri, koska aiheet ovat negatiivisia.
No en minäkään tajua miksi kysyt siskoltasi ratkaisuja, kun voisit tosiaan miettiä että kuka tietäisi oikeasti. Minuakin ärsyttää jos minulta tivataan vaikka, että miksihän minua sattuu vatsaan, tai näyttääkö tämä luomi syövältä? No mistä minä tiedän? Olen siivooja!! Mene lääkäriin, tai kuole vaivoihisi, mutta miksi tivaat kun en minä tiedä.
Mikä sinua estää kertomasta syitä? Kun sisko kysyy miksi ostit tuon auton niin vastaa sille.
Ihan vinkkinä, että kun aloitat ketjun, odota ensin että joku muu vastaa, ennen kuin kirjoitat lisäkommentteja. Muuten ketjusta tulee yksinpuhelua, mikä on aina vähän kummallista.
Siskosi kuulostaa kieltämättä ärsyttävältä. Mutta niin kuin joku muukin jo sanoi, siskon kanssa ei ole pakko olla tekemisissä. Monet aikuiset sisarukset tuskin tapaavat toisiaan ollenkaan, eivätkä ole koko ajan toistensa iholla. Perhettä ei voi lapsena valita, mutta aikuisena voi muodostaa uuden perheen ystävien kanssa.
Luulin joskus että minusta ja isosiskosta tulee hyvät kaverit. Ei onnistu. Hän keksii kyllä minusta vaikka mitä vikaa ja en vain kestä enää sitä manipulaatiota jota hän harrastaa.
Siispä, vaikka koen siskooni yhteydenpidon halua, oman mielenterveyden ja elämän takia en vain pysty enää olemaan tekemisissä. Tämä onneksi on tullut siskon puolelta selväksi jo kauan sitten, ei halua olla tekemisissä.
Kateutta se on. Enkä ymmärrä miksi toisella on kateus. Luulin että meillä on samanlaiset kyvyt tehdä elämistämme sellaisia kuin tahdomme ja tarpeen mukaan auttaa toista tekemään parempaa. Tämä on ollut melkoista..
Puhelimessa siskon äänensävy on aina mäkättävä. Ihan aina. Joo no ei sille välttämättä mahda mitään. Kuulostan itsekin vähän vinkuvalta vaikka en tarkoittaisi niin. Mitä tahansa kysyn siskolta, hän ei ikinä "tiedä" mistään mitään. "Kysy jostain, soita jonnekin, en minä tiedä!!" "No en tajua miksi kysyt minulta, miksi et vain soita paikkaan x ja selvitä sieltä." "No en vain tajua, en vain tajua, en käsitä minkä takia."
Siis aivan loputonta, negatiivista p**kaa. Pää tulee kipeäksi pelkästä ajattelusta.