Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisin luopua lihansyönnistä, mutten maitotuotteista

Vierailija
06.09.2019 |

Se on mulla ongelma. Mulle juustot ja muut maitotuotteet on tosi tärkeitä. Lihasta voisin luopua, tuskin huomaisin sitä.... mutta maitotuotteet :(

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen ruokavalio on ainoa eettisesti oikea ruokavalio eli pidättäydytään eläinperäisestä kokonaan.

En kyllä itse vegaanina ajattele noin. Vegaanius on itselleni eettisesti perusteltu valinta, koska olen terve länsimaalainen, niin hyvin koulutettu että hanskaan asian tietopuolen enkä vaatanna terveyttäni, ja niin varakas että pystyn sen taloudellisesti toteuttamaan. Ja pääkaupunhin ruokakaupoissa valinnanvaraa riittää.

En ikinä menisi sanomaan mosambikilaiselle maanviljelijälle tai Intian katulapselle että rupeappa vegaaniksi, se on eettisesti oikein. Se vähä eläinkunnan tuotteita mitä nämä ihmiset saavat syödäkseen on minusta totally fine. En menisi sitä vaatimaan myöskään syöpäsairaalta, vaikeasti allergiselta tai masentuneelta.

Meidän kaikkien on hyvä vähentää kulutusta ja miettiä sitä eettiseltä kannalta, olimme vegaaneja tai ei.

Vierailija
22/23 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ongelma on minullakin. Olen ollut kasvissyöjä 25 vuotta ja vuoden verran vegaani mutta sitten taas sorruin. Nyt yritän taas ajaa alas maitotuotteiden käyttöä. Mulle toimii se, että en edes yritä saavani korvaavia tuotteita. Vegaaniset juustot ja jäätelöt eivät vaan ole mitään aitojen rinnalla, paitsi ehkä Jädelinon maidottomat jäätelöt. Se on vaan valittava herkuttelun ja eläinten hyvinvoinnin/ilmaston pelastumisen välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen ruokavalio on ainoa eettisesti oikea ruokavalio eli pidättäydytään eläinperäisestä kokonaan.

En kyllä itse vegaanina ajattele noin. Vegaanius on itselleni eettisesti perusteltu valinta, koska olen terve länsimaalainen, niin hyvin koulutettu että hanskaan asian tietopuolen enkä vaatanna terveyttäni, ja niin varakas että pystyn sen taloudellisesti toteuttamaan. Ja pääkaupunhin ruokakaupoissa valinnanvaraa riittää.

En ikinä menisi sanomaan mosambikilaiselle maanviljelijälle tai Intian katulapselle että rupeappa vegaaniksi, se on eettisesti oikein. Se vähä eläinkunnan tuotteita mitä nämä ihmiset saavat syödäkseen on minusta totally fine. En menisi sitä vaatimaan myöskään syöpäsairaalta, vaikeasti allergiselta tai masentuneelta.

Meidän kaikkien on hyvä vähentää kulutusta ja miettiä sitä eettiseltä kannalta, olimme vegaaneja tai ei.

Juuri näin. Suomessa on mitä tahansa ruokaa saatavilla ja valinnanvaraa on valtavasti. Jopa USA:ssa on syrjäisemmillä seuduilla paljon ns. ruoka-aavikoita, joissa ei ole mahdollista ostaa edullista ja ravitsevaa ruokaa. Sellaisella asuvan on käytännössä mahdotonta saada monipuolista vegaaniruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän