Minkä ikäisenä sinua täditeltiin ensimmäisen kerran?
Minä en muista oliko ensimmäinen kerta kun viime kuussa puistonpenkillä jäätelö syödessä noin kolmevuotias poika alkoi höpöttelemään minulle jotain ja äitinsä sanoi hänelle että "tätiä ei saa häiritä". Olen 24 ja olisin halunnut olla neiti vielä vähän aikaa...
Kommentit (28)
Olin 18-vuotias ja asuin silloin toisessa maassa. Siinä kulttuurissa lapset ja teinitkin kutsuvat aikuisia aina sedäksi ja tädiksi. Suomessa ehkä vuotta myöhemmin.
Jotain 14-15 vuotta, kaupasta poistuessa äiti sanoi lapselleen "Antaa tädin mennä ensin" tms.
Muistan olleeni noin 5 vuotias kun siskonpoika kutsui tädiksi. Todennäköisesti on sanottu jo aikaisemminkin mutta en muista. Vanhemmilla siskoilla oli jo lapsia kun minä synnyin.
16-vuotiaana, kun olin kerho-ohjaajana pikkulapsille, jotka kutsuivat minua tädiksi. Ei haitannut yhtään eikä haittaa vieläkään, kun olen hoitotäti. Myöskään mun teinityttöä tai täysi-ikäisiä tyttöjä ei haittaa se, kun hoitolapseni kutsuvat heitäkin tädiksi.
13-vuotiaana kun veljeni esikoinen oppi vähän puhumaan.
Parikymppisenä, pienikokoisena ja hintelänä olin kehitysvammaisten hoitokodissa kesätöissä ja auttelin isokokoista viisikymppistä naisasukasta peseytymisessä. Minä olin hänelle ”täti”. Itseään hän kutsui ”tytöksi”🙂.
18-vuotiaana, kun menin töihin kioskiin. Olin ihan lapsenkasvoinen...