Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä autolla ajat? Pidätkö siitä? Minkä aiot hankkia seuraavaksi?

Vierailija
05.09.2019 |

Citroen c1. Rakastan sitä, halpa ajaa mutta luonteikas. Seuraavaksi (vuosi, tai kaksi) haluaisin Suzuki Jimnyn, olen opiskelija mutta kunhan työllistyn. Defender ois unelma tai pa ku-retkeilyauto.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään menossa hakemaan uuden Fiestan. Kakkosauto joten halusin pienen ja ketterän. Lämmitettävä tuulilasi ehdoton, siksi palasin takaisin Fordiin.

Vierailija
22/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota Rav4 -06. Äärimmäisen luotettava, katsastus- ja vikatilastoissa aina kärjessä, eikä itselläkään ole ollut oikeastaan mitään ongelmaa. Etenemiskyky hyvä, kohta tulee taas nelivetokelit! "Lumikaaokset" vain hymyilyttää.

Vaikka asun kaupungissa, pihaan pääsemiseen tarvii nelivetoa koska naapurien kanssa yhteinen 50 m yksityistienpätkä on huonolla hoidolla talvisin. Naapurit on siinä aina jumissa 2-vetoisillaan, mutta ei raukoilla ole varaa maksaa kunnon hoitoa eivätkä fyysisesti pysty lumitöihin itse.

En tosin varauksetta suosittele tätä mallia (3-sukupolvi) Rav4:sta, koska kovaa sohjoisilla pikkuteillä ajaessa nelivetojärjestelmän kitkakytkin kuormittuu ja alkaa haiskahtaa. Tämä johtuu siitä, että nelivedon voi lukita päälle vain alle 40 km/h nopeudessa, jolloin sitä kovemmassa nopeudessa järjestelmä itse kytkee ja avaa nelivetokytkintä jatkuvasti. Uusiakaan Rav4-malleja en suosittele, koska niissä takaveto on tehty sähköllä, eikä sinne välity 50 % moottorin voimasta, vaan takavedon teho on vain noin 25 % koko tehosta. Etenemiskyky siis huomattavasti pienempi oikeasti vaikeissa oloissa. Vanhempi 2-malli olis ollut parempi nelivedon suhteen. Suzuki Grand Vitara olisi myös ehkä parempi nelivetotekniikan osalta, mutta ei ole kokonaisuudessaan niin luotettava auto kuin Toyota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo S80 D5. Olen seuraavaksi ajatellut MB E mallia.  Noin 7 vuotta vanhaa.  Minulle tärkeää, että auto ei pidä melua meidän karkeilla asfalttiteillä.

Vierailija
24/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpapurjehtija Greta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo autoa, häpeäisin itseäni niin paljon jos olisi.

Minä niin rakastan teitä fillarikommareita ja muita ilmastoahdistujia!

Lol, vinkki sulle oikeistolainen vapaa kaasuttaja. Öljy loppuu ja lopulta säkin joudut ajamaan nololla ekoautolla.

Ei kun sitten kun se loppuu, niin vasta siirrytään isompiin autoihin, koska häkäpöntöllä tehot puolittuu, joten niitä tarvii olla alun alkaen tarpeeksi. Vieläköhän muuten Juha Sipilällä on ollut aikaa ajella El Kaminallaan. Ei ole paljoa mainostanut sitä viime vuosina, johtuu varmaan siitä ettei metsiäkään saisi enää käyttää. 

Vierailija
25/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skoda Octavia combi. Dsg-vaihteet.

Firman leasing-auto vapaalla käyttöedulla.

Omaksi en uskaltaisi dsg-vaihteista autoa ottaa, vaikka tässä meidän liisarissa ei ole toistaiseksi mitään vikaa ollutkaan.

Auto vaihtuu uuteen kolmen vuoden välein. Seuraavaksi ajattelin käydä koeajamassa Toyotan, Volvon ja Hondan, kun tulee auton vaihto eteen.

Vierailija
26/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol, vinkki sulle oikeistolainen vapaa kaasuttaja. Öljy loppuu ja lopulta säkin joudut ajamaan nololla ekoautolla.

LOl itelles vaan. Öljy on ollut loppumassa viimeiset 50 vuotta. Ja koska sen viimeisenkin tipan sitten lopulta joku kuluttaa, miksen se voisi olla minä :)

Vierailija
27/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo S60 ja aivan mahtava ajaa. Vaihdoin Honda Crv,n pois, vaikka hieno auto oli sekin.

