Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon ammatti merkitsee (erit.naisille)?

Vierailija
04.09.2019 |

Kuinka paljon miehenne ammatti merkitsi teille silloin kun tutustuitte toisiinne? Kuinka paljon hyvällä ammatilla, kenties jollain ns. statusammatilla (lentäjät, lääkärit, lakimiehet..) saa muissa asioissa "anteeksi" vaikka ulkomuodon puolesta? Esim. jossain deittipalstalla, jos sinuun ottaa yhteyttä mies, joka ei ehkä fyysisesti ole täysin makuusi, mutta kertoo olevansa ammatissa jota sinä arvostat ja pidät hyvänä ja siitä tienaakin hyvin, niin lisääkö se kyseisen miehen vetovoimaa jollain tavalla?

Itse olen miettinyt tätä, että kyllä ammatti merkitsee aika paljon. Kertoo ihmisestä, ominaisuuksista, sinnikkyydestä jne. Ei voi olla ihan täysi luuseri, jos on opiskellut pitkään ja hyvän ammatin itselleen. En todennäköisesti olisi ihastunut omaan mieheeni, jos hän olisi ollut vaikka postinjakaja (kaikki kunnia heille) eli hyvä ammatti, jota arvostan, oli kuitenkin aika iso osa viehätysvoimaa siinä alussa.

Mitäs ajatuksia teillä on tästä? Merkkasiko suhteen alussa toisen osapuolen ammatti jotain vai oliko se täysin yhdentekevä asia?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli 17 v ja minä 16 v, kun alettiin seurustelemaan. Ei ollut kummallakaan ammattia siinä vaiheessa. Ammatilla ei ole merkitystä. Vain sillä on, että toinen on halukas käymään töissä ja pystyy osallistumaan omalla puolikkaallaan perheen elatukseen. t. insinöörinainen

Vierailija
22/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ollut merkitystä, aluksi minä olin paremmin tienaava ja koulutettu kuin vaimoni. Nyt vaimo akateeminen ja minä en, vaimon brutto nelinkertainen verrattuna omaan palkkaani ja tästä huolimatta arki rullaa hienosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on tommonen kunnon ns. "Statusammatti" joka herättää kaikissa tutuissa heti suurta mielenkiintoa. Aluksi se jopa ahdisti ja koin asian enemmän negatiivisena kuin positiivisena. Nykyään kuitenkin olen jo niin tottunut mieheni ammattiin, ettei herätä mitään ajatuksia suuntaan tai toiseen, mutta muissa kyllä herättää heti jos hänen ammatti syystä tai toisesta tulee puheeksi.

Vierailija
24/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvassa taitavat olla parit, joissa mies olisi vähemmän koulutettu tai selvästi matalapalkkaisemmalla alalla.

Niimpä, itse en ole törmännyt vielä yhteenkään. Sen sijaan tiedän tapauksen kun nainen lähti yliopistoon ja kohta jätti vuosien suhteen jälkeen rekkakuski poikaystävänsä.

Tuosta tuli mieleeni tapaus kun olin vuoden työttömänä ennenkuin menin yliopistoon. Kävin siihen aikaan salilla aika usein ja siellä oli yksi kundi jonka kanssa treenattiin usein (työtön hänkin). Hänen tyttöystävänsä oli joskus mukana salilla ja sattumoisin aloitti yliopiston samaan aikaan kanssani. Aika pian jätti entisen bf:n ja uusi löytyi sieltä yliopistolta, kun oli samalla "tasolla".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi