Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sitä paheksutaan jos aikuista naista kutsutaan tytöksi?

Vierailija
05.09.2019 |

Kyllähän naiset itsekin puhuvat 'tyttöjen illasta' eikä 'naisten illasta', koska ensiksi mainittu kuullostaa viattomammalta. Naiseksi kutsumisessa on seksuaalisia viboja ja tädiksi kutsuminen kuullostaa vanhaksi haukkumiselta, Rouvaksi taas ei voi kutsua naista joka on tai oletetaan olevan sinkku. Millä nimityksellä aikuinen voi puhutella vieraasta ihmisestä lapselle jotta siitä ei pahoiteta mieltä? Eikai friidustakaan voi puhua lapselle.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat naiset pojittelevat minua aina. He myös tytöttelevät naisia. Miksi tuo käytös on sallittua naisille, mutta ei miehille? Kaksinaamaista.

Vanhat papat ja mummot pitävät kaikkia alle 50 v tyttöinä ja poikina.

Niin pitävät, mutta miks vain pappoja kritisoidaan tästä? Onko nyt mammat määritelleet että papan sanomana nuo ovat pahempia kuin mamman? En yllättyisi, vaikka joku tunnustaisi että on.

Vierailija
22/40 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun sanoo naiseksi, niin ne ovat pahoillaan ettei sanonut tytöksi. Ei ole enää nuori viaton tyttö, vaan on nainen.

Ikinä ei ole hyvä, mitä tulee naisiin.

On se pojilla vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun sanoo naiseksi, niin ne ovat pahoillaan ettei sanonut tytöksi. Ei ole enää nuori viaton tyttö, vaan on nainen.

On se pojilla vaikeaa.

Ihan yhtä vaikeaa kuin tytöillä.

Vierailija
24/40 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat naiset pojittelevat minua aina. He myös tytöttelevät naisia. Miksi tuo käytös on sallittua naisille, mutta ei miehille? Kaksinaamaista.

Vanhat naiset ovat pahimpia. Heitä on itseään tyttöinä kohdeltu kuin maan tomua. Sitten kun ovat "päässeet" naimisiin ja "saaneet" lapsia, niin kokevat olevansa tyttöä arvokkaampia ja ylempänä.

Jos vanhanainen on kouluttamaton ja ei kovin älykäs, niin hän siirtää tuon rakenteellisen syrjinnän ja tyttövihan eteen päin tuleville sukupolville.

En edes viitsi kertoa ketkä ovat vimmaisimmin pitämässä sukupuolielinten silpomisia yllä.

25/40 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sylvester kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sylvester kirjoitti:

Mä sanon pikkulapselle täti, koska 20v on sille ihan vanha.

Toi se vasta ärsyttävää on. Täti!! Joku tantta tulee mieleen.

Joo mutta enhän mä voi olettaa, että neiti tai rouva. Sanonki sitten "väistäpä, että henkilö pääsee ohi" niin ei tule sitä sukupuolioletustakaan.

Miten ois nainen? Miksi pitää olla _täti_?

Meinaatko ettei siitä tulis valittamista? Miks kaikki pitää tehdä niin monimutkaseks nykyään :/ Mua saa sanoa tytöks , tädiks, rouvaks, neidiks tai vaikka tantaks, mutta mummo ei vielä menettele. En kuitenkaan loukkaannu jos joku sanoo, koska mun ikäsiä mummoja on paljonkin.

Vierailija
26/40 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylvester kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sylvester kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sylvester kirjoitti:

Joo mutta enhän mä voi olettaa, että neiti tai rouva. Sanonki sitten "väistäpä, että henkilö pääsee ohi" niin ei tule sitä sukupuolioletustakaan.

Meinaatko ettei siitä tulis valittamista? Miks kaikki pitää tehdä niin monimutkaseks nykyään :/ Mua saa sanoa tytöks , tädiks, rouvaks, neidiks tai vaikka tantaks, mutta mummo ei vielä menettele. En kuitenkaan loukkaannu jos joku sanoo, koska mun ikäsiä mummoja on paljonkin.

KoskaJos nykyään jos on mahdollista olla uhri, on uhri. Minua saa kutsua tytöksi vaikka olen mies, en siitä hätkähdä.

Vierailija
27/40 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitä kenelle sen sanot. Jotku ottavat herneen nenään ja jotkut vaan hymyilevät.

28/40 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sylvester kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sylvester kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sylvester kirjoitti:

KoskaJos nykyään jos on mahdollista olla uhri, on uhri. Minua saa kutsua tytöksi vaikka olen mies, en siitä hätkähdä.

Mä kerran sanoin lapselle, että anna kaupantädille se niin maksetaan. Täti kääntyi, niin olikin poika. Tuntui vaan häntä ja toista tätiä naurattavan :D

Vierailija
29/40 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin sanoja nainen (miehistä mies), aikuinen tai ihminen. Riippuu kuinka paljon tilanteessa haluaa määritellä kohdetta.

Vierailija
30/40 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla kun joku loukkaantuu, kutsun häntä uhriksi. Katsotaan mitä tästä seuraa.

Vierailija
31/40 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun itseäni tytöksi ja muutkin saavat ihan vapaasti tehdä niin. Toimin samoin kaikkien mun naispuolisten tuttavien suhteen, joten esimerkiksi mun eräs 80-vuotias tuttava on myöskin tyttö. Miehiä kutsun puolestaan pojiksi iästä riippumatta, eikä kukaan ole vielä pahoittanut mieltään:)

N23

Vierailija
32/40 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pomo ei aluksi muistanut nimeäni, joten hän huuteli välillä "hei tyttö". Hän oli yli 50v, ja minä olen pari vuotta häntä nuorempi. Lähes kaikki hänen alaisensa ovat hänen tyttärensä ikäisiä, joten hän on tottunut, että alaiset ovat "tyttöjä" ja"poikia". Hän kyllä pahoitteli sitä, kun sanoi minua vahingossa tytöksi, jolloin sanoin, että ei se haittaa. Sen verran ikää, että tunnen itseni nuoreksi, kun joku sanoo tytöksi.

Onhan sillä tietenkin merkitystä, millä äänensävylle se "tytöttely" tapahtuu, ja millaisessa kontekstissa.

Vierailija
33/40 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin pitävät, mutta miks vain pappoja kritisoidaan tästä? Onko nyt mammat määritelleet että papan sanomana nuo ovat pahempia kuin mamman? En yllättyisi, vaikka joku tunnustaisi että on.

En ole huomannut tällaista. Jos joku 85 v pappa niin sanoo niin tuskinpa häntä kukaan kritisoi.

Vierailija
34/40 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pomo ei aluksi muistanut nimeäni, joten hän huuteli välillä "hei tyttö". Hän oli yli 50v, ja minä olen pari vuotta häntä nuorempi. Lähes kaikki hänen alaisensa ovat hänen tyttärensä ikäisiä, joten hän on tottunut, että alaiset ovat "tyttöjä" ja"poikia". Hän kyllä pahoitteli sitä, kun sanoi minua vahingossa tytöksi, jolloin sanoin, että ei se haittaa. Sen verran ikää, että tunnen itseni nuoreksi, kun joku sanoo tytöksi.

Onhan sillä tietenkin merkitystä, millä äänensävylle se "tytöttely" tapahtuu, ja millaisessa kontekstissa.

No ei muakaan pahemmin haitannut, kun vanhempi esimies kutsui mua SIKSI TYTÖKSI, joka piti kutsua apuun aina siinä tapauksessa, jos paikalle tuli venäjänkielisiä asiakkaita. En lainkaan koe, että mua olisi vähätelty:)

Vierailija
35/40 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat naiset ovat pahimpia. Heitä on itseään tyttöinä kohdeltu kuin maan tomua. Sitten kun ovat "päässeet" naimisiin ja "saaneet" lapsia, niin kokevat olevansa tyttöä arvokkaampia ja ylempänä.

Jos vanhanainen on kouluttamaton ja ei kovin älykäs, niin hän siirtää tuon rakenteellisen syrjinnän ja tyttövihan eteen päin tuleville sukupolville.

En edes viitsi kertoa ketkä ovat vimmaisimmin pitämässä sukupuolielinten silpomisia yllä.

Ja ketkä lestadiolaisuudessa vastustavat kiivaimmin ehkäisykiellosta luopumista. (Hedelmällisen iän ohittaneet yli 10 lapsen äidit.)

Vierailija
36/40 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muakaan haittaa tytöttely. Miellän sen positiivisesti niin, että vaikutan yhä nuorelta. 

Tädiksikin minua saa kutsua, lapset etenkin.

Rouvaksi myös, sillä se on virallinen siviilisäätyni. Ja tykkään rouva sanaan liittyvästä arvokkuudesta ja mennen maailman lumosta.

Naiseksi kutsuminen olisi outoa muussa yhteydessä kuin, että minua kuvaillaan naiseksi erotukseksi miehestä. Mutta jos joku kävisi huutelemaan, että hei sinä nainen siellä, niin se olisi tosi loukkaavaa. Rouvaksi sopisi huhuilla.

Eli pudotat vahingossa kadulla lompakon, ja joku tilanteen huomannut henkilöoletettu huutaa sinulle: "hei nainen siellä, pudotit tuon lompakon!" 

Ja sinä loukkaannut tästä.

Voisiko joku pelastaa minut pois tästä nykyajasta? 

Vierailija
37/40 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on tietysti helpompaa kun kehittelee tällaisia olkinukkeja, ja pitää niitä tekosyynä ettei muuta käytöstään.

Tässä ketjussa on monta fiksua vastausta, jossa naiset erittelevät milloin tytöttely on sopivaa ja milloin ei.

En tunne yhtään naista, jota häiritsisi sana "nainen". Häiritseviä ovat vanhempaa naista tarkoittavat nimikkeet "rouva" ja "täti". "Nainen" on neutraali.

Vierailija
38/40 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kutsuttiin pojaksi viimeksi tänään ja olen 39. Oli ihan kivaa. Toki siinä oli meitä kolme ja ne kaksi olivat oikeasti nuoria.

Vierailija
39/40 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut tällaista. Jos joku 85 v pappa niin sanoo niin tuskinpa häntä kukaan kritisoi.

Eläkeikää lähestyvät mammat tytöttelevät ja pojittelevat armotta. Tuon ikäisen miehen suusta se on ilmeisen tuomittavaa.

Vierailija
40/40 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on tietysti helpompaa kun kehittelee tällaisia olkinukkeja, ja pitää niitä tekosyynä ettei muuta käytöstään.

Tässä ketjussa on monta fiksua vastausta, jossa naiset erittelevät milloin tytöttely on sopivaa ja milloin ei.

En tunne yhtään naista, jota häiritsisi sana "nainen". Häiritseviä ovat vanhempaa naista tarkoittavat nimikkeet "rouva" ja "täti". "Nainen" on neutraali.

Naiset..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi