Mitä toivoisit että anoppi olisi opettanut miehellesi?
Meillä vois mies häärätä vähän vähemmän. Pyörii koko ajan tekemässä jotakin. Maalta tulleena jotenkin oppinut että jos ei tee, ei ole olemassa.
Kommentit (17)
siisteyttä. Ja hyvän hygienian.
Mieheni voisi elää kuin sika pellossa, pesemättä itseään ja kaiken sotkun ja paskan keskellä.
Anoppi on samanlainen, kämppä pommin jäljiltä ja haisee helvetin pahalle, rasvainen tukka etc.
Yök.
Ja toinen on se että olisi voinut opettaa että kädet pestään aina kun käydään vessassa, tai tullaan kaupasta jne. mutta ei ole edes sellaista perusasiaa voinut aikanaan opettaa. Tästä asiasta mä aika usein nalkutan miehelle kun ei voi niitä käsiään pestä kun tulee vessasta...ällöttää jos toinen käy paskalla eikä edes vaivaudu pesemään käsiä. On se jo nyt hieman oppinut mutta en tiedä että peseekö silloin kun en itse ole kotona, aika usein nimittäin kuuntelen että kun tulee vessasta että peseekö käsiään ja jos ei pese niin käännytän vessaan takaisin. ARGHHH...
Eli mies olisi innokas kokki, mutta kun alkeetkin on hukassa, niin innostus aina siitä laantuu :(
Sipuli kuullotetaan -mitä ihmettä? Miten suikaloidaan? Miten päin liha leikataan?
Ja syöminen... Että kasvikset on myös ruokaa, muutkin kuin porkkana (jota on nyt vihdoin, 5 vuoden totuttelun jälkeen oppinut syömään...).
Anoppi ei ikinä a)ole laittanut kuin einesruokaa b)tehnyt salaattia. Sekavihanneksia pakasteesta on alkanut keittää (silloin kun me käymme heillä), koska vaadin niitä lapselle... Muusin laittaa eineslihapullien/kalapuikkojen/marinettipihvien kanssa ja kastikkeen pussista. Ja lisänä peruna- ja punajuurisalaatit (kaupan). Siinäpä se, aina siis samoin. Jouluna appiukko paistaa kinkun, muuten on sama menu kesät talvet, joulut juhannukset.
Joten ei ole ihme, että miehelläni on ollut totuttelua normaaliin ruokaan.
isolla hädällä käymisen jälkeen, eikä pese ollenkaan.
koko ajan pitäsi tehdä jotain/ käydä jossain... KÄÄK!
ihanko tosissaan pitäisi perse lutrata joka jöötin jälkeen? Kylläpä olen epähygieninen, kun käytän vain serlaa...
...mutta saisi olla vähän vähemmän materialisti...
Ja kun kuuntelee ja katselee Anoppia, ei tarvitse ihmetellä mistä on opittu... Kaikkea pitäisi olla ja aina viimeisen päälle.
Voisi siellä suihkussa useamminkin käydä, kun kaksi kertaa viikossa. Hyvä mies se on kyllä ja osaa kaikki normaalin aikuisen perustaidot. Huushollin pidossakin taitaa olla äitiään säntillisempi.
Mies kotonaan oppinut puhumaan muunneltua totuutta, niin eipä osaa enää totta puhuakaan, aina jää kiinni valheesta, puhuu itseään pussiin.
Ahkeruutta ja oma alotteisuutta. Anoppi tehnyt kaiken aina lasten puolesta. Tekisi edelleenkin jos vaan en vaan olisi tullut kuvioihin. Anoppi siivoaa erittäin harvon ja opettanut lapsillekin että siistiä ei tarvitse olla. Kouluja ei tarvitse käydä jos ei jaksa. Töitä ei tarvitse tehdä jos ei jaksa, kyllä sossu elättää. Valittaa kun saa sosiaalista liian vähän rahaa. Onneksi mies kouluttautunut, eikä ole näitä oppeja ottanut vastaan. Valitettavasti miehen veljet on.:/
Mies kyllä tekee paljon ja on sitä mieltä, ettei halua olla kuin isänsä, mutta kun on koko ikänsä nähnhyt mallin, että naiset passaa, hyysää ja häärää, sietävät mitä vain ja ovat tarvittaessa poissa tieltä niin joissakin tilanteissa tuo asenne nostaa vaivihkaa päätään. Minulla on taas laserkatse sen varalle, ja huomaan millinkin liikahduksen siihen suuntaan.
ilman että äiti (tai joku muu, niinku vaik vaimo) käskee. Hampaat vois pestä, astiat voi laittaa pois pöydästä, roskat voi viedä, lasten kanssa olla, kaikkea sellaista. Mies on etevä työssään, mutta läheltä seurattuna vastenmielinen :( Alkuaikoina kai tsemppas, en tuollaista vilkaisis, mutta taantunu kaiketi.
kotitöitä, kaupassakäyntiä, ruuanlaittoa, toisten huomioon ottamista, kunnioittamista naista kohtaan, ettei kotona ole palvelijaa, vaan pyykit on vietävä itse pyykkikoriin, etc etc
Mulla appiukko vaan istua jäpöttää naisten passattavana, ei saa itselleen edes ruokaa lämmitettyä, vaikka olis valmiina... Jostain syystä mieheni kuitenkin osaa tehdä ja tekeekin mitä vaan kotitöitä.
Anoppi olisi kuitenkin voinut opettaa vähän hygieniasääntöjä pojalleen, eli esim. 7 vuotta kaapissa ollut dödö voi olla jo vanhaa, ja sitä ylipäätään voisi joskus käyttää. Käsienpesun mies osaa ja vaatii lapsilta kans.
Toinen on se, että muukin kuin peruna on ruokaa. Miehelle oli makaroni ja riisi ihan uusia tuttavuuksia.
Kiitos anoppi!