Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMIKUISET keskellä viikkoa (ti-to)

30.05.2006 |

Aloitetaan uusi pino -yleisön pyynnöstä :-DDD

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kanssa Tamperelaisille seurasta. Kiva päästä välillä kaupungillekin. Ilman muuta yritän myös tällä kertaa päästä vauvakinoon, viimeksi kun ei päässyt.

Galluppia oli shoppailusta: Ei oo tullu kyllä shoppailtua, kun tavallisessa kaupassa käynnissäkin on ihan tarpeeksi shoppailua meidän herran kanssa. Meinaan joka toinen kerta Miro hermostuu kaupassa jo melkeen heti kun olen sinne mennyt ja siinä sitten koitan juosta suht nopeesti hakemaan edes maitoa, leipää ja kissanruokaa ja loput jääköön seuraavaan kertaan, kivaa. Toisina kertoina herra sitten tutkailee hyllyjä innoissaan ja hymyilee minkä kerkeää.--enemmän näitä meille,please.

Seurankipeydestä: Meillä kanssa vähän samanlainen kuin Minkillä ja Kumpparilla, seuraa pitäis pitää melkeen kokoajan. Kerran tai kaksi päivässä ehkä viihtyy yksinään puoli tuntia jumppalelulla leikkimässä, muuten tarvii leikittäjää/laulattajaa/kantajaa. Joten kateeksi kävi teitä tamperelaisia, joilla vauvat kelli niin tyytyväisinä vaunuissaan;)

Ehkä meilläkin seuraava viihtyy enemmän omissaoloissaankin, kun ei enää kerkeä koko ajan paapomaan, vaikkei se kyllä siitä ole kiinni. Lapset on vaan niin erilaisia. Ja pitää muistaa että meillä sentään nukutaan yöt kunnolla, jotenkin se on mulle tärkeempää kuin noi päivähulinat.

Oodille jaksamista, perjantaina helpottaa, se on kohta! Tai oikeestaan eiköhön Leo nuku jo huomenna hyvin. Ei noin pienet montaa päivää peräkkäin jaksa valvoa ja kiukutella.

Missäs päin Nippu asut, koita teidän suunnalle saada tapaamista aikaan, saisit edes vähän vaihtelua.

Fassiloora oli saanut tehtyä sen mitä täällä on suunniteltu jo vaikka kuinka kauan. On kanssa pitäny extra filmille lähettää kuvat. Tossa kun tyhjensin viimeksi muistikortin kamerasta, siellä oli taas 450 kpl kuvia ja videopätkiä. Eli kuvia tulee tosiaankin napsittua hurjasti enemmän näin digikameraaikaan. Muttei niissä mielestäni oo silti yhtään enempää niitä tosi hyviä kuvia, vaikka kuvien määrä on satakertainen. Ei olla vielä ees ristiäisistä saatu kehittyä kiitoskortteja. Nekin oli extra filmillä tosi halpoja.

No nyt pitää lopettaa, kun meillä ukkonen hajotti eilen kaks tietsikkaa ja ei oo ku tää yks käytössä ja mies hoputtelee tossa nukkumaan, kun se ei ite pääse koneelle. Huomenna selvii mikä niissä hajos. Naapurissakin oli hajonnu tietsikka ja myös adsl-pääte. Kiva ukkonen.

niisku ja miro

Vierailija
22/34 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en millään malta... Onni nukkuu ja mieskin nukkuu. Miehellä on kai oksennustauti :( Mullakin on vähän huono olo. En tiedä onko ihan tavallista oksetautia vai ollaanko syöty jotain pilaantunutta... Yöks! Toivottavasti menee pian ohi ja ei tartu Onniin!!

Onni on ollut tosi väsynyt koko päivän. Johtuu varmaan siitä rokotteesta, tai ainakin se hoitaja sanoi, että sillä voi olla väsyttävä vaikutus. Onni kiskaisi tuossa iltapalaksi naamariinsa 260ml Nan:nia mikä on kyllä kerta-annoksena ennätys! Mutta kyllä se sitten simahtikin melkein samantien. =)

Oodi77! Älä tunne huonoa omaatuntoa siitä huutamisesta! Et ole sillä huutamisella millään tavalla vahingoittanut vauvaa!! Varmasti tuossa tilanteessa menee hermot, kun ei saa itse yhtään levätä!! Olen minäkin monta kertaa väsyneenä ja tuskastuneena hermoillut Onnille, että mikset sinä saa##na voi joskus nukkua... =)

Sitä pitäisi tosiaan muka yrittää osata olla itselleen armollinen mutta väkisin sitä tulee ainakin minulle huono omatunto jos väsyn Onnin kanssa. Sitä tuntuu, että olisi pakko jaksaa kaikki hommat ja vauvan itkut vaan sen takia, että kun sitä lasta niin kauan toivottiin ja siinä se nyt sitten on... Vaikka eihän se niin mene! Kyllä se on ihan luonnollista jos väsyy ja joskus menee ne hermotkin! Voimia sinulle Oodi!!!!

Minä en ole käynyt Onnin kanssa missään kaupassa tai kaupungilla kahdestaan. Vaunuttelemassa ja tutuilla kylässä olen käynyt Onnin kanssa mutta kauppareissuilla on aina ollut mieskin mukana tai Onni sen aikaa mummolassa jos mies on ollut töissä. Mulla on joku kammo siitä, että jos se alkaa karjumaan ns. ihmisten ilmoilla enkä saa sitä vaiennettua! Kaikki kyllä sanoo, että mitä se haittaa ja mahtuuhan tänne maailmaan ääntä jne. mutta silti en ole vielä uskaltautunut mihinkään kahdelleen. Pitäis vaan uskaltaa lähtee sen ekan kerran...

Ja nyt kyllä pitäis lähtee nukkumaan mutta luulen, että jään kuitenkin vielä nettiin surffailemaan ja katselemaan niitä unipusseja ym.

T: Kumppari, joka luultavasti on myös huomenna erittäin väsynyt, kun ei älyä mennä ajoissa nukkumaan! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi pahoittelut minulta, että olin mukana räyhäämässä siinä edellisessä pinossa. Typeräähän tuo oli, mulle oli kertynyt varsinaisia patoutumia tuosta asiasta jotka nyt vain pääsi pintaan. Yritän kuitenkin tästä lähtien olla mukana tekemässä näistä pinoista mukavampia, itse olen ainakin saanut paljon tukea teiltä kaikilta, joten toivottavasti hyvä meininki jatkuu.

Oodille oikein paljon tsemppiä! Älä tunne syyllisyyttä pienestä karjumisesta, kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Mä olen omalla kohdallani ihmetellyt että kuinka hyvin mulla on hermo pitänyt, yleensä mulla on aika lyhyt pinna. Tuossa pari yötä sitten Reetta oli monta tuntia hereillä ja mua olisi nukuttanut aamuyöllä ihan hirveästi. Siirryttiin sohvalle sen kanssa että mies saa nukkua ja Reetta vain huitoi ja viuhtoi (aina osuen mua silmään tai nenään tai jonnekin), vaikka alkoi jo olla unessa. Silloin mulle tuli ekaa kertaa mieleen, että älä saatana viuhdo tai kohta mä huitaisen takaisin. Säikähdin oikein ajatustani kun se tuli niin nopeasti ja toden tuntuisesti. En mä tietenkään mitään tehnyt, mutta huomasin taas että väsyneenä ihminen ei kyllä paljoa ärsytystä tarvitse.

Meidän neiti kyllä viihtyy varsin hyvin yksikseenkin, joko sitterissä tai lattialla lelukaaren alla. Siellä saattaa mennä tuntikin että puuhailee siellä keskenään, jos nostan syliin alkaa itku. Samoin iltaisin haluaa omaan sänkyynsä, syli ei kelpaa. Taitaa olla yhtä epäsosiaalinen tapaus kuin isänsä :-)

Mekään ei paljoa olla käyty shoppailemassa. Ei kiinnosta, eikä oikein ole rahaakaan. Reetta kyllä viihtyy kaupoissa suhteellisen hyvin, mulla ei vain ole oikein kiinnostusta. Ja meiltä täältä maalta kaupunkiin lähteminen on niin hankalaa etten ole usein lähtenyt päivisin, käydään vain paikallisessa Vapaa Valinnassa tai ruokakaupoissa.

Mutta nyt neiti kutsuu sängyn pohjalta. Iloista loppuviikkoa kaikille!

Austen

Vierailija
24/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Oodille: *jaksamishalaus* Mulle on sattunut samalla tavalla useamman kerran. Silloin kun on itse väsynyt/nälkäinen/kettuuntunut jostain muusta asiasta, niin hermo ei enää pidä niin hyvin lapsen itkemisen/huutamisen kanssa. Koska se itselleen armollisena oleminen tuskin keneltäkään äidiltä TODELLA onnistuu (vaikka kuinka yrittäisi hokea itselleen, että on vain inhimillinen jne, niin huono omatuntohan se vaan edelleen vaivaa), niin muistele niitä kertoja, jolloin muksun huuto ketutti, mutta pinnasi piti. Koita saada niistä hetkistä onnistumisen tunnetta ja hyvää mieltä ja huomaa, että et olekaan " läpensä paha" ihminen sittenkään, vaikka sille äsken tuntuikin.

Minulla tuo on helpottanut ja mikäli seuravaa vastaavanlainen huuto- tilanne on tullut pian uudelleen eteen, niin nuo muistelut kantaa usein silloin hedelmää. Hermo pitää paremmin, kun muistaa onnistuneensa pitämään tunteensa kurissa ennenkin. Okei, jatkuva omien tunteiden pidättelyhän ei ole hyvästä, mutta kukapa meistä haluaa sitä omaa likasankoaan lapselleen purkaa. Johonkin muualle mieluummin pliis.

Sit siihen shoppailuun. Niin kuin aikaisemmin tällä viikolla hehkutin, niin me olimme Vilman kans kaksistaan kaupungilla maanantaina. Enpä minäkään kuitenkaan itelleni mitään vaatteita oikein yksikseen uskaltanu shoppailla, ku ei houkuttanu mennä sovituskoppiin vaunujen kera. Mutta tärkeimmät eli miehen ja kummipojan synttärilahjat tuli hommattua ja heräteostona pari kestovaippaa.

Jaahas, nyt neiti heräs.

Vierailija
25/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hohhoijaa -haukottelee

Viljaa :

Minkki vielä: meillä on muuten ihan sama yörytmi kuin teillä, paitsi että Aaro on sitten 5-8 koko ajan tissillä. Päivärytmit on tosiaan ollu nyt ihan hakusessa ja oon ollu aika turhautunu kun tuntuu ettei mikään toimi. Tänään kokeiltiin semmosta rytmiä josta sain vihjeen tuolta taaperosivulta: päikkärit klo 9, 12 ja 17 ja hirmu hyvin meni.

No niin näin sitten meillä istuttiin viime yö tissillä klo. 20 - 8 !!! elikäs joko tankattiin läheisyyttä tai sitten herran ruokahalu on kasvanu. AAmulla sanoin miehelle että jos jatkuukin kovin kauaa niin perunaa saa arvon herra neppariin päivisin :) No mulla kun on noita työhommia niin ei sitä kovin kauaa jaksa kun öisin valvoo ja päivisin on koko huusholli, lapset ja työ yms. Välillä olo on kuin supermamalla :) kun taas toisinaan ei -tänään on sitten se ei päivä !! Esikoinen pyysi leikkimään niin tokaisin sitten sille vaan että äiti ei jaksa :(

Meinasin kokeilla tuota samaa päivänukutus rytmiä 9, 12 ja 17 -se on aika lähellä Oskarin rytmiä mutta kuulostaa hyvältä. Oskariahan ei voi nukuttaa iltaisin pidempään kuin 18 asti -muuten menee ihan valvomiseksi elikäs siinä puolen yön aikaan nukkuu vasta -sitä ei kyllä itse jaksa. Meillä kun tuo mies tulee usein kotiin klo 21-22 niin yritetään aina käydä läpi päivän tapahtumat ja jutella niinkui aikuinen aikuiselle !

Hauska kuulla että muutkaan ei jaksa luuhata kaupoissa, ajattelin olenko ainoa joka ei jaksa sommistautua kauniiseen ulkokuoreen ja kulkea " hiljaisten" lasten kanssa pitkin sokoksia ja henkkaa ja maukkaa. Eilen kun pakosta piti käydä kaupungilla niin tuli mieleen kun näin tosiaan vimosen päälle pyntätyn äidin pienen vauvan kanssa, ihmettelin miten sillä riittää aika aamulla laittautua ja kuinka se beebe ( vimosen päälle vaatteissa ) vaan tyytyväisenä makoili hiljaa vaunuissa. Kyllähän sitä itse itsestään pitää huolta kun ehtii ja jaksaa mutta on jääny toisaalle nuo huulipunan laitot toistaiseksi . Enkä usko Oskaristakaan olevan kivaa istua tissillä hajuvesien tuoksuessa nenään , saatika röyhtyytellä poski poskea vasten kamala pakkelikerros naamassa ;)

No niin mie jatkan aamun touhuja... niin ja mies eilen kyseli multa että olenko äiti ajatellu äippäloman jälkeen tekeväni mitä ?? Sanoin että en tiedä, jos töihin on mentävä niin sitten mennään . Sanoi mulle että ryhdy rouva yrittäjäksi ( olenhan yrittäjä nytkin ) ja rupea sisustussuunnittelijaksi !!! Oho hän on siis vihdoin huomannut kykyni... Kyllä eräs ystäväni pyysi nähtyään meidän remontoidun ( persoonallisen ) kodin että voisinko suunnitella heille hiukan tuota makuuhuone osastoa yms.. hmm töitä saattaisi siis olla tarjolla, ehkä -tämä meidän kaupunki on kyl sellai tuppukylä -näinköhän sitä riittäisi potentiaalia !

Nyt höpisemästä ja nukkuu tuonne pojan viereen.

Minkki ja Oskari 13 vko

Vierailija
26/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ulkona ihan hirveä tuuli, kävin äskön hakemassa postia niin hyvä kun ei tuuli vienyt mukanaan... No, saihan se mukaansa meidän tuulikellon... Täytyy laittaa se uudestaan paikalleen kun tyyntyy. Muuten täällä kyllä paistaa aurinko, muttei kyllä tee yhtään mieli lähteä tuonne ulos, jos ei oo ihan pakko... Musta on kyllä tullut tosi laiska. Eetu kun nukahtaa, niin en jaksa sitä laittaa vaunuihin ja lähteä ulkoilemaan vaan laitan sen omaan sänkyynsä ja annan siellä nukkua... Taidan tehdä itselleni karhunpalveluksen!

Tuosta shoppailusta... Mä olen pari kertaa käynyt Eetun kanssa kaksin jossain kaupassa, mutten sitä kyllä shoppailuksi voi sanoa... Mä en kyllä ennenkään ole ollut mikään himoshoppaaja, käyn kaupassa " lähinnä hakemassa sen mikä pakko, ja äkkiä ulos" -tyylillä... Mutta tuo meidän sankari ei kyllä itke kuin vasta kassalla! Ja sitten onkin jo kiire!

Täytyy munkin myöntää että on tullut pariin kertaan sanottua Eetulle tosi pahasti " Etkö sä nyt prkl voi olla hetkeekään hiljaa!" Ja sekunnin päästä olen sitten itku kurkussa pyytänyt anteeksi!!! Niin ja kumpparille vielä että mulla on ihan samanlaiset fiilikset, siitä että on kauan tuota lasta tehty ja nyt kun on sen saanut niin ei vois/sais tuntea moisia tunteita... Mutta kaikki me vaan ihmisiä ollaan...

Meillä Eetu viihtyy joskus sitterissä pitkäänkin noin puoli tuntia (se on ihan maximi meidän miehelle!) Ja koko ajan pitäis olla seurana... Ja miksen olisi kyllä nää muut hommat saa tehtyä, kunnes mies saapuu kotiin... Niin ja aika Eetulla menee välillä kun katselee noita meidän kahta koiraa ja niiden leikkejä...

AAAARGH! Sunnuntaina pitäis mennä appiukolle! Mua ei vois vähempää kiinnostaa, kun aina saa olla puolustamassa sen muijalle (vaimolle!) tekemisiään! Siis miksi Eetu on niin paljon sylissä, miksi annan sille tissimaitoa enkä korviketta pullosta (kun se olis niin helppoa! ja tietää paljonko Eetu saa ruokaa ja saako se sitä tarpeeksi), tosin nyt on nuo puheetkin loppuneet, kun tuo meidän jässikkä on aikas pulleahko! ja sillon alussa sai selitellä miksi Eetu nukkuu mun vieressä eikä omassaan... No, seuraavaksi varmaan saa ruveta selittämään miksi annan VIELÄ sitä tissimaitoa, kun vois antaa jo kiinteitä... Saa nähä kauanko jaksan kuunnella sen höpinöitä, kunnes sanon ja pahasti (mieli tekis sanoa hyvästi!!!) Sitten kun saadaan vielä toimia Tonin mummolle taksina... MRRRR!

Onneksi pääsen tänään mun serkun kanssa " parantamaan" maailmaa! ja huomenna vuorossa mun yksi parhaista kavereista... Sinne vaan jännittää mennä, kun heillä olis ollu la nyt viikon päästä, mutta meni jouluna kesken... Täytyy yrittää piristää...

No, nyt loppu mun valitus! Kun Eetu heräs... Ja huutaa tuolla varmaan pää punasena... Jatkan myöh!

Napero ja Eetu vajaa 4kk (nyyh, ei se oo enää ´pikkuvauva!)

Vierailija
27/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans muutamaan otteeseen karjassut tytölle et pidä nyt saatana pää kiinni..sit heti tulee huono olo kun karjuu pikku vauvalle..mut kun pää ei aina pysy kiinni,,

mutta tämä meidän koululainen, mä en käsitä onko tyttö harvinaisen tyhmä vai mitä. meillä on jatkuvasti riitaa kotiintuloajoista ja kännykän käytöstä. tyttö ei siis noudata sääntöjä, eli menee minne huvittaa ilman lupaa, tulee joskus ja pyörittelee silmiään kun asiasta mainitsee. kännykkä on hukassa tai siihen ei vastata. kotiarestia pukkaa lähes joka toinen viikko ja kaikki kiva on peruttu, mut ei mene jakeluun. eilen hermostuin niin et uhkasin laittaa tavarat kassiin ja lähettää lastenkotiin..ja paiskasin huoneen oven kiinni niin et tippu saranoilta. ukko piti mua kiinni etten olis käynyt vetämässä lättyyn tyttöö. mitä helvettiä me tehdään tytön kanssa???? kenellä teistä oli koululaisia kotona????? onko teillä ongelmia murkkuiän kanssa???? miten tästä selvitä niin että lapsella säilyy henki ja äitillä järki.

shoppailusta yms. tyttö kulkee mukana ja on ihan rauhallinen eikä suotta kitise tai narise,ainut jos tulee nälkä. me ollaan käyty vaikka missä ja ihan yksinään myös olen. ei ole rajoittanut meidän elämää mitenkään, tai no on ei voi lähtee niin nopeesti ku ennen!!! mehän oltiin jo hiihtolomalla siellä laivallakin, eikä mitään ongelmaa ole. kai meillä on mustalaisen verta kaikilla sen verran suonissa ;)))))

nyt pottu kutsuu meitä

kuumetta ja dunsku

Vierailija
28/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaseen kirjoitan kun poju kiljahtelee seurankipeenä vieres :)

On ollu niin paljo tekemistä ettei pariin päivään ole jaksanu pinoutua.

Käytiin 4kk neuvolassa tänään ja kaikki hyvin, sain lisäohjeita pojan ihon rasvaukseen, jos ne auttais.

Meidän poitsu on kyllä niin ihana ja iloinen nuorimies ettei toista :) Oodille hirveesti jaksamista ja turhaan soimaat itseäsi, on tässä itsekin pari kertaa parkaissut samaan tyyliin...Ja omatunto on kyl sitten kolkutellut kovasti...Ihmeen lyhyt tuo pinna ton itkemisen suhteen. vaikka meidän poika ei paljoa itkekään, eikä ainakaan turhaan!

Me ei hirveesti käydä ulkona, paitsi vaunuilemassa aina kun keli sallii, samalla ehkä lähikaupassa. Viikonloppuisin liikutaan enemmän yhdessä koko perhe.

Mun mies on tosi ihana tapaus tän pojan hoidon suhteen. Hyvä kun poikaan saa koskea vkonloppuisin ja viikolla kun mies on kotona. Haluaa kyllä olla mahdollisimman paljon Eetun kanssa kun on kotona.

Onko teidän miehillä jo vauvakuume??? Meidän ukko oireilee jo aika pahasti..minä taas pistän kampoihin, ainakin vielä...just olen ens vkolla menossa e-neuvolaan :)

Jees, ei kai tässä ihmeempiä...en ehtinyt edes koko pinoa lukemaan, mutta jospa tässä iltasella olis sitten aikaa...tai huomenna :)

Sasuliini ja Eetu, tasan 4kk

Vierailija
29/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilma nukkuu joten pikaisesti muutama rivi. Ensinnäkin nukkumisesta: mikähän näitä vauvoja vaivaa kun ei meinaa uni maittaa? Vilma nyt on aina ollut huono nukkumaan päivisin, mutta nyttemmin lämpimien ja valoisien ilmojen myötä nukkuminen on entistä vaikeampaa. Saan hänet nukkumaan puoli tuntia - kolme varttia syöttämällä meidän sängyssä, jolloin hän kuukahtaa tissille. Aiemmin neiti nukkui vaunumatkat, vaan ei aina enää...Välissä kyllä viihtyy vieläkin vaunuissa, kun laskin kuomun alas, mutta välissä ei. Saan neidin nukkumaan oikeastaan vaan tissille, joten meillä taidetaan imettää pitkään :)

Ja shoppailusta: oon nyt tullut rohkeammaksi ja käymme noin kerran viikossa Sellossa shoppailemassa. Täytyy nyt harrastaa ostoksia niin kauan kuin äitiysrahaa tulee...Nippu, suosittelen Selloa, siellä on uusi iso lastenhoitohuone, jossa voi useampi äiti imettää ja vaihtaa vaippoja. Muuten olemme vain kerran käyneet uudessa Kampin ostarissa vaunuilla, viikonloppuisin kyllä jonkin verran liikumme autolla kaupoilla, mutta tällä hetkellä Vilma ei oikein viihdy turvakaukalossa kuin auton liikkeellä ollessa. Kun olemme neidin kanssa kahdestaan ostoksilla, otan vaunut sovituskopin viereen ja verho puoliksi auki sovitan vaatteita - välittämättä kanssaihmisten katseista. Ja Espritin myymälässä Sellossa oli loistavaa palvelua, mulle tuotiin vaatteita sovituskoppiin ja etsittiin puolestani soviteltavia (kun halusin ostaa vaatteita, joita käytän silloin harvoin kun olen ilman neitiä liikkeellä ja jotka peittää ylimääräisen vatsarepun)! Liikumme kaksisteen enimmäkseen junilla, bussissa kun on kesäisin niin kuuma ja huutokohtauksen sattuessa ei voi babya oikein ottaa syliin. Ja kyllä, meilläkin huudetaan välissä ja paljon, mutta kaupoissa kirmaan vaan tyynesti lastenhoitohuoneeseen ja jatkan syöttämisen jälkeen shoppailua.

Itkukohtauksista: Vilmalle tulee niitä päivittäin, joskus enemmän joskus vähemmän, mutta vielä niistä ollaan selvitty tarjoamalla tissiä. Saattaa rinnalla kauankin nyyhkyttää, mutta rauhoittuu kyllä.

Olin tiistaina itsekseni kaupungilla käymässä, teki kyllä tosi hyvää! Ja nyt ajattelin vihdoinkin aloittaa/jatkaa urheilua, ensi viikosta lähtien! Eipä sitä muuten juurikaan omaa aikaa saa, kun ei neiti kerran nuku päivisin.

Jaahas, nämä päikkärit loppuivatkin jo tähän...

baby

Vierailija
30/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö oppi ryömimään, hitaasti mutta varmasti mennään eteenpäin!!!

piti heti jollekkin tuulettaa

Kuumetta ja mittarimato

Vierailija
31/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos... mitä ihanaa virtuaalitukea. Eilen täällä melkein sitten pillitin noita teidän viestejä. No, kuten joku osasikin veikata. Kahden päivän valvominen tarkoitti, että viime yönä sitten tuli unta 20.30-08 (yksi välisyöttö). Päivä paistoi heti kirkkaammin kun sai itsekin unta!!!

Tänään oltu vauvatreffeillä ja vauvauinnissa. On niin ihana katsoa kun meidän Simppu-Kalamies nauttii kerta kerralla enemmän siitä uinnista. Nyt jo pärskytteli käsillä ja polski aivan innoissaa. Otettiin kummitäti mukaan apuhenkilöksi kun iskä reissaa vielä tän päivän maailmalla.

Kuumetta -kylläpä teidän neiti on vauhdilla kehittynyt. Hampaita tullut ja ryömiikin jo? Mulle sanottiin, että liikkeelle lähdetään yleensä vasta puolivuotiaana... Meillä ei vielä edes käännytä. Yritystä kylläkin on jo. No, kukin omaan tahtiinsa.

Kiitokset tuesta ja Nippu -mä laitan sulle meiliä, jos jotkut treffit ensi viikolle sovittais? Me kyllä reissataan ihan mielellämme :-DD

-Oodi ja Simppu-VesiPETO

Vierailija
32/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Oodi, ei meilläkään Aaro liiku vielä mihinkään suuntaan, muuta kuin silmät mun perässä. Käsiään on nyt oppinu vähän käyttämään, puolivahingossa kai osuu aina johonki ja pystyy jonkin aikaa pitämään helistintä. Paukautti reppana aamulla itteensä päähän niin että tuli ihan kamalat itkut ja nyyhkytyksetki vielä päälle. Huomasin heti kun Aaro oli vastasyntyny että se ilmasee itteensä käsillään kun esikoinen taas reagoi aina koko kropalla.