Vierailija
28/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpapurjehtija Greta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo autoa, häpeäisin itseäni niin paljon jos olisi.

Minä niin rakastan teitä fillarikommareita ja muita ilmastoahdistujia!

Lol, vinkki sulle vasemmistolainen tietämätön. Öljy ei lopu ikinä, sen pumppaaminen vain vaikeutuu. Eikä sillä, kyllä minulle ydinvoimasähköllä kulkeva Tesla tai vaikka Hybridi-Porsche kelpaisi.

Vierailija
29/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peugeot 206 vm 2009, jonka ostin huutokaupassa 250€. Sen näkee sitten mitä huudettavia löytyy, kun tähän joku vika tulee.

Vierailija
30/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audi Q5 ja seuraava on Q7

Vierailija
31/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vm 2009 Avensis. Toyotasta en vaihda pois, joten seuraava voisi olla esimerkiksi Auris Hybridi. Harmi, kun lopettavat Avensiksen tekemisen. Toyota yleensä on varsin mainio auto, mutta tämä on vähän maanantaikappale, kaikkea kummallista remonttia on saanut tehdä, mutta käytettyjen kanssa se on vain hyväksyttävä.

Vierailija
32/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skoda Octavia combi. Dsg-vaihteet.

Firman leasing-auto vapaalla käyttöedulla.

Omaksi en uskaltaisi dsg-vaihteista autoa ottaa, vaikka tässä meidän liisarissa ei ole toistaiseksi mitään vikaa ollutkaan.

Auto vaihtuu uuteen kolmen vuoden välein. Seuraavaksi ajattelin käydä koeajamassa Toyotan, Volvon ja Hondan, kun tulee auton vaihto eteen.

DSG6 on ok ja hyvä , DSG7 ei. Skodissa taitaa jälkimmäinen bensamalleissa.

Mulla Skoda Superb combi, diesel, DSG6.

Bueno auto. Eiköhän seuraava ole Skoda tai Honda. Riippuu mitä silloin on tarjolla. Tai kun bännäävät tän mun diisselin.

Vierailija
33/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW on paras.

Vierailija
34/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkuautolla,seuraavaksi laitan siihen sähkömoottorin että voin ajaa motarilla.

Vierailija
35/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audi A7 BiTurbo. Ei jää jalkoihin ja on Audin suunnittelijatiimin taidonnäyte kaiken kaikkiaan.

Vierailija
36/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volkswagen Golf 2019 Variant. Hajuton ja mauton mutta ymmärrän miksi niin suosittu. Ei oikeastaan heikkouksia ja kaikki toimii täsmällisesti ja hyvin. Et erotu muista mutta ajat silti ihan laadukkaalla autolla jossa hyvät varusteet sekä ajettavuus kohdallaan. 1-litrainen pikkuturbo on yllättävän ponnekas ja pottoaineenkulutus hyvin maltillinen. Manuaaliaski on yksi parhaista jota olen kokeillut.

Vierailija
37/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyundai Ioniq hybridi, seuraava varmaan ladattava hybridi ellei sähköautoja tueta roimasta ja latausverkkoa laajenneta.

Vierailija
38/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vm.95 Toyota Land Cruiserin ostoa. Muutaman vuoden päästä saisi museorekisteriin. Sen jälkeen matkamittarin vaijeri irti ja ympärivuotiseen ajoon. Katsatus kahden vuoden välein ja silloin ruuvaa matkamittarin vaijerin kiinni. "Juu-u, en ole ajanut muuta kuin tuon mittarin näyttämän 100 kilometriä kahden vuoden aikana".

Vierailija
39/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VW Passat farmari 2,3 V5 vm. 2003.

Farmari ison koiran takia pakollinen, vaikka toki iso auto kahdelle hengelle. 

Tykkaan autosta, siina on tehoja ja kokonsa takia tuntuu turvalliselta. 

Mulla on ollut myos useampi 5-sarjan Bemari, niita on tietysti aina ikava. Mutta olisi holmoa ostaa semmoinen kun en aja hirveasti (lahinna kauppareissut ja lomamatkat) ja varaosat ym. maksaa enemman. 

Vierailija
40/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan pienellä, mukavalla ja vähäpäästöisellä Toyota Yariksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan