Miksi lääkärit ei ikinä pyydä anteeksi myöhästymisiä?
Odotin keskellä päivää lapsen kanssa hammaslääkäriä yli tunnin. Hammaslääkäri ei millään tavoin pahoitellut että on myöhässä. Koskaan eivät pyydä myöhästymisiä anteeksi. Miksi?
Kommentit (37)
Olettavat että kaikki ymmärtävät kuinka he ovat kiireisiä ja tekevät tärkeää työtä, pikku myöhästely on vain ahkeruuden ja perinpohjaisen työn merkki.
Koska jokainen tietää, että ne ns viiteaikoja ja he ei periaateessa ole myöhässä, koska tuollaisessa työssä ei voi koskaan tietää tarkkoja aikatauluja vaan ne perustuu arvioon.
So se niode vika oo, et jokasella potilail eri asiat, jne. Sitä paitsi en tiedä miksi aloittaja menet lääkärin ljo sen takia, että taas voit valittaa heidän akkataulista ja vaadit tuollaosoa asioita. On niitäkin jonossa kun on oikeasti asiaa.
Se vähän riippuu onko yksityisen vai kunnallisen lääkärin vastaanotolla.
En ole koskaan ajatellutkaan asiaa. Olen aina varautunut siihen, että lääkärit on "myöhässä"
Miten ne mitään viiteaikoja voi olla yksityisellä hammaslääkäriasemalla?
Ap
Mulle kyllä leguri sanoi anteeksi pieni viive. Olin röökillä ja tuota tuota mikäs sua vaivaa vai vaivaako mikään. Se tuli suoraan siltä. Naurattihan se.
Lääkäri on yli-ihminen, ne ovat asettuneet meidän muiden kuolevaisten yläpuolelle.
Minä kävin hammaslääkärillä ja ihmettelin miksi on aina rutkasti myöhässä. Aloin varata hänelle aamun ekan ajan ja silti myöhästyi kolmesti tunnilla.
Lopulta selvisi että vei lapsiaan päivähoitoon ja siksi myöhästyi aina. En vain tajua miksi annettiin potilaalle aika kello8.00 kun kaikki tiesivät että lääkäri ilmestyy aikaisintaan 8.50.
Vierailija kirjoitti:
So se niode vika oo, et jokasella potilail eri asiat, jne. Sitä paitsi en tiedä miksi aloittaja menet lääkärin ljo sen takia, että taas voit valittaa heidän akkataulista ja vaadit tuollaosoa asioita. On niitäkin jonossa kun on oikeasti asiaa.
Aumorestui huiktsgh builllbu!
Vierailija kirjoitti:
meinaat että muut asiakaspalvelijat on myöhässä vain omasta syystään? Yleensä ei ole, mutta silti pahoittelevat koska edustavat työnantajaansa.
Kyllä ne multa on pyytäny tai ainakin jotkut ja yks sanoo olevansa tapansa mukaan myöhässä
Kyllä itse ainakin pikaisesti pahoittelen mutta en ala matelemaan tai voivottelemaan, koska yleensä se myöhästyminen on aina sellaista, johon ei itse voi edes vaikuttaa. Eli tulee yllättävä toimenpide tai toimenpide pitkittyy vaikkapa verenvuodon takia, edellinen potilas on myöhässä tai joskus heti aamun ensimmäinen on myöhässä ja se kostautuu seuraaville, tulee ylimääräinen päivystyspotilas väliin, joku hoitaja tai kollega konsultoi potilaiden välissä... Tämä siis sairaalapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten työn yllätyksellisyys muuttuu ollaanko julkisella vain yksityisellä puolella? Yksityisellä aina tiedetään, että kaikkien esim. puudutus toimii aina tismalleen samassa ajassa, mutta julkisella ne saattaa vaihdella?
Ei varmaan monikaan jaksa kymmeniä kertoja päivässä mainita että anteeksi, kun myöhästyin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten työn yllätyksellisyys muuttuu ollaanko julkisella vain yksityisellä puolella? Yksityisellä aina tiedetään, että kaikkien esim. puudutus toimii aina tismalleen samassa ajassa, mutta julkisella ne saattaa vaihdella?
Miten se yksityonen lääkäri esim muka päivystää jotain onnettomuuspotilaita jonka takia muka aikataulu muuttuu tunnilla?
Tarkastuksen kesto on tiedossa ja lääkäri itsehän sen seuraavan ajan antaa sitten joten eikö hän tiedä mitä aikoo tehdä?
Ymmärtäisin vartin heiton, mutta tunti ja sitten tosiaan ei pienintäkään pahoittelua.
Ap
Ovat monesti pyytäneet anteeksi minulta ja selittänyt syynkin.