Baby, ja monet muut, jotka on valitellu ettei lapset nuku päivällä: Tuolla taaperopuolella tosiaan yks 4-kuisen äiti kertoi että oli tässä samassa tilanteessa ottanu ite ohjat käsiin ja tehny aikataulun, joka sopi myös perheen toisen lapsen aikatauluun, kokeilin sitä itte eilen ja se tuntu tosi hyvältä, tänään tosin Aaro oli eri mieltä ja veti edelleen siihen samaan vanhaan systeemiin ja pakkohan se on mennä vauvan ehdoilla, mutta sillon ku tuntuu ettei mistään tuu mitään niin voi yrittää jotain omaa rytmiä tuputtaa. Tää mitä meille suositeltiin oli että ylös klo 7, lyhyet tirsat klo 9, pitkät unet klo 13 ja lyhyet tirsat klo 17. Meillä ei tähän ihan päästä, vaan tosi hyvältä tuntu ku tehtiin niin että lyhyet tirsat klo 9, pitkät unet klo 12 ja lyhyet tirsat klo 16. Meillä tämä systeemi sekoo heti jos Aaro nukkuu pitkään aamupäikkäreillä niinku sen on joskus tapana. Mutta mullehan tuo ois ihana jos pojat nukkus yhtäaikaa ne " pitkät" päikkärit, jotka tuolla taaperolla tosin on vaan tunnin mittaset, mutta ois ainaki vähän omaa aikaa. No, minä oon kyllä sitä mieltä että vauvojen pitää antaa nukkua sillon ku nukuttaa, mutta tästä aikataulusta on se hyöty että jos ei oikein tiedä mitä millonki pitäs tehdä kun nuo on joskus niin vaikeita lukea nuo vauvat, niin on ainaki jotain mitä voi yrittää.

Jaa-a, tästä tuli tämmönen äkkiräpellys kun ei ole koko päivänä päässyt nettiin ja nyt ois sata asiaa vielä mitä pitäs tehdä. Koittakaapas saada selvää...

Vierailija
33/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just laitoin Leon punkkaan. Vähän se jäi ähisemään, mutta tais uni viedä uimarin. Sitä piti Viljaalle laittaa, että siis miten voi vauvalle laittaa rytmiä päivään? Ei meidän poikaa ainakaan voi laittaa nukkumaan johonkin tiettyyn kellonaikaan. Tai no voi, jos haluaa kuunnella kun se kirkuu sängyssä/vaunuissa/sitterissä mutta että sais päiväunille johonki tiettyyn aikaan tekemällä mitä???

Meillä ei edes entinen takuuvarma keino eli vaunuilu auta, jos ei nukuta. Siellä se köllii silmät selällään ja jos jättää vaunut ulos ja toivoo sen itsekseen nukahtavan niin kohta jo tiukka vaatimus kuuluu, että " heti tänne mut pelastamaan" .

Toisaalta sitten kun poikaa nukuttaa, niin se nukkuu kyllä ihan missä vaan ja millaisessa metelissä vaan.

Vierailija
34/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis voikaan, Oodi, vaan sitä yritin sössöttää, että meillä on nyt ollu ongelmana se, etten oo oikeen tienny että millon pitäs poika yrittää panna vaunuihin kun saattaa vaikuttaa väsyneeltä, mutta sitten vaan pällistelee vaunuista silmät suurina kun yritän nukuttaa ja esikoinen kärsii huomion puutteesta entistä enemmän kun juoksen vähä väliä kokeilemassa että jokos se nyt nukkuis kun ennen nukku melkein koko päivän. Ja kun jotku on tässä ihmetelly että mikäs siinä on ku ei yhtäkkiä nukutakaan niin ajattelin että jos ois sama muillakin. Eihän sitä tietysti voi sillon nukuttaa kun sitä ei nukuta, mutta meillä esimerkiksi vauva on aina sillon tällön heräilly kun on nukkunu vaunuissa ja sen on saanu hyssyttämällä nukahtaan uudestaan. Nyt kun en hyssytäkään aamu-unilla sitä uudelleen uneen, vaan otan vaunuista ja vielä vasta puolen päivän aikaan uudestaan niin poika onki nukkunu sitten ne pitkät unet ja se on osottautunu meille paremmaksi ajaksi niin minä saan edes hetken hengähtää. Esikoisen kanssa tehtiin niin, että kun sitä ei enää mikään rauhottanu niin vietiin vaunuun ulos nukkumaan, sinne simahti sitten heti, mutta nyt on vähä eri juttu kun tuo kuopus on semmonen helpompi tapaus, se hymyilee vielä väsyneenäki.