Jos olisit esimies ja alaisesi anoisi palkatonta vapaapäivää synttäriensä kunniaksi?
... niin miten suhtautuisit asiaan ja vaikuttaisiko synttärisankarin ikä asiaan?
Kommentit (31)
No jos ei myönnettäis ottaisin saikkua.
Meillä saa 50-vuotispäivänä palkallisen vapaan ja syntymäpäivälahjaksi pidennetyn viikonloppumatkan minne tahansa Eurooppaan.
Muita syntymäpäiviä ei huomioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vapaalla niin minä säästän siinä rahaa, kun ei siltä päivältä tule laskua.
Eli ei se ole minun asiani mitä ihminen päättää tehdä tai jättää tekemättä.
Ihmettelen tosiaan että onko sellaisia orjaisäntiä, jotka sanelevat muille milloin pitää tulla töihin ja milloin ei?
Ettekö saa ketään muuta tuuraamaan tilalle?
Melko saamattomia työantajia ja ette ilmeisesti tunne yksilönvapauksia lainkaan,
Ei se minun asia ole jos henkilö sanoo että ei tule synttärinään töihin. Sehän on vain säästöä!
Ääliö. Osa työntekijöistä tekee oikeasti tärkeitä töitä ja heitä tarvitaan töissä.
Sitten on varmasti sovittu vakituisesta virastakin, kun on niin korvaamaton. Tehty huolellinen työsopimus ja turvattu työntekijän tulevaisuus osana firmaa.
Muussa tapauksessa turhaa potaskaa ja jos on pätkähommat, niin työläinen on vapaa lähtemään milloin haluaa ja pitää välipäivän halutessaan.
Firma voi hommata tilalle toisen tekijän, jos ei sopimuksiin ja vakkarivirkaan ole varaa.
Ei kyllä varmasti ole varaa edes koko puljun ylläpitoonkaan. Aika heikolla kantimilla on firma, jossa työntekijä on lähes orjan roolissa ja tältä on otettu länsimainen vapaus pois.
lantti sulle köyhämielinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vapaalla niin minä säästän siinä rahaa, kun ei siltä päivältä tule laskua.
Ihmettelen tosiaan että onko sellaisia orjaisäntiä, jotka sanelevat muille milloin pitää tulla töihin ja milloin ei?
Melko saamattomia työantajia ja ette ilmeisesti tunne yksilönvapauksia lainkaan,
Ei se minun asia ole jos henkilö sanoo että ei tule synttärinään töihin. Sehän on vain säästöä!
Ääliö. Osa työntekijöistä tekee oikeasti tärkeitä töitä ja heitä tarvitaan töissä.
Sinä se olet avuton ääliö ja urpo samaan aikaan. Aika hölmöä on ottaa turhia riskejä ja olettaa että hyvä työntekijä on kuolematon.
Hänellä voi kuolla läheisiä ja hän voi kuolla ihan koska vain ja hän voi ottaa ihan koska vain vapaata, hänellä on yksilönvapaudet siihen. Minä en omista häntä ja hänen tekemättömyyksiään. Minä maksan tekemisestä ja sinä olet kyllä huono yrittäjä ja epämenestynyt ihminen liike-elämässä kun otat noin tyhmiä riskejä ja säästät työntekijöissä.
Kannattaisi aina pitää varalla tekijöitä, jos hyvä lähtee miten lähtee tai pitää välipäivän tarvittaessa.
Älä ota tekijää itsesestäänselvyytenä ja älä todellakaan kuvittele omistavasi ammattilaista halvalla vaan maksa tälle aina extraa. Muuten ei ole takuita tekijästä.
Maksa aina vähän ylimääräistä ja pidä aina yksi ylimääräinen työntekijä yrityksessä joka paikkaa vajaata miehitystä.
Tässä sulle finkkejä menestykseen luuseri. Älä ole köyhä ja älä tee tyhmiä riskejä hölmöläinen.
Ihmiset on kuolevaisia. Työväestä ei kannata säästää. Satsaa laatuun ja että porukka ei väsy.
Suksi typerys v:hen, et ymmärrä yrittämisestä ja työelämästä mitään. En ole tuo, jolle vastasit mutta voin sanoa, että noin hölmöä kommenttia en ole pitkään aikaan lukenut. Älkää nyt hyvänen aika ihmiset kuvitelko, että tälläisen kirjoittaja olisi millään lailla tietoinen työelämästä tai yrittämisen realiteeteista.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on 50 v. syntymäpäivä, niin jopa palkallinen vapaa olisi asiallinen. Muuten en hyväksy mitään synttärivapaita, typerää edes kysyä asiaa. Eivät kuulu firmalle. Ja kaunosielut alapeukuttamaan.
Kunta-alan tes:ssa 50v ja 60v syntymäpäivät ovat palkallisia vapaapäiviä. Eikö muissa tes:ssa ole?
Vierailija kirjoitti:
lantti sulle köyhämielinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä se olet avuton ääliö ja urpo samaan aikaan. Aika hölmöä on ottaa turhia riskejä ja olettaa että hyvä työntekijä on kuolematon.
Hänellä voi kuolla läheisiä ja hän voi kuolla ihan koska vain ja hän voi ottaa ihan koska vain vapaata, hänellä on yksilönvapaudet siihen. Minä en omista häntä ja hänen tekemättömyyksiään. Minä maksan tekemisestä ja sinä olet kyllä huono yrittäjä ja epämenestynyt ihminen liike-elämässä kun otat noin tyhmiä riskejä ja säästät työntekijöissä.
Kannattaisi aina pitää varalla tekijöitä, jos hyvä lähtee miten lähtee tai pitää välipäivän tarvittaessa.
Älä ota tekijää itsesestäänselvyytenä ja älä todellakaan kuvittele omistavasi ammattilaista halvalla vaan maksa tälle aina extraa. Muuten ei ole takuita tekijästä.
Maksa aina vähän ylimääräistä ja pidä aina yksi ylimääräinen työntekijä yrityksessä joka paikkaa vajaata miehitystä.
Tässä sulle finkkejä menestykseen luuseri. Älä ole köyhä ja älä tee tyhmiä riskejä hölmöläinen.
Ihmiset on kuolevaisia. Työväestä ei kannata säästää. Satsaa laatuun ja että porukka ei väsy.
Suksi typerys v:hen, et ymmärrä yrittämisestä ja työelämästä mitään. En ole tuo, jolle vastasit mutta voin sanoa, että noin hölmöä kommenttia en ole pitkään aikaan lukenut. Älkää nyt hyvänen aika ihmiset kuvitelko, että tälläisen kirjoittaja olisi millään lailla tietoinen työelämästä tai yrittämisen realiteeteista.
Niin että yritys on muutaman työntekijän varassa vai?
Entä jos työntekijät menehtyvät liikenneonnettomuudessa tai tulevat kipeäksi?
Minusta sinä et oikein käy täysillä elämän realiteeteissä.
Varaudu aina pahimpaan. Muuten sulla ei ole enää firmaa ja ei ole muillakaan hölmöläinen.
Vierailija kirjoitti:
Palkaton vapaa, varsinkin jos täyttää täysiä kymmeniä, niin toki antaisin vapaata. Mutta se joko vähennettäisiin kuukausipalkasta tai hän tekisi sen vapaapäivän joku viikonloppu töitä.
Niin...palkaton vapaa tarkoittaa juuri sitä, että se otetaan palkasta...
Vierailija kirjoitti:
Palkaton vapaa, varsinkin jos täyttää täysiä kymmeniä, niin toki antaisin vapaata. Mutta se joko vähennettäisiin kuukausipalkasta tai hän tekisi sen vapaapäivän joku viikonloppu töitä.
Tuota...eikö palkaton vapaa tarkoita juuri sitä että se vähennetään kuukausipalkasta?
Jos hän tekee työnsä ja järjestää asiat niin ettei muille tule kuormitusta tämän takia, niin vapaa myönnetään. Eikä hänen tarvitse selittää, miksi vapaansa haluaa.
No, meillä on tosin käytössä toivelistat työvuorosuunnittelussa, ja jos toivoo vapaata juuri tiettyyn ehtkeen niin mahdollisuuksien mukaan se myös annetaan. Ja työntekijät saa ihan keskenään vaihdellakin vuorojaan, pääasai on että työvoimaa on talossa tarpeeksi ja hommat hoituu. Mutta jos vapaata tulisi pyytämään tyyliin 2 päivää ennen, eikä itsellään olisi ehdottaa, miten homma muuten hoituu, niin aika nihkeää olisi. Mutta niinkuin alussa sanoin, jos itse hoitaa asiansa niin että hommat hoituu, en todellakaan nillitä yhdestä vapaasta.
Jos on ilmoittanut vapaatoiveen määräpäivään mennessä, eikä puolet firmasta ano vapaata samalle päivälle paremmalla syyllä, niin tottakai saisi vapaan.
Meidän yrityksessä arvostetaan yksilönvapauksia, eli länsimaisia arvoja.
Olemme moderni ja menestynyt yritys.
Ei se ole minun asia jos henkilö pitää välipäivän töistä. Tilalle voi tulla aina joku muu.
Onko täällä tosiaan niin hölmöjä yrittäjiä ettei heillä ole paikata työntekijää tilalle ja kuvittelevat omistavansa ihmisen joka on täysin vapaa menemään ja tulemaan milloin haluaa???
Tajuatteko millaisia arvoja te ajatte? Melko venäläistä kuvitella että te päätätte siitä mitä yksittäinen ihminen ei tee. Työtä hän tekee ja siitä maksetaan palkkaa, mutta jos ei tee mitään niin ei minulla ole valtuuksia häneen ja työelämän ulkopuoliseen aikaan. Ne on ne klassiset länsimaiset yksilönvapaudet olla tekemättä töitä.
Kyllä routa porsaan kotiin ajaa.
Joten pitäköön vapaansa milloin haluaa. Hänellä lienee varaa siihen, kun on niin hyvä firma takana